Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwakke (slechte) service Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zwakke (slechte) service Nikon

De service bij Nikon is schandalig de laatste tijd. Ik heb mijn D2X binnen gedaan en morgen gaan we de 9e (NEGENDE) week in en ik heb hem nog steeds niet terug! Vroeger deed De Beuckelaer de distributie en herstellingen voor België, maar sinds dat zij afgestoten zijn is het één en al ellende bij Nikon. Ik ben een professional en had de bui al lang zien hangen toen ik mijn camera binnen bracht. Ik wist dat het wéken ging duren voor ik hem terug had en moest dus beslissen... of een nieuwe body erbij of overstappen naar Canon. Het is dat laatste geworden en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Bij Nikon dacht men geld te besparen door de De Beuckelaer af te stoten, maar dat is een grote fout geweest vrees ik. Ze hebben, en gaan nog, veel klanten verliezen als ze zo door blijven doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
      Dat is niet helemaal waar. Men heeft gewoon een achterstand. Als je structureel 1 a 2 maanden mensen laat wachten dat zit er in de organisatie duidelijk iets fout. Oftwel je bent qua service niet meegegroeid.
      Als de achterstand altijd 2 maanden is, moet er gewoon één keer een geweldige prestatie geleverd worden, dan is die weggewerkt en blijf die zeer kort. Als de capaciteit van de onderhoudsdienst te klein is zal de achterstand steeds groter worden en dan moet er gewoon personeel bij, kost minder dan de achterstand laten oplopen.

Jaren geleden wilde ik een Sony high-end versterker kopen, dit werd mij afgeraden alleen voor de langdurige reparatie tijden, dus nu staat er een Linn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op dit moment is de maximum reparatietijd bij Nikon 2 weken. Kan natuurlijk ook van uw verkooppunt afhangen, indien die het niet meteen verzenden naar het juiste adres.

En er zijn geen levertijden van batterijgrippen, batterijen en nieuwe toestellen.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Mijn D70 is binnen van 22 september.. een communicatie fout tussen de AF-D lenzen en de body. Toestel zelf binnengebracht bij Nikon... in de hoop dat ze onmiddelijk naar het toestel zouden kijken. Eerst was het niet mogelijk.. na wat aandringen ging ze met het toestel naar de techniekers en kwam terug dat ze mijn toestel bij hen moest blijven. Ik had mijn AF-D lens bij om te demnonstreren en deze wilden ze ook houden.

Dan vertelden ze dat het twee tot drie weken ging duren.. tenzij ze stukken van frankrijk nodig hadden.. één a twee weken extra.

Na drie weken belt procirep me op met de melding of ik zelf mijn materiaal wil ophalen of laten versturen.. ik vraag om het terug te sturen. Finaal komt mijn lens terug met de melding dat ze de autofocus opnieuw afgeregeld is Maar van mijn body geen spoor

Na 5 weken opgebeld en moeilijkheden gehad om binnen te raken bij procirep (+/- 10x moeten bellen). Uiteindelijk iemand aan de lijn.. uw toestel ligt open en we wachten op de stukken. Dit zal nog een één a twee weken duren..

Begin deze week (week 7) eens naar procirep gemaild (hun website is eindelijk online). Als antwoord gekregen dat het toestel eind volgende week hersteld moet zijn.. laat ons hopen!!

Vermoedelijk krijgt mijn toestel ook de BGLOD upgrade...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Op dit moment is de maximum reparatietijd bij Nikon 2 weken. Kan natuurlijk ook van uw verkooppunt afhangen, indien die het niet meteen verzenden naar het juiste adres.

En er zijn geen levertijden van batterijgrippen, batterijen en nieuwe toestellen.
            hallo hier ben ik weer

als de reparatietijd twee weken duurd hoekomt het dan dat mijn toestel al negen weken binnen is en wat het verkooppunt betreft zij hebben mij het papier getoond dat mijn toestel is opgestuurd op 4september met taxipost
            en ze bellen iedere week om uitleg en iedere week zeggen ze dat er geen stukken binnen komen.
            ik heb al drie mails gestuurd naar die reparatie dienst en nog geen enkel mail heb ik terug gekregen met hoe de zaken er voor staan
            dus dat wil zeggen dat ze ons laten stikken met ons vragen dat is erg voor zo een grote naam
            mijn vader wil ook een reflex kopen maar hij zegt al dat het geen nikon ga zijn dat alleen dor zo een slechte service na verkoop

groeten sigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianRally Bekijk bericht
              Mijn D70 is binnen van 22 september.. een communicatie fout tussen de AF-D lenzen en de body. Toestel zelf binnengebracht bij Nikon... in de hoop dat ze onmiddelijk naar het toestel zouden kijken. Eerst was het niet mogelijk.. na wat aandringen ging ze met het toestel naar de techniekers en kwam terug dat ze mijn toestel bij hen moest blijven. Ik had mijn AF-D lens bij om te demnonstreren en deze wilden ze ook houden.

Dan vertelden ze dat het twee tot drie weken ging duren.. tenzij ze stukken van frankrijk nodig hadden.. één a twee weken extra.

Na drie weken belt procirep me op met de melding of ik zelf mijn materiaal wil ophalen of laten versturen.. ik vraag om het terug te sturen. Finaal komt mijn lens terug met de melding dat ze de autofocus opnieuw afgeregeld is Maar van mijn body geen spoor

Na 5 weken opgebeld en moeilijkheden gehad om binnen te raken bij procirep (+/- 10x moeten bellen). Uiteindelijk iemand aan de lijn.. uw toestel ligt open en we wachten op de stukken. Dit zal nog een één a twee weken duren..

Begin deze week (week 7) eens naar procirep gemaild (hun website is eindelijk online). Als antwoord gekregen dat het toestel eind volgende week hersteld moet zijn.. laat ons hopen!!

hallo
              was het telefoon gesprek in het nederlands of in het frans?
              ik zal ook eens moeten bellen maar kan het beter uitleggen in het nederlands dan in het frans e.

groeten

Comment

Vorige week bracht ik er mijn D2H binnen ter nazicht voor verkoop toestel want (is nog in garantie)
                Een kleine week naderhand opnieuw telefonisch contact genomen met procirep en te horen gekregen dat mijn toestel reeds bij de transporteur was op weg naar me toe (nagekeken ,iets in vervangen, gereinigd) Gratis.
                Wat had je dan verwacht, kijk eens in een woordenboek naar het woord garantie.........
                http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht
                  Wat had je dan verwacht, kijk eens in een woordenboek naar het woord garantie.........
                  Beste Hansel,
                  Het gaat er niet over al dan niet gratis, ken beste de betekenis van garantie hoor, maar om de snelheid en de vriendelijkheid waarop ik bij Procirep ontvangen en geholpen werd nu begrepen
                  Mvg
                  Kamiel
                  www.kamielkelders.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sigi Bekijk bericht
                    hallo
                    was het telefoon gesprek in het nederlands of in het frans?
                    ik zal ook eens moeten bellen maar kan het beter uitleggen in het nederlands dan in het frans e.

groeten
                    Soms heb je iemand in het frans aan de lijn.. maar als je in het nederlands begint kun schakelen ze u door naar iemand die nederlands spreekt. Heb ook al eens iemand aan de lijn gehad die perfect tweetalig is.

Had mijn email naar procirep in het engels geschreven (hoop op snelle reactie) en een antwoord in het nederlands gekregen (reactie na halve dag )

Comment

Ik was een gelukkige bezitter van een NIKON D70 tot "BGLOD" toesloeg.

Op 10 november 2006 heb ik mijn toestel naar PROCIREP BELUX gebracht.

Wat hoorde ik daar? 400 D70'en wachten op reparatie met dit euvel, want er zijn momenteel veel te weinig vervangonderdelen.

Wachttijd zeker 2 maanden. Dit loopt toch wel de spuigaten uit.

Positief is dat ze uiteindelijk erkend hebben dat het een productiefout betreft, maar in hun site spreken ze van een defect in uitzonderlijke omstandigheden, ... ik denk dat het alle D70'en van de beginperiode betreft, van zogauw ze tegen de 10.000 opnames komen.

Ik ben van mening dat wegens de veel te lange wachttijden, waarbij de meesten (waarschijnlijk) van ons dan geen digitale foto's meer kunnen nemen omdat ze maar één digitaal toestel bezitten, NIKON best een "geste" zou kunnen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht
                        Dat normale slijtage en onderhoud geen deel uitmaken van de garantie misschien?
                        Of dat uw dealer de transportkosten aanrekent zoals er ene in Leuven dit doet.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

@livingstone

misschien iets om je op te vrolijken.

ik heb een enorm slechte service gehad bij canon. Dus de vraag is: krijgt men nog service in het algemeen?

mvg,

joel
                          www.degitail-imaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianRally Bekijk bericht

Zoals beloofd door Nikon via email.. toestel ging vandaag hersteld zijn.. en jaja... vanavond was er een pakketje mee. Na 8 weken is mijn D70 terug

Comment

Ik denk dat de service van Prcirep nog zo slecht niet is als men steeds beweerd. Wat wel een feit is, is de gebrekkige behandeling van de gekende problemen (BGLOD) van de F70.
                              Mijn D100 is reeds een tijdje defect. De nok die het diafragma bediend blijft regelmatig (om de 4 a 5 opnames) haperen. Het toestel dinsdag binnengedaan bij Procirep, fout getoond, ze hebben er effen naar gekeken, met de uitleg: dat is deze week nog hersteld, want de wisselstukken zijn binnen. Deze morgen gebeld en het toestel zou klaar zijn. Direkt gaan halen natuurlijk. Had ik het dinsdagavond niet binnengedaan nog net voor sluitingsuur was het misschien nog onmiddelijk hersteld.

Als dat geen service is, dan weet ik het niet meer.

groetjes,

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joel Bekijk bericht
                                @livingstone

misschien iets om je op te vrolijken.

ik heb een enorm slechte service gehad bij canon. Dus de vraag is: krijgt men nog service in het algemeen?

mvg,

joel
                                Ik ben woest,ontzettend woest. Mijn Canon geeft een lekkere error 99.Ik heb vervolgens alle ander lenzen uitgeprobeerd (canon lenzen). Nop,niks ,error 99.Het ligt dus aan de body. Ik dus camerea met orginele lens opgestuurd en via email een bevestiging gekregen en gevenen voor de reparatie van de body. Wat doen de kojo's nu

Lees dit maar even,dan heb je antwoord .
                                Man, wat ben ik woest en kwaad.Het stoom komt me uit de oren.

Comment

Working...
                                X