Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verzekering fotomateriaal

    Ik had het eens nagegaan voor mijn P120 doen ik hem net had, 2 jaar terug. Die koste dan een 450euro of zo iets. En de verzekering ging iets van een 60euro zijn. Vond dat toen behoorlijk veel en heb het niet gedaan.

    Heb mijn toestel nu nog atlijd en er zit nog geen krasje op. Beter nog de originele stickers hangen er aan de voorkant nog op. (En jawel, ik gebruik hem heel vaak, neem hem overal mee)

    Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #17
      Re: Verzekering fotomateriaal

      Oorspronkelijk geplaatst door flitske
      Ik heb mijn fotomateriaal laten verzekeren bij Ethias, maar ik vrees wel dat ze enkel zo'n verzekering afsluiten indien je bij hen ook andere verzekeringen hebt lopen (brandverzekering bijvoorbeeld).
      Toen ik bij hen een offerte vroeg, kreeg ik deksel op de neus omdat ik niet 'voldoende' bij hen verzekerd was. Had er nochtans mijn reisbijstand bij genomen, maar dat bleek dus niet voldoende.

      Ben nu verzekerd bij Fortis AG (daar hadden we al een hele portefeuille)

      Comment


      • #18
        Re: Verzekering fotomateriaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Faan
        Mijn fotogerief is verzekerd voor "alle risico's" bij Fortis. Alle aparatuur die je hier ziet behalve hetgeen onder 'memory storage' en 'varia'. Ik betaal een 50 eur per jaar...
        Ben ook een tevreden Fortis AG klant en vond het een pak voordeliger dan Nikonians. Plus het extra voordeel dat je alles in je moedertaal via je locale makelaar kan regelen.

        Comment


        • #19
          Re: Verzekering fotomateriaal

          Oorspronkelijk geplaatst door James71
          Ben ook een tevreden Fortis AG klant en vond het een pak voordeliger dan Nikonians. Plus het extra voordeel dat je alles in je moedertaal via je locale makelaar kan regelen.

          Maar vergeet het dat ze 2e hands materiaal verzekeren ...
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #20
            Re: Verzekering fotomateriaal

            Ik heb mijn materiaal laten verzekeren bij de aankoop bij Dixons.
            Het is tegen alles verzekerd, dus diefstal, verlies, schade... enz

            De kostprijs is 75€ voor 3 jaar, maar vanaf het 2e jaar is de terugbetaling verminderd tot 75% van de aankoopwaarde, en het 3e jaar 50%..

            Groetjes
            Chris

            Comment


            • #21
              Re: Verzekering fotomateriaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
              Maar vergeet het dat ze 2e hands materiaal verzekeren ...
              Nee hoor, mijn 300D, 20D, 18-55 en sigma flitser zijn occassie, alles verzekerd.
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #22
                Re: Verzekering fotomateriaal

                Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                Nee hoor, mijn 300D, 20D, 18-55 en sigma flitser zijn occassie, alles verzekerd.
                tegen restwaarde veronderstel ik .. dat zal de lage premie verklaren

                Comment


                • #23
                  Re: Verzekering fotomateriaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  tegen restwaarde veronderstel ik .. dat zal de lage premie verklaren
                  Uiteraard... maar nog altijd beter dan niets e
                  Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                  Focaldesign

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verzekering fotomateriaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                    Uiteraard... maar nog altijd beter dan niets e

                    Waarom heb ik dat dan al honderd keer gevraagd ? En komen ze telkens met het antwoord, nee dit gaat niet ... En wij hebben alle verzekeringen daar lopen ...
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verzekering fotomateriaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                      Waarom heb ik dat dan al honderd keer gevraagd ? En komen ze telkens met het antwoord, nee dit gaat niet ... En wij hebben alle verzekeringen daar lopen ...
                      Ik stapte gewoon naar onze makelaar die al onze verzekeringen doet, en ik zei, wat kan je mij bieden... en na een week kwam hij met dat voorstel...
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verzekering fotomateriaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                        Waarom heb ik dat dan al honderd keer gevraagd ? En komen ze telkens met het antwoord, nee dit gaat niet ... En wij hebben alle verzekeringen daar lopen ...
                        Misschien moet je dan overwegen om van makelaar te veranderen?
                        Zeggen ze ook waarom het niet kan?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verzekering fotomateriaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71
                          Misschien moet je dan overwegen om van makelaar te veranderen?
                          Zeggen ze ook waarom het niet kan?
                          Wat heeft dat met de makelaar te maken??
                          Als de verzekeringsmaatschappij(en) weiger(t)(en) kan die makelaar niet veel doen imo.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verzekering fotomateriaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cactuske
                            Wat heeft dat met de makelaar te maken??
                            Als de verzekeringsmaatschappij(en) weiger(t)(en) kan die makelaar niet veel doen imo.
                            Dat is waar, maar als de makelaar zijn wekr niet goed doet en/of maar half informeert...
                            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                            Focaldesign

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verzekering fotomateriaal

                              mijn materiaal all-risk verzekerd bij Fortis AG.
                              Kost me 27EURO / 1000EURO verzekerd bedrag en per jaar + kosten.

                              Meeste van mijn materiaal is tweedehands, maar dat maakt voor hen niet uit, ik bepaal zelf de restwaarde, geef copie van 1 of ander aankoopbewijs met een serie nummer of zo (als bewijs dat ik de eigenaar van het materiaal ben) en in geval van schade / verlies, betalen zij het verzekerde bedrag integraal terug. Voor de rest heb ik bij Fortis geen andere verzekeringen ...
                              Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verzekering fotomateriaal

                                Hey,
                                ik liep gisteren n de Fnac (wijnegem) en zag daar een borje staan met de melding dat Fnac fotomateriaal verzekerd. Ik had geen tijd om verdere inlichtingen te vragen, zal voor later zijn. Iemand ervaringen met hun dienst?

                                Greetz
                                BtV
                                A good snapshot stops a moment from running away...
                                [D70 + some stuff...]

                                Comment

                                Working...
                                X