Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    En respect hebben voor de regeltjes zonder "anders" te willen doen is een goed begin om represailles te voorkomen
    verseg, er zijn geen regeltjes overtreden door dg!
    (lees de betreffende topic er op na,
    lees de commentaar van de mod)

    een creatieve geest moet je koesteren!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #62
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Als newbie wil ik ook reageren

      Mijn ervaring is dat je:

      1/ ofwel strakke duidelijke regels maakt en deze ahw oplegt en strikt opvolgt OF
      2/ enkele richtlijnen/basisregels geeft (zoals het m.i. hier is).

      De voordelen en vooral de nadelen van het eerste zijn wel duidelijk denk ik.
      De voordelen en beetje nadelen van het tweede zijn ook wel duidelijk denk ik

      Het is goed dat er over de regels nagedacht wordt maar uiteindelijk hebben de beheerders/mods een eindverantwoordelijkheid. En die is volgens mij hier letten op o.a. kwaliteit, leesbaarheid, ... Telkens als fora groeien moet het beleid mee evolueren ... Ik vind niet dat BD de mist in gaat hier.

      Beide kampen hebben gelijk, het beheer kan m.i. nu 2 dingen doen: ofwel regels strenger maken ofwel spontaan blijven modereren over zaken die in een "grijze zone" zitten.

      Het valt mij op dat diegenen die de "grijze zone" gebruiken steeds pleiten voor strengere regels wanneer hun post gewijzigd wordt ... Ik denk dat dat een verlies is omdat - zoals reeds aangehaald - dergelijke zones zorgen voor creativiteit etc. een forum dat supergemodereerd is, ja daar worden geen fouten gemaakt want alles is (te) strikt, maar ik kan zeggen dat de sfeer er dan ook naar is ...

      Moderators zijn ook maar mensen die enkel voor ogen houden om de zaak te coördineren ... En grijze zones zijn nu eenmaal niet altijd objectief handelbaar.

      Tot daar mijn bescheiden post

      Comment


      • #63
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        Wel Cactuske, misschien slaag je de bal hier wel helemaal juist. Eerder zei ik dat de regels dan maar aangepast moesten worden. Maar om de creativiteit te bevorderen is er een bepaalde vrijheid nodig. En misschien is het wel aan de moderatoren om die vrijheid in goede banen te leiden. En aangezien het bij dg hier duidelijk niet om de collage ging hebben ze misschien wel eens de juiste beslissing genomen
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #64
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door mm
          verseg, er zijn geen regeltjes overtreden door dg!
          => Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic per dag (24h!).

          Als je dan net als jij de punt op de i wil zetten, dan zijn de regeltjes wel ovetreden he ... er staan 3 stuks (collages) maar wel 6 foto's ...

          een creatieve geest moet je koesteren!
          Er zijn veel mogelijkheden om correct creatief te zijn hoor ...

          En voor je weer gaat vergelijken met Birdseye ... er staan maar 3 foto's en geen collage ... de 3 foto's staan gewoon kort bijeen. En neen, da's niet hetzelfde.

          En nu fini met op die zever te reageren ... wil je foeffelen, doe maar, ge blijft zelf een paar dagen bezig met op reacties te reageren waar je anders al lang de volgende reeks van 3 foto's had kunnen posten
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Heeft het dan voor iemand een nadeel zou ik nu 4 beelden plaatsen in een vierkant van 900 * 900 px? Ik denk het toch niet, zelfs voor de traffic niet. Wat wel een nadeel voor de traffic zou zijn is dat ik onder mijn 3 beelden zet. "Hier" staat nog een beeld en "hier" nog een en ja "hier" heb ik nog een 6e beeld. Dat mag dan weer wel. Zet in de regels dat er maximaal 3 vlakken van 900*900 opgevult mogen worden met statisch beeldmateriaal en alles is opgelost.

            Comment


            • #66
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
              Heeft het dan voor iemand een nadeel zou ik nu 4 beelden plaatsen in een vierkant van 900 * 900 px? Ik denk het toch niet, zelfs voor de traffic niet. Wat wel een nadeel voor de traffic zou zijn is dat ik onder mijn 3 beelden zet. "Hier" staat nog een beeld en "hier" nog een en ja "hier" heb ik nog een 6e beeld. Dat mag dan weer wel. Zet in de regels dat er maximaal 3 vlakken van 900*900 opgevult mogen worden met statisch beeldmateriaal en alles is opgelost.
              Als je nu 3 beelden hebt (lees effectieve foto's) dan krijg je als reacties

              Foto 1 vind ik goed
              Foto 2 vind ik te donker
              Foto 3 is super

              Zet je zoals je aanhaalt en ook het geval was 6 effectieve foto's, dan krijg je als reactie :

              Foto 1 vind ik goed
              Foto 2 vind ik te donker
              Foto 3 is super
              Foto 4 is te onscherp
              Foto 5 is scheef
              Foto 6 is de perfectie

              Geen invloed op het verloop van een topic?
              En morgen begint er ene met 3 x 3 foto's ...

              Misschien een nieuw forumonderdeel "collages" ... met dan maximum 1 collage per dag
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                Tjah, het biedt wat meer vrijheid hé, daarom moeten we niet allemaal collages gaan maken.

                Comment


                • #68
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  Samenvatting:
                  1. dg wordt afgestraft omdat zg 6 foto's
                  2. birdsey mag ongestoord hoewel impressie van groter dan 900 x 900
                  3. trebs 24 pics (yes Sir) but in a clever combination
                  4. heel wat bla bla over definitie foto vs collage
                  5. volledig stilzwijgen van Admin en Mods

                  Conclusie : plaats 1. terug of verwijder 2. en 3.
                  Ik haat me(N)ssen die aan twee kanten snijden. 't Begint hier nogal aardig politiek te worden.

                  Henri
                  Last edited by kodachrome; 8 juni 2006, 13:52.
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome

                    Conclusie : plaats 1. terug of verwijder 2. en 3.
                    Ik haat me(N)ssen die aan twee kanten snijden.

                    Henri
                    Oorspronkelijk heeft Hanske 1 collage laten staan maar de topic starter heeft deze foto daarna zelf verwijderd, vandaar dat het topic terecht is gesloten.

                    Comment


                    • #70
                      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                      Oorspronkelijk heeft Hanske 1 collage laten staan maar de topic starter heeft deze foto daarna zelf verwijderd, vandaar dat het topic terecht is gesloten.
                      Weet wel dat je hier ook maar je job (moeilijk en ondankbaar) wil doen maar a.u.b. blijf bij het onderwerp: waarom mag één niet wat twee en drie wel mag?
                      Het gaat in alle drie gevallen van misleiding van de doorsnee BD-gebruiker.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        Het blijft lastig en het is een grijs gebied, waar de foruregels niet duidelijk over zijn. Nu de grenzen van de forumregels zo bewust worden opgezocht kan het misschien wel eens noodzakelijk worden dat de forumregels worden aangescherpt.

                        Ook wij discussieren regelmatig over wat wel mag. Tot nu toe was het zo dat bv in het geval van Birdseye er geen problemen waren omdat het om een collage van één foto ging (je mag maximaal drie foto's tonen). Bij de collage van trebs is het lastiger, want het gaat om meerdere foto's, die wel degelijk heel duidelijk met elkaar verbonden zijn, omdat het onderwerp hetzelfde is.
                        De collage van dg gaat weer een stapje verder, er worden meer dan drie foto's getoond die niet hetzelfde onderwerp hebben, waardoor er geen verband is tussen de foto's. En dat laatste was voor ons de reden om in te grijpen.

                        Maar nogmaals, het blijft lastig en wij zijn ook druk aan het denken over hoe wij kunnen voorkomen dat zoiets gebeurt, zonder al teveel regelgeving. De oplossing hiervan zal er misschien niet direct komen, maar er wordt wel aan gewerkt. Want het is niet de bedoeling om met twee maten te meten en ook al gebeurt dit hier nu wel, wij proberen dit te voorkomen. Let wel, in het verleden was er echter geen aanleiding om ons hiermee bezig te houden. Zodra mensen de regels creatief gaan toepassen, merk je pas of een regel wel of niet werkt.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #72
                          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                          ..., in het verleden was er echter geen aanleiding om ons hiermee bezig te houden. Zodra mensen de regels creatief gaan toepassen, merk je pas of een regel wel of niet werkt.
                          en dat was enkel een kwestie van tijd hé.
                          nu, ik ga het zelf hier ook verder bij houden.
                          ben toch deels tevreden dat het probleem is aangekaart.
                          ik blijf bij m'n standpunt dat dg té hard is aangepakt.
                          maar laat het dan voor allemaal een lesje zijn hé.
                          bv:
                          "collages/montages kunnen,
                          als het onderwerp dit rechtvaardigt.
                          de beslissing hierin ligt bij de moderator van dienst"

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #73
                            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            [VOORSTEL]

                            De +- 250 vzw leden betalen met hun bijdragen een groot stuk van de trafiek en hostig kosten voor al de ruim 10000 forumleden.
                            In ruil daarvoor zou er bvb een leden forum kunnen gecreërd worden waar de regels een beetje soepeler zijn (max ruimte van ..x.. pixels die je mag opvullen naar believen met een max groote van 900 KB (3 x 300 kB).
                            Dit soort Forum zou meerdere forumleden kunnen overhalen om vzw lid te worden.
                            meer vzw leden = meer inkomsten voor de extra trafiek.
                            Dit soort forum bied dan de ruimte aan creatieve ideën (collages, pano's,...) die nu door de strikte BD regels bijna niet aan bod komen.
                            Ook de betere portfolio foto's zouden hier beter tot hun recht kunnen komen (hogere resolutie)

                            [/VOORSTEL]

                            Greetz
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #74
                              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                              Buiten de resolutie van de foto's (er zijn ongetwijfeld mensen die nog op 1027x786 surfen) kan ik mij niet inbeelden dat grotere bestanden (in Kb) tegenwoordig nog enig probleem vormen.
                              Zelf surf ik op mijn laptop op 1024, niet 1027

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                              Over die collage's: 3 foto's per topic = 3 foto's per topic! 3 'legale' bestanden (hoor ons bezig, 'legaal' )met elk 2 foto's er in zijn nog altijd 6 foto's. Groot verschil met het posten van 3 legale bestanden om een tot één grotere afbeelding te komen imho! Dat zijn 3 img-tags voor 1 foto, dus volledig in orde, als je't mij vraagt.
                              Met andere woorden: ik mag wel een collage (1 foto) posten met 3, 4, 5 of 6 IMG tags (de regels hebben het toch over foto's, right?)
                              ViV - Mijn foto's

                              Comment


                              • #75
                                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door viv
                                Met andere woorden: ik mag wel een collage (1 foto) posten met 3, 4, 5 of 6 IMG tags (de regels hebben het toch over foto's, right?)
                                Je bent iets vergeten ...

                                dit =>

                                (Ik hoop toch dat je het als grap bedoelde)
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X