Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Service en onderhoud Nikon in België

Is er misschien iemand op het forum hier die mijn sensor wilt kuisen? Waarvan ik dan kan leren om het later zelf eens te proberen?! Alle hulp is mééér dan welkom!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joghem
      Ik zit met een vuile sensor, met een héél irritant vlekje dat op bijna alle foto's te zien is! Ik bel naar Nikon Procirep en die zegt mij ook dat sensorreiniging 60€ bedraagt! Dat geld heb ik op het moment niet (ben nog maar 17) en heb ik er ook niet voor over. Kan iemand mij verderhelpen ?
      dan wordt er een onderscheid gemaakt tussen pro en niet-pro... wat ook ergens logisch is denk ik...

men kan ervan uit gaan (wat niet wil zeggen dat dit altijd zo is) dat pro's hun toestel niet altijd in de beste omstandigheden kunnen gebruiken en het aantal opnames ook gemiddeld veel hoger ligt... dus de frequentie van reiniging ook hoger zal liggen...

ma ja... daar ben jij dus niks mee hè
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joghem
        Is er misschien iemand op het forum hier die mijn sensor wilt kuisen? Waarvan ik dan kan leren om het later zelf eens te proberen?! Alle hulp is mééér dan welkom!
        Welk toestel heb je. Ik wil je wel helpen. Heb het al een paar keer gedaan op mijn D70 met perfect resultaat.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bartok in Hasselt zou in zijn nieuwe winkel sensorreiniging en onderhoud voor Nikon camera's doen.

Cromo Labo in Antwerpen Berchem doet het voor Canon, maar slechts in beperkte mate voor Nikon, wegens te weinig ondersteuning en info beschikbaar.
          blog

Comment

Na aanschaf van mijn Nikon D70 heb ik steeds gebruik kunnen maken van de voortreffelijke service van De Beukelaer om mijn CCD te reinigen. Zonder afspraak even binnenspringen op de Boomsesteenweg en op maximaal een kwartiertje binnen en buiten, dit geheel gratis. Professionelen en amateurs (mezelf bijvoorbeeld) werden daar geheel op dezelfde manier voortreffelijk behandeld - 'service with a smile'.

Omdat Nikon niet langer met De Beukelaer ben ik dan maar langs Procirep gegaan - ik had toch net een afspraak in Zaventem. De camera werd probleemloos gereinigd en dan kreeg ik de factuur voor 60€. Alhoewel een verrassing, geen probleem. Toch vind ik dit lichtelijk overdreven voor nog geen 10 minuten werk waar quasi geen materiaal aan te pas komt. Op mijn melding dat De Beukelaer dit geheel gratis deed werd mij meegedeeld dat dit onmogelijk was en dat zij de technieker van De Beukelaer momenteel in dienst hadden. Zij zouden het toch wel beter weten.

Mijn conclusie is simpel, ik word niet graag voor leugenaar uitgemaakt. De volgende keer dat mijn camera gereinigd wordt, is het ofwel in Nederland, in Duitsland of bij De Beukelaer. Anders koop ik zelf wel een voeding en de reinigingskit - niet in België trouwens.

Tot slot wil ik even opmerken dat ik regelmatig van andere diensten van De Beukelaer heb kunnen genieten. Bij grote evenementen in het Sportpaleis bvb. had je regelmatig een stand van De Beukelaer waar je gratis je toestel en lenzen kon laten reinigen (regelmatig gebruik van gemaakt gedurende vele jaren) - dat is pas service.

Comment

Tot slot wil ik even opmerken dat ik regelmatig van andere diensten van De Beukelaer heb kunnen genieten. Bij grote evenementen in het Sportpaleis bvb. had je regelmatig een stand van De Beukelaer waar je gratis je toestel en lenzen kon laten reinigen (regelmatig gebruik van gemaakt gedurende vele jaren) - dat is pas service.
              Bij welke evenementen was dat dan?
              Of is dat enkel backstage??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
                Bij welke evenementen was dat dan?
                Of is dat enkel backstage??
                Bij evenementen waar je nogal wat pers kon verwachten stonden ze er. De diamond games in Antwerpen, ik heb ook eens een jaar geweten bij de Proms etc. Tentje stond altijd wel in de vip tent.

Comment

procirep levert nu nog regelmatig gratis service m.b.t. reiniging... maar dan wel enkel pro... wat ook te begrijpen is...

Als je 3 jaar terug op een event al 5 nikon reflexen zag...nu zie je'r misschien 100 is gewoon practisch niet meer mogelijk om zomaar voor iedereen op een avondje "snel effe" een reiniging te gaan doen....

tegenwoordig geen slecht woord meer over de service voor Nikon... keep it going
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Ze zullen het op dit moment wel redelijk druk hebben. Ben al iets meer dan 3 weken aan het wachten op een simpele: Ja of Nee, de lens mag (NIET) vervangen worden door een nieuw exemplaar...
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                      procirep levert nu nog regelmatig gratis service m.b.t. reiniging... maar dan wel enkel pro... wat ook te begrijpen is...

Als je 3 jaar terug op een event al 5 nikon reflexen zag...nu zie je'r misschien 100 is gewoon practisch niet meer mogelijk om zomaar voor iedereen op een avondje "snel effe" een reiniging te gaan doen....

tegenwoordig geen slecht woord meer over de service voor Nikon... keep it going
                      Allemaal begrijpelijk, maar toch... 60 euro voor 10 minuten werk???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JV2000 Bekijk bericht
                        Bij evenementen waar je nogal wat pers kon verwachten stonden ze er. De diamond games in Antwerpen, ik heb ook eens een jaar geweten bij de Proms etc. Tentje stond altijd wel in de vip tent.
                        Aha, en hoe heet de firma dan?
                        Dat is dan het enige dat ze doen of nog zaken?

Dan kan ik wel eens horen als ik er ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
                          Aha, en hoe heet de firma dan?
                          Dat is dan het enige dat ze doen of nog zaken?

Dan kan ik wel eens horen als ik er ben.
                          Geen reactie ... :-s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JV2000 Bekijk bericht
                            Misschien eerst eens goed lezen
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Van de week nog nen D70 met BGLOD en een mechanisch probleem met een klepje laten herstellen .. 3 dagen hersteltijd: maandag binnen, donderdag terug. Prima service zoals het hoort. Ik voelde me bijna terug thuis zoals vroeger bij de Beukelaar.

nu ja, had het langer geduurd .. die D70 is maar een back-up camera, maar toch blij dat de reserve op een paar dagen tijd terug is

Comment

Maandag D200 binnen gedaan (AF-probleem), donderdag hersteld en nog 1 of 2 dagen in test voor alle zekerheid!
                                Ze draaien daar dus op kruissnelheid.
                                Nikon, Apple & Epson

Comment

Working...
                                X