Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto's verkopen?

    duurt even. Heeft bij mij een 24h geduurd ofzo.
    En dan komt er op je portfolio de tekst "I am a photographer working exclusively with Dreamstime.com."

    Comment


    • #32
      Re: Foto's verkopen?

      Welke sites zijn er zo nog om foto's te verkopen?
      En wat is de gemiddelde prijs die je ontving?

      Het begint me ook te interesseren, ik zie weinig redenen waarom niet?

      Er zijn er hier blijkbaar nog die al een paar dollar ontvingen voor hun foto's.

      De man die hierboven vermeld werd heeft in totaal al zo'n 18.000 $ verdiend met zijn foto's (staat op de website). Daarmee heeft ie zijn glasbak toch ruim betaald denk ik.

      Comment


      • #33
        Re: Foto's verkopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door snarfie
        duurt even. Heeft bij mij een 24h geduurd ofzo.
        En dan komt er op je portfolio de tekst "I am a photographer working exclusively with Dreamstime.com."
        idd, heb het net gezien in de 'kleine lettertjes' Thx snarfie!

        Comment


        • #34
          Re: Foto's verkopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door scalll
          Thanx Snarf

          Dus ik veronderstel dat het meer winstgevend blijft als je bij één stockphoto-site trouw blijft ipv bij pakweg 4 verschillende aparte sites...

          Waarschijnlijk werken al deze sites op deze manier ?
          Of heb ik het mis ?
          nee, de andere waar ik bij zat had al die leuke extra opties niet. Was ook minder bekend geloof ik bij het brede publiek. Terwijl op dreamstime bv ook gasten zitten die gewoon een leuke achtergrond willen hebben. Of screensavers maken met de afbeeldingen. En dat is toch elke keer weer een download.

          Comment


          • #35
            Re: Foto's verkopen?

            Heeft er eigenlijk iemand ervaring met lulu.com? Hier zou je zelf je vraagprijs kunnen bepalen. Heb er zelf nog geen ervaring mee.

            http://www.lulu.com
            http://Tacha.Fotopic.net
            Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

            Comment


            • #36
              Re: Foto's verkopen?

              Kom nu pas deze topic tegen.

              Nu is 't toeval dat ik bezig ben met 't aanmaken van een website, die als bedoeling heeft concertfotograven de mogelijkheden te geven van hun foto's te verkopen, zowel aan particulieren via prints ofwel aan professionals via bijvoorbeeld hoge resolutie downloads.
              Waarom? Awel, vooral het probleem van de rechten. Bij mij behoudt de fotograaf alle rechten op zijn foto's met de mogelijkheid uiteraard om deze mee te verkopen.

              Hoe zal het in zijn werk gaan?
              - een fotograaf kan een gratis account aanmaken.
              - hij kan zijn foto's uploaden ofwel via een pagina (max 15 foto's in 1 maal) ofwel een bulkload via ftp.
              - hij kan zijn foto's organiseren, in categoriën, zoektermen toevoegen etc.
              - de fotograaf bepaalt zelf de vraagprijs
              - bezoekers kunnen prints bestellen
              - ik verzorg de prints en de levering
              - de fotograaf wordt betaald voor de prints, nl zijn vraagprijs - percentage voor de afwerkign van de prints (% moet nog bepaald worden)
              - de fotograaf kan alles meevolgen (zijn facturatie, bestellingen, status, etc)

              Voila, dat is zo in't heel kort de bedoeling. Momenteel zit nog in een technische fase, maar hoop alles binnen een maand online te hebben.

              Je kunt al eens een kijkje nemen op:



              Wally
              www.YourConcertShots.com

              Comment


              • #37
                Re: Foto's verkopen?

                Ik ben zelf ook foto's aan het uploaden in Dreamstime, maar versta niet zo goed Engels. Dreamstime heeft nog niet alles vertaald.

                Na het uploaden verschijnen de foto's in je account maar zijn ze nog niet klaar. Je kunt kiezen tussen 3 dingen:
                - Commercial RF
                - RF (No Keywords)
                - Editorial

                Als je met je cursor over deze woorden gaat verschijn er tekst (zie bijlage) in het engels. Maar ik begrijp niet wat er staat dus ik weet niet wat goed is.

                Kan er iemand mij aub zeggen wat er staat? (zie figuur)

                Comment

                Working...
                X