Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?
Misschien kunnen anderen iets leren uit onze fouten in het verleden?
sugar
Ik zou al wat ik nu heb opnieuw aanschaffen. Maar wél direct in de beste apparatuur investeren. Door langzaam alles op te bouwen en met minder te beginnen, heb ik veel geld weggegooid en minder betrouwbaar of degelijk materiaal gekocht. Gelukkig heb ik daar een deel van kunnen recupereren.
Wat ik nu heb is tops, maar ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik het zou kwijtraken.
Wat ik zou doen?
Awel, da's volledig anders idd.
Ik zou geen DSLR meer kopen.
Nu heb ik een DSLR en een kleine prosumer...
Ik merk dat ik vooral de laatste twee jaar de kleine meer en meer gebruik en dat grote ding thuis laat.
Ok, voor een bruiloft enz kan je niet anders.. Maar voor de gewone fotografie gebruik ik meer 't kleine geval.
Dus ik zou waarschijnlijk geen spiegelreflex meer kopen maar een goede en wat duurdere prosumer die snel zou zijn, een goede beeldkwaliteit en geen ruis had.
Voor de rest heb ik geen behoefte aan zware koeibellen en tientalle lezen mee te sleuren.
Een klein handig ding dat in m'n jaszak past.
Dat zou ik doen als ik opnieuw zou beginnen...
Idd, vier jaar gelden heb ik aan de body 1500 euro gegeven, dan nog flits, tas, geheugen, enz... enz... Veel te duur voor wat ik het nu nog gebruik.
Die fout zou ik nu niet meer maken...
Maar ja, da's voor iedereen verschillend he?
Ik had een 350D gekocht en was erg tevreden, maar nu ik de 400D heb vind ik die toch heel wat beter. (groter scherm, mijn voorhoofd raakt dat kleine knopje niet meer van de '115 sec opname' enz..
Maar qua lenzen had ik eerst een 18-55 en een 70-300
nu ga ik het verkopen en wil ik een 200-500 en heb ik een 18-200 gekocht.
Scheelt veel qua lenzen wisselen en stof.
Ik had een 350D gekocht en was erg tevreden, maar nu ik de 400D heb vind ik die toch heel wat beter. (groter scherm, mijn voorhoofd raakt dat kleine knopje niet meer van de '115 sec opname' enz..
Maar qua lenzen had ik eerst een 18-55 en een 70-300
nu ga ik het verkopen en wil ik een 200-500 en heb ik een 18-200 gekocht.
Scheelt veel qua lenzen wisselen en stof.
Stof?
Ik snap niet hoe iedereen daar zo paniekerig over doet...
Ik doe niet anders dan wisselen (heb 7 primes en 1 zoom)
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?
Misschien kunnen anderen iets leren uit onze fouten in het verleden?
sugar
D200 met Nikkor 35mm 2.O kopen en hiermee minstens 6 maanden mee leren werken zonder gebruik van enige andere lens,
daarna Micro 60 2.8 en 85mm 1.8 aanschaffen (m.a.w géén prosumer en zoomlenzen meer)
Wat ik zou doen?
Awel, da's volledig anders idd.
Ik zou geen DSLR meer kopen.
Nu heb ik een DSLR en een kleine prosumer...
Ik merk dat ik vooral de laatste twee jaar de kleine meer en meer gebruik en dat grote ding thuis laat.
Ok, voor een bruiloft enz kan je niet anders.. Maar voor de gewone fotografie gebruik ik meer 't kleine geval.
Dus ik zou waarschijnlijk geen spiegelreflex meer kopen maar een goede en wat duurdere prosumer die snel zou zijn, een goede beeldkwaliteit en geen ruis had.
Voor de rest heb ik geen behoefte aan zware koeibellen en tientalle lezen mee te sleuren.
Een klein handig ding dat in m'n jaszak past.
Dat zou ik doen als ik opnieuw zou beginnen...
Idd, vier jaar gelden heb ik aan de body 1500 euro gegeven, dan nog flits, tas, geheugen, enz... enz... Veel te duur voor wat ik het nu nog gebruik.
Die fout zou ik nu niet meer maken...
Maar ja, da's voor iedereen verschillend he?
Heb je toevallig geen 200-500mm te koop voor en prijsje
Niet direct een overweging die helemaal past in het kader van opnieuw starten, maar eentje die stilaan meer vorm aanneemt bij mij :
mijn D50 verkopen en vervangen door een S2/S3 als tweede body naast de D200. Dom idee ?
Ik sprak vandaag een collega die de (trotse) bezitter is van een D70 met 70-200 f2,8 VR, een SB600 en wat kitlenzenspul.
Het trotse is met reden tussen haakjes, want de prijzen van Nikon zijn schijnbaar dermate hoog geworden dat hij nu, achteraf, spijt heeft dat hij geen Canon heeft gekozen. Reden: prijzen, groter lenzenaanbod... (zijn woorden, niet die van mij )
Zo zie je maar weer.
Ik heb het precies andersom gedaan dan de meesten en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Ik zou het weer op dezelfde manier doen. Ik heb een goede body (duurdere) gekocht en ben begonnen met de kitlens en de 50mm en daar een tijdje mee gestoeid. Een 2e hands goedkope 55-200 lens van Sigma erbij gekocht en zeker niet altijd slechte resultaten mee behaald. Later de tele uitgebreid naar 300mm maar weer goedkoop. Zodra ik weer geld had ben ik begonnen met uitbreiden en upgraden en verkopen. En dat doe ik indien mogelijk nog steeds . Zodra ik iets zie wat ik mis of wat een verbetering betreft en ik kan het betalen, vervang ik maar bij voorkeur wel 2e hands. De enige lens die ik nieuw heb gekocht is de 10-20 van Sigma maar dat was omdat ik die heel graag wilde hebben en vrijwel niet 2e hands te krijgen is .
Ik heb eerst alles van Nikon gekocht , D 70 met enkele lenzen en wat groots van Sigma, toen alles opgeruimd en alles weer nieuw van Canon gekocht, 20D met enkele lenzen waaronder de 70-200 2.8 , 2 maanden later weer alles verkocht en weer allles van Nikon gekocht, D2X met enkele lenzen waaronder de 70-200 2.8, was nu eindelijk zover dat ik echte lenzen erbij wilden kopen zoals de 400 mm 2.8 en de 200 mm 2.0, gaan de gekken ineens de prijzen met 10 tallen % verhogen zodat ze nu helemaal onbetaalbaar zijn geworden.
Denk dat ik alles weer opruim en weer Canon gaat kopen!!!!!
Ik heb eerst alles van Nikon gekocht , D 70 met enkele lenzen en wat groots van Sigma, toen alles opgeruimd en alles weer nieuw van Canon gekocht, 20D met enkele lenzen waaronder de 70-200 2.8 , 2 maanden later weer alles verkocht en weer allles van Nikon gekocht, D2X met enkele lenzen waaronder de 70-200 2.8, was nu eindelijk zover dat ik echte lenzen erbij wilden kopen zoals de 400 mm 2.8 en de 200 mm 2.0, gaan de gekken ineens de prijzen met 10 tallen % verhogen zodat ze nu helemaal onbetaalbaar zijn geworden.
Denk dat ik alles weer opruim en weer Canon gaat kopen!!!!!
Als dit geen geldverspilling is, dan weet ik het niet meer. Nikon - Canon - Nikon - en weer Canon? De prijsverhoging kan ik me als reden vorostellen (tenzij je al een hele glasbak in bezit hebt), maar waarom in eerste instantie al de jojo beweging van Nikon naar Nikon via Canon?
Comment