Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbreuk op copyright

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Inbreuk op copyright

    klik

    klik

    klik

    klik

    KLIK!

    klik

    zal ik verder gaan?
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #62
      Re: Inbreuk op copyright

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Daarom, als je linkt liever zo dan zo
      Gelukkig, 'k was me al aan 't afvragen: "eland? welke eland? waar is die eland?".
      Dankzij de link naar de pbase pagina zelf had ik 'm dan wel door.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #63
        Re: Inbreuk op copyright

        wel ik zit met een gelijkaardig probleem... en het zijn er nu niet 1 maar 10 foto's die ze van mij op een 20 tal site's staan hebben. Heb verleden week alles ingevuld... en sofam betaald, dus volgende maand zou ik er bij moeten zijn Want genen enkele is gelinkt, er zijn er waar mijnen naam van is weggedaan en er nen andere kader is rondgedaan.. enkele zijn vergroot.. ( zodat je de pixels zelfs ziet ... waren op 72 dpi gemaakt...).
        Ik pik het niet , en volgende maand begin ik er tegen... hopelijk .. helpt het iets... hoeveel weet ik niet , die ene op die amerikaanse site bv. zal niet te halen zijn, maar 2 belgen , en 2 nederlanders , die moeten toch te halen zijn?
        en de rest.. zien we wel .

        Comment


        • #64
          Re: Inbreuk op copyright

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          so? dus: pik de foto's maar,
          't is beter voor de traffic?

          is dat nu zo moeilijk te verstaan allemaal?
          op een foto (net als op een schilderij, een song, een gedicht)
          staat auteursrecht.

          is het dan teveel gevraagd om vooraleer je
          het wil gebruiken de rechtmatige "eigenaar" daarvan
          om toestemming te vragen?

          mm
          Excuseer, ik heb enkel gezegd dat hotlinking ambetant is en veel traffiek vraagt , niet wat jij hierboven allemaal verteld.
          De rest heb ik mijn opinie over en al vermeldt elders op dit forum , en mijn advokaat ook. Dus probeer maar.
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • #65
            Re: Inbreuk op copyright

            Even een samenvatting. (naar mijn gevoel)

            Linken naar ander site.
            De foto staat niet op je "eigen" site maar je hebt deze gelinkt en je moet er op klikken voordat je de foto krijgt te zien
            Voordeel: De eigenaar ziet waarvandaan er gelinkt wordt en kan daar dan actie op ondernemen
            Nadeel: Meer dataverkeer op de site van de eigenaar als er op de link geklikt wordt
            Conclusie: Het is een soort van bronvermelding. En de foto blijft zoals je het zelf geplaatst hebt.

            Zichtbaar gelinkt naar andere site:
            De foto staat niet op je "eigen" site maar je hebt deze direct zichtbaar gelinkt. Je krijgt de foto direct te zien.
            Voordeel: De eigenaar ziet waarvandaan er gelinkt wordt en kan daar dan actie op ondernemen
            Nadeel: Meer dataverkeer op de site van de eigenaar.
            Conclusie: Het is een soort van bronvermelding. En de foto blijft zoals je het zelf geplaatst hebt.

            Foto op de "eigen" website plaatsten
            De foto wordt op de "eigen" datastore geplaatst. De eigenaar ziet niet wie de foto heeft geplaatst.
            Voordeel: De eigenaar heeft geen hoger dataverkeer.
            Nadaal: Geen zeggenschap meer over de foto. Ziet niet waar de foto staat.
            Conclusie: Dit is de meest erge vorm van foto's stelen.


            Voor alle drie hierbovenstaande methodes moet je gewoon toestemming vragen bij de eigenaar van de foto.
            Last edited by bolke; 12 januari 2007, 07:46.
            Fotoapparatuur
            Portfolio

            Comment


            • #66
              Re: Inbreuk op copyright

              Lijkt mij wel een goede samenvatting met nog een opmerking: als de eigenaar een site heeft met reclame dan genereert die site in situatie 1 nog inkomsten, in 2 en 3 niet. M.a.w.: alleen in 1 blijft ook de context van de foto behouden.

              Comment

              Working...
              X