Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's kleven op een plaat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto's kleven op een plaat?

    even een waarschuwing; had mijn foto's ook opgeplakt en ingelijst, in het begin schrok ik van het resultaat, alles hobbels en bobbels, maar na een paar weken alles heel mooi strak hoor, dus laat ze eerst even zitten voor je ze er af haalt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: Foto's kleven op een plaat?

      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
      Nog een stem voor Dibond! Zeer geschikt om dingen op te kleven en te presenteren.. zelfs voor permanente doeleinden.
      Enig idee waar je dibond kan kopen in WVL? (Of slaat die 'Brugge' niet op Bruggecity? )

      Comment


      • #33
        Re: Foto's kleven op een plaat?

        bij mij
        stuur gerust eens een mailtje met de gewenste afmetingen en aantallen, ik zie wel wat ik kan doen dan. Ik moet regelmatig in Brugge of andere streken zijn in West-vlaanderen voor klanten.

        groeten

        Comment


        • #34
          Re: Foto's kleven op een plaat?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nikoon Bekijk bericht
          Enig idee waar je dibond kan kopen in WVL? (Of slaat die 'Brugge' niet op Bruggecity? )
          Jawel, Brugge-city! Waar ik werk kan je dit kopen/bestellen (ook in Brugge). Normaal is er een kleine voorraad in verschillende diktes. Als je de naam wil, stuur dan een PM.

          mvg,
          Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #35
            Re: Foto's kleven op een plaat?

            ik ben vandaag aan de hand van dit topic bij Schleiper in Kortrijk zelfklevende Kapa-platen gaan halen, heb hierop een poster van 80X60 cm gekleefd, en enkele kleinere foto's en ben héééél tevreden over het resultaat
            Geen enkele blaas of plooi gemaakt, gewoon schitterend, en snijdt zeer makkelijk

            Weer een ervaring rijker dankzij BD
            groetjes, Bobke
            ________________________

            Comment


            • #36
              Re: Foto's kleven op een plaat?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobke Bekijk bericht
              ik ben vandaag aan de hand van dit topic bij Schleiper in Kortrijk zelfklevende Kapa-platen gaan halen, heb hierop een poster van 80X60 cm gekleefd, en enkele kleinere foto's en ben héééél tevreden over het resultaat
              Geen enkele blaas of plooi gemaakt, gewoon schitterend, en snijdt zeer makkelijk

              Weer een ervaring rijker dankzij BD
              Ik heb deze week bij een fotograaf nog prijs gevraagd van die zelfklevende platen, maar die zijn wel heel erg duur .

              Nu heb ik even een testje gedaan met lijmspray van "Bison" (gekocht bij den Hubo), en die werkt ook heel goed .
              Het komt erop aan om die lijm héél dun te spuiten op beide oppervlakken, en dan zeker 10 minuten te wachten vooralleer je de foto op het karton (of een andere plaat) kleeft.
              Als je de lijm niet lang genoeg laat drogen, dan zal het oplosmiddel niet meer kunnen verdampen, en krijg je blazen (dat is ook zo als je de lijmlaag te dik maakt).

              Ik had ondertussen al een testje gedaan met lijm uit een tube (Pattex Krachtlijm) die volgens de gebruiksaanwijzing geschikt zou zijn om foto's te kleven, maar daarmee kwam de foto helemaal bol staan (als ik ze terug wil buigen, dan komen er blazen op de foto).

              Ik heb de tests wel gedaan met oude foto's die dubbel afgedrukt waren, en die al jaren in de kast liggen. Probeer dus eerst met een minder belangrijke foto vooralleer je de heel grote foto's wil gaan kleven. Daarmee kan je heel wat geld uitsparen, want grote afdrukken zijn ook niet zo heel goedkoop.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Foto's kleven op een plaat?

                een andere mogelijke oplossing is om de foto's te printen op vinyl, en daarna op schuim pvc of bij voorkeur op dibond te kleven (3 mm platen)
                Kost niet zo gek veel en de dibond platen kan je nadien nog opnieuw gebruiken als het bv voor een tijdelijke tentoonstelling is. Op deze manier zeker geen blazen en een perfect resultaat. Ik doe dit voor veel van mijn klanten en telkens zijn ze zeer tevreden ...

                Comment


                • #38
                  Re: Foto's kleven op een plaat?

                  Ik vrees dat de bestanddelen in een dergelijke Bison-lijm niet bevorderlijk zullen zijn voor de levensduur van je afdrukken.

                  Als je prints monteert moet je het kwalitatief goed doen vind ik.
                  In de vakhandel is speciale lijm te krijgen, die pH-neutraal is en je afdrukken niet aantast.
                  Een voorbeeld is 3M Photo Mount spray.

                  Gegroet,
                  Tom.

                  Comment

                  Working...
                  X