Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw starten...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opnieuw starten...

    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Gaat ge overstappen naar Nikon
    Neen. Absoluut niet, bij Nikon vind ik mijn gading niet qua lenzen (ik zou vooral de 24TSE missen)

    Ik constateer alleen dat ik digitaal werk met Canon zowat alles wat ik gekocht heb opnieuw heb verkocht (16-35L, 24-70, 70-200ISL, 50L, 10-22 EF-S, 24-105 IS) en dat de enige lens die ik nu nog heb die ik drie jaar geleden ook had de 85L is.

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #17
      Re: Opnieuw starten...

      Opnieuw beginnen.
      Ik ben opnieuw begonnen. Vroeger had ik een verzameling Minolta apparatuur waar je u tegen zei. Geldgebrek (student-zijnde) betekende consessies maken en niet de beste lenzen kopen, of de grootste flitsers. Miskoop was een 300mm f/5,6 van het merk Revue. Dat doe ik dus nooit meer.

      Ik ben dus opnieuw begonnen en nu met Canon. Geen spijt van - heb er ook lang over gedaan om een keuze te maken. Dat telt ook voor het statief. Geen impulsieve 'manfrotto-aankoop-omdat-iedereen-hem-heeft', maar gekozen voor een Gitzo...

      Als ik nog een keer opnieuw zou moeten beginnen zou ik weer voor 20D kiezen (euh, nu dus de 30D )
      Enige 'foute' keuze was de EFs 17-85mm f/4-5,6 IS USM. Hoewel ik er mooie foto's mee geschoten heb, zou ik direct voor de EF 17-40mm f/4L gaan.

      En in tegenstelling tot Sugar ga ik lekker voor die rode L lenzen
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #18
        Re: Opnieuw starten...

        Opnieuw beginnen...

        Neen, al mijn aankopen waren doordacht.

        Meer dan een fortuin(tje) spendeerde ik aan Nikonapparatuur gedurende meer dan 30 jaar.
        Updaten van mijn spullen is dus een regel geworden.
        Nooit ben ik in de steek gelaten door Nikon, ik blijf dus fideel aan het merk.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #19
          Re: Opnieuw starten...

          Eind vorig jaar alles verkocht.
          Verkocht D100 / Nikkor 18-70 / Sigma 70-200 / TC14 / TC20

          In het begin van het jaar opnieuw begonnen.
          Gekocht D200+17-55
          The Sky is the limit. Digital Gigi

          Comment


          • #20
            Re: Opnieuw starten...

            Zeer gelukkig met mijn Nikon D50. Ik ben nog steeds van oordeel dat het een goede keuze was. Toen ik de camera kocht twijfelde ik sterk tussen de D50 en de Pentax Ist DL en indien ik nu opnieuw voor de keuze stond, zou het opnieuw gaan tussen Nikon en Pentax.

            Comment


            • #21
              Re: Opnieuw starten...

              Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
              Meer tweedehands kopen, eigenlijk is het belachelijk dat ik destijds 1500 euro voor een D70 heb betaald, terwijl die camera's zo snel evalueren. Ik had beter een 2ehands kunnen kopen. Dan had ik meer geld over voor nog meer lenzen.
              Mijn gedacht ook. Die conclusie heb ik tamelijk snel getrokken : mijn D70 is ook het enige wat ik nieuw heb gekocht.
              Al mijn analoge spullen, dokamateriaal, objectieven zijn 2de handszaken en ik heb daardoor een pak geld kunnen uitsparen.
              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

              Comment


              • #22
                Re: Opnieuw starten...

                Ik hou wel van wat verandering af en toe, en ik koop graag eens een lens om ze te leren kennen. Valt ze mee, dan hou ik ze; valt ze (voor mijn behoeften) tegen, dan vertrekt ze weer...

                Ik zou het dus net hetzelfde doen, want zonder af en toe iets te kopen (en mogelijk weer te verkopen) had ik veel minder kunnen genieten van wat er op de markt is.

                Wel is het zo dat ik enkel iets nieuw koop als ik er zeker van ben dat die aankoop een keuze voor een langere periode wordt. Drie kwart van mijn lenzen zijn bv. tweedehands, maar aan de meesten kon je niet eens zien dat ze ooit uit de verpakking geweest waren .

                Het enige wat ik nu meteen zou doen: er zou van in het begin een hoger aandeel primes in het lenspakket zitten, en dan voor f/1.4 en f/2.0. Maar als ik niet eerst een aantal andere dingen had getest, had ik de vergelijking prime/niet-prime moeilijker kunnen maken; dus wat geweest is, was nuttig en goed.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Opnieuw starten...

                  Op DSLR vlak beklaag ik mij weinig. Wat ik echter niet meer zou kopen zijn die P&S cameraatjes zoals m'n S70 (destijds 800€ betaald ). Veel liever een 400D als klein toestel.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opnieuw starten...

                    Zou juist hetzelfde doen. Dus vooral weer investeren in toplenzen en als de tijd rijp is, en zeker niet overhaast, een upgrade van de body, alhoewel dit voor mij ondergeschikt is. Om de 6 maand is er wel een nieuwe of geupgrade camera maar dat stoort mij niet.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opnieuw starten...

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      terug naar Pentax...
                      Heb er nog steeds spijt van dat ik mijn in een wedstrijd gewonnen D70 met kitlens niet onmiddellijk doorverkocht heb. Dat heeft me al veel geld gekost aan 2de batterij, lenzen (5) en flitsers (2). Ondertussen ligt die fantastische Pentax glasbatterij (24 mm f2.8, 50mm 1.4, 100 mm macro, 70-200 f4 powerzoom, 28-80 f2.8-4, 135 f2.5, 500mm f4) daar te roesten...
                      K100D of K10D kopen !
                      Of : hoeveel voor de lensjes ?
                      Pentax K100D & K20D met glasbak
                      picasaweb.google.com/polvda

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opnieuw starten...

                        Oorspronkelijk geplaatst door polvda Bekijk bericht
                        K100D of K10D kopen !
                        Of : hoeveel voor de lensjes ?
                        Ja maar, ik gebruik dat glas nog wel op de analoge MF pentaxen hoor !
                        Maar uiteraard veel minder frequent dan vroeger...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opnieuw starten...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Ja maar, ik gebruik dat glas nog wel op de analoge MF pentaxen hoor !
                          Maar uiteraard veel minder frequent dan vroeger...
                          Je weet toch dat je al dat Pentax glas op alle Pentax DSLR's kan gebruiken !? M, A, of FA maakt niet uit. Zelfs de oudste M42's. Met "in body Shake Reduction" of Vibratie Reductie zoals het bij Nikon noemt.
                          Pentax K100D & K20D met glasbak
                          picasaweb.google.com/polvda

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opnieuw starten...

                            Oorspronkelijk geplaatst door polvda Bekijk bericht
                            Je weet toch dat je al dat Pentax glas op alle Pentax DSLR's kan gebruiken !? M, A, of FA maakt niet uit. Zelfs de oudste M42's. Met "in body Shake Reduction" of Vibratie Reductie zoals het bij Nikon noemt.
                            Niet met Vibration Reduction zoals Nikon dat noemt dahct ik

                            Maar we gaan die discussie niet hier beginnen stel ik voor
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opnieuw starten...

                              Oorspronkelijk geplaatst door polvda Bekijk bericht
                              Je weet toch dat je al dat Pentax glas op alle Pentax DSLR's kan gebruiken !? M, A, of FA maakt niet uit. Zelfs de oudste M42's. Met "in body Shake Reduction" of Vibratie Reductie zoals het bij Nikon noemt.
                              Uiteraard weet ik dat. Maar ik zit nu eenmaal met die D70...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Opnieuw starten...

                                Niet direct een overweging die helemaal past in het kader van opnieuw starten, maar eentje die stilaan meer vorm aanneemt bij mij :
                                mijn D50 verkopen en vervangen door een S2/S3 als tweede body naast de D200. Dom idee ?
                                fotosite

                                Comment

                                Working...
                                X