Re: Welk fototoestel nodig voor opleiding "fotograaf"?
Ja sorry dan, ik wist niet meer tegoei wie het geschreven had.
Ze hebben zeker beide hun voor en nadelen, ik ben ook niet anti-analoog.
Als ik een trouw doe, dan doe ik ze digitaal, het bied meer mogenlijkheden (voor mij), met ook heel veel charme, hangt er gewoon vanaf hoe je het presenteert. Iemand die analoog werkt kan daar op zijn manier weer die charme inbrengen. Ik print ook soms op schilderdoeken en vezelachtig papier die ik achteraf fix (welliswaar niet in een fixbad
) dat zijn mogenlijkheden die ik vroeger niet had, ik kan creatiever te werk gaan door, kleur, duotone, zwart wit en sepia op naar eige smaak te maken.. iemand die heel goed in de doka kan werken zal dat ook kunnen.
Wat het verschil maakt is dat iemand die dat allemaal analoog doet op een dag toch digitaal zal moeten beginnen, analoog zal hoe dan ook héél sterk verminderen en je kan moeilijk zeggen tege je klant, eu, ja sorry, ik ben ik 25 winkels geweest en nergens hadden ze nog ontwikkelaar (om maar een vb te geven.)
Nuja, creatief zijn is de boodschap op welke manier maakt niet uit.
Oorspronkelijk geplaatst door Jebo

Ze hebben zeker beide hun voor en nadelen, ik ben ook niet anti-analoog.
Als ik een trouw doe, dan doe ik ze digitaal, het bied meer mogenlijkheden (voor mij), met ook heel veel charme, hangt er gewoon vanaf hoe je het presenteert. Iemand die analoog werkt kan daar op zijn manier weer die charme inbrengen. Ik print ook soms op schilderdoeken en vezelachtig papier die ik achteraf fix (welliswaar niet in een fixbad

Wat het verschil maakt is dat iemand die dat allemaal analoog doet op een dag toch digitaal zal moeten beginnen, analoog zal hoe dan ook héél sterk verminderen en je kan moeilijk zeggen tege je klant, eu, ja sorry, ik ben ik 25 winkels geweest en nergens hadden ze nog ontwikkelaar (om maar een vb te geven.)
Nuja, creatief zijn is de boodschap op welke manier maakt niet uit.
Comment