Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Concertfotografen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gezocht: Concertfotografen

    Ik zie het ook wel een beetje zitten, maar hoeveel keer moet je dan beschikbaar zijn (maandelijks, jaarlijks)
    Fotootjes nemen is geen groot probleem, maar ze (deftig) verwerken kost uiteraard ook tijd
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #17
      Re: Gezocht: Concertfotografen

      Heb nog geen verdere details gekregen.

      Idd even goeie vrienden Sven, maar stel je eens voor dat de mensen die je op straat fotografeert naar je toe komen en zeggen "'t is dan 50€ om model te staan" of dat ze aan elk bos €5 entree gaan vragen omdat de wandelaars tóch vragende partij zijn...

      Comment


      • #18
        Re: Gezocht: Concertfotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        Of zijn we plots allemaal zo 'n wereldfotografen dat mensen moeten betalen om ons werk te zien?

        No offense hoor, maar moeten we niet een beetje realistisch blijven...
        Als je gratis begint foto's te trekken, heb je binnenkort niets anders te doen. Pas dan maar op als de 1ste en plechtige communies in aantocht zijn..........

        Comment


        • #19
          Re: Gezocht: Concertfotografen

          jazz,

          nu overdrijf je toch wat hoor.
          er is niemand die je verplicht dat te doen.
          net als je schoonzus jou ook niet verplicht
          de foto's van het lentefeest van haar jongste
          gratis en voor niks te verslaan hé.

          of je het gratis doet, dan wel tegen (al dan niet fikse) vergoeding
          ligt aan de fotograaf zelf.
          een PRO zal dat niet gratis doen!
          een AMA met veel ervaring ook niet!
          een AMA die wil bijleren zal het tegen kosten doen (inkom e.d.)
          een FAN zal er nog voor bijbetalen ook om frontstage te mogen.

          het moge dus duidelijk zijn naar
          welke groep deze oproep gericht is.

          het mag duidelijk zijn aan de reacties hier
          wie zich amateur en
          wie zich gevorderde hobbyist en
          wie zich professional noemt.

          mm
          Last edited by mm; 8 november 2006, 19:17. Reden: op de vingers getikt door guruh :o
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #20
            Re: Gezocht: Concertfotografen

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            wie zick proffesional noemt.

            mm
            Foei stoute studenten.

            Ik ga me iig kandidaat stellen
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: Gezocht: Concertfotografen

              jazzaddict heeft wel ergens een punt. Een technicus die ik ken is ook hobby-fotograaf (al veeeeele jaren), en hij heeft zich er tegen mij eens over beklaagd dat de familie hem altijd vraagt om op trouwfeesten e.d. foto's te trekken (je kan dan moeilijk weigeren), maar zo gaan die feesten natuurlijk aan hem voorbij...
              Langs de andere kant, ga je dan tegen je familie zeggen "ja maar dan moet ik wel geld hebben"? Ik zou dan eerder eerlijk zeggen (in de veronderstelling dat ze me dat ooit zouden vragen ) dat ik niet veel zin heb om heel het feest door mijn zoeker te lopen kijken...

              Ik vind wel dat er mensen hier vinden dat ze professional zijn maar dat ze blijkbaar geen benul hebben wat er bij komt kijken om echt "zelfstandig" te zijn.
              Ik ben zelf echt nog maar een flauwe amateur dus ik verwacht echt niks (enfin, kostprijs dus ) maar sommigen (ik doel op niemand in deze thread) denken omdat ze een paar geslaagde foto's maken dat ze plots hun gewicht in goud waard zijn.

              Comment


              • #22
                Re: Gezocht: Concertfotografen

                daarin kan ik volledig volgen.
                één van de redens waarom ik op familiefeesten zelden mijn camera bij heb.
                maar uiteindelijk zal er toch iemand zijn camera in mijn handen duwen.
                en dan nog dirigeren ook: dat moet je trekken, en die, en heb je dat al? ...

                ik denk dat ik ondertussen
                door mogelijkheden zoals hier
                aangeboden door damusic
                al heel wat ervaring heb opgedaan
                op het vlak van concertfotografie,
                maar ik wil me zeker niet gaan meten
                met de meesters in het veld!

                mm

                PS:
                maar sommigen (ik doel op niemand in deze thread) denken
                omdat ze een paar geslaagde foto's maken
                dat ze plots hun gewicht in goud waard zijn
                die hoeven dan niet op dit aanbod in te gaan
                en zéker niet gaan steigeren, vind ik.
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #23
                  Re: Gezocht: Concertfotografen

                  Sign me up


                  PLEASE


                  Heb juist mijn site afgewerkt, moet nog url vinden
                  anyhow:
                  A thing of beauty is a joy forever
                  http://www.intunephotography.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gezocht: Concertfotografen

                    mm,
                    je lijkt mij
                    in een
                    heel
                    poëtische
                    bui



                    Comment


                    • #25
                      Re: Gezocht: Concertfotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      jazzaddict heeft wel ergens een punt. Een technicus die ik ken is ook hobby-fotograaf (al veeeeele jaren), en hij heeft zich er tegen mij eens over beklaagd dat de familie hem altijd vraagt om op trouwfeesten e.d. foto's te trekken (je kan dan moeilijk weigeren), maar zo gaan die feesten natuurlijk aan hem voorbij...
                      Langs de andere kant, ga je dan tegen je familie zeggen "ja maar dan moet ik wel geld hebben"? Ik zou dan eerder eerlijk zeggen (in de veronderstelling dat ze me dat ooit zouden vragen ) dat ik niet veel zin heb om heel het feest door mijn zoeker te lopen kijken...

                      Ik vind wel dat er mensen hier vinden dat ze professional zijn maar dat ze blijkbaar geen benul hebben wat er bij komt kijken om echt "zelfstandig" te zijn.
                      Ik ben zelf echt nog maar een flauwe amateur dus ik verwacht echt niks (enfin, kostprijs dus ) maar sommigen (ik doel op niemand in deze thread) denken omdat ze een paar geslaagde foto's maken dat ze plots hun gewicht in goud waard zijn.
                      Ik had dit probleem altijd met pc problemen, buren en familie kwamen me altijd roepen om te helpen en verwachten dan meestal nog dat je het gratis doet ook. Wel, dit is nu simpel opgelost. Heb me zelfstandige gemaakt in bij beroep, nu is het mijn job en antwoord ik gewoon dat dat voor mij mijn inkomen is. Sindsdien veel minder last ofwel heb ik er toch nog iets aan.
                      En om het dan goedkoper te maken meteriaal aan te kopen eveneens fotograaf in bijberoep.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gezocht: Concertfotografen

                        Als het ook analoog mag zijn dan wil ik me hier ook wel voor inschrijven.
                        Heb een negatief scanner om de foto's te digitaliseren.
                        Uiteraard duurt ontwikkeling en inscannen wel een dag of drie terwijl digitaal direct te gebruiken is.

                        Heb enkele jaren veel feestjes, concerten verslagen en in een aantal discotheken was ik een graag geziene fotograaf.
                        Ik rekende mijn kosten (benzine, film, ontwikkeling + consumptie ter plaatse) aan en voor de rest was het FUN.

                        Ik werk ten alle tijde ZONDER flits 't is maar dat je het weet.

                        Aangezien ik dit al een tijdje niet meer doe, heb ik niets meer online staan.
                        Als je "bewijzen" wilt dan laat je het maar weten.


                        P.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gezocht: Concertfotografen

                          T'is ier weer ambras,en da kan ik goe begrijpen

                          Sven,

                          T'is ni omda ge nekeer voor de pers naar een concert moogd gaan dat je een god bent. Ik ben ook onlangs naar een concert geweest voor damusic en mijn foto's komen op de site van crammerock. Ik heb hiervoor niks gevraagd omdat ik er gewoon zoveel plezier aan had en ook kei tof vond dat ik frontstage mocht. Ik had een kick,en alleen daar al doe ik het voor. Mijn camera is mss niet zo duur als die van u,maar daarom maak ik ook geen slechtere foto's...

                          Denk eens na over je houding tov hobby fotografen en fotografen in opleiding.Ne mens leert graag,maar met antwoorden zoals die van u komen wij niet verder...
                          Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                          www.sallyphotographics.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gezocht: Concertfotografen

                            Het enige wat van belang is, is dat prof. fotografen (die daarvan moet leven of die een belangrijke bijdrage hebben in de scene) hun werk naar behoren moeten kunnen blijven uitvoeren.

                            Als iedereen die onlangs een toestel heeft gekocht zich nu verdiept en plots concertfotograaf gaat worden/uithangen dan krijgen we een probleem.

                            love, peace and understanding

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gezocht: Concertfotografen

                              Ik zou iedereen aanraden om hier aan mee te doen. Concertfotografie is enorm interessant. Ik stond ook al verschillende keren op 'frontstage'. Het is een aparte ervaring!

                              Je zou er zelfs voor willen betalen om het mee te maken.
                              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                              FotoBlog

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gezocht: Concertfotografen

                                EN hoe zit da nu met mijn bokes???

                                Comment

                                Working...
                                X