Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel nodig voor opleiding "fotograaf"?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk fototoestel nodig voor opleiding "fotograaf"?

Oorspronkelijk geplaatst door James71
    Ben ook op zoek naar een opleiding 'fotograaf' maar dan zonder het doka onderdeel.
    bij miriam hé, allicht een zeer hoogstaande opleiding!
    (check haar pics, én haar deskundige uitleg maar!)

Oorspronkelijk geplaatst door James71
    Het mag uiteraard wel aan bod komen maar wat me stoort is dat je dan moet investeren in zaken die je na die lessen niet meer zal gebruiken. Geef dan liever dat geld aan een objectief of zo
    als er ge-doka'd wordt in de opleiding, is er allicht een doka voorhanden.
    materiaal (papier, chemikaliën, ...) wordt meestal in 'bulk' aangekocht en tegen een kleine vergoeding ter beschikking gesteld.
    één of een paar pintjes minder per week zal dat wel compenseren ...

ge moet gene schrik hebben.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
      veel succes..je zal lang mogen zoeken
      Voila! Vandaag net ingeschreven in de Academie van Sint-Niklaas.
      - "Mag ik digitaal werken, want analoog is niks voor mij?"
      - "Tuurlijk! We vragen wel aan iedereen om analoog te beginnen, maar als je het echt niet ziet zitten... Het belangrijkste is uiteindelijk het beeld, en niet de manier waarop je het gemaakt hebt."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo
        "Mag ik digitaal werken, want analoog is niks voor mij?"
        - "Tuurlijk! We vragen wel aan iedereen om analoog te beginnen, maar als je het echt niet ziet zitten... Het belangrijkste is uiteindelijk het beeld, en niet de manier waarop je het gemaakt hebt."
        da's nu eens de spirit zie:
        eerst laten proeven, en dàn laten kiezen.

succes met je opleiding

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
          Prikkie? Heb je wel eens bekeken hoeveel een enkel filmrolletje kost? En dan hebben we het nog niet eens over de afwerking... Typisch voorbeeld van goedkoop is duurkoop.

groeten, Miriam
          Ik vind persoonlijk dat dat nog meevalt, maar ja: ik werk ook nog altijd analoog. Filmpje (fujifilm superia xtra 400) kost mij 8.50 euro voor 3x36 foto's.
          Ik laat wel nooit al mijn foto's afmaken. Gewoon ontwikkelen en contactsheet (alle foto's op 1 A4, dus niet zo'n klein 10x15 formaat met al die foto's op) kost 7.60. Per foto betaal ik dan 0.27 euro, of ik scan ze in en laat ze digitaal verwerken.
          Je moet al wel veel filmpjes optrekken vooraleer je de aanschaf-prijs van een vergelijkbare DSLR opgesoupeerd hebt.

Ok, uiteindelijk kom je daar wel. En dan moet ieder voor zich uitmaken of je die initiele 'grote' investering ineens aankan of niet...

Comment

Working...
          X