Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Service en onderhoud Nikon in België

Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
    Een vriend heeft zijn D70 (met blinking light) een week geleden binnen gegeven bij Procirep en hij is hem vandaag gaan halen.

Als het niet voor hem was, had ik niet eens dat probleem gaan opzoeken.
    Hier is dus een week onnodig gekankerd en ondertussen is die D70 al terug.

Tot spijt wie het benijdt ... de service is dus verzekerd.
    Ik hoop dat je vriend niet de enige gaat zijn die zijn D70 zo snel terug heeft. Ik ben de mijne net gaan afgeven en dat meiske ( sympathiek, dat wel, maar geen woordje "flamand") zei me dat een dag of 10 zou gaan duren

Comment

Een vriend van mij heeft zijn D70 ook moeten binnengeven met het BGLOD syndroom, en hij heeft dit gedaan een week na de overgang van De Beukelaer naar Nikon Belux. Het toestel was op een week terug, en hersteld (gereinigd weet ik niet).
      Ik was ook nog wat onrustig bij die overgang van De Beukelaer, maar ik ben er van overtuigd dat mits wat groeipijnen de dingen allemaal wel op hun plooi zullen komen.

Enkele jaren geleden hoorde ik veel fotografen klagen over de service van De Beukelaar, en vorig jaar heb ik zelf moeten vaststellen dat ze daar echt wel zorgden voor de eindklant.

Blijkbaar vallen de D70's met BGLOD wel met bosjes, de onze had het in feestperiode (Kerst en Nieuwjaar), toestel ook gekocht in april 2004. Een vriend heeft zijn toestel 3 maanden later gekocht, en de zijne gaf het op in april van dit jaar...

Comment

Ter info, mijn d70 enkele weken geleden 's morgens binnengebracht "met bekende blinking green light" bij mijn fotowinkel, 's namiddags was toestel al terug van reparatie, dus geen dag moeten missen.
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik lees hier overal van dat groen lichtje maar hier heb ik iets heel anders aan de hand met mijn D70s.
          De teller op mijn display (bovenste LCD dus) begint van die "stokskes" kwijt te spelenmet als resultaat dat een 188 nu een 186 wordt. Iemand al zoiets meegemaakt? En valt dat op de een of andere manier op te lossen?
          Tia

Comment

Ach ja, dat vergat ik ook nog ... het toestel is aangekocht in januari 2006 in Oostende (Lingier Computers).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhantomRC
              Ach ja, dat vergat ik ook nog ... het toestel is aangekocht in januari 2006 in Oostende (Lingier Computers).
              Januari 2006?? No problemo dus Een nieuw LCD-ke "onder garantie"

Comment

Kwestie gans de verhuis-problematiek.
                Volgens de fotowinkel waar ik gisteren langs geweest ben (voor de kenners, Tuyttens) , zij waren ook op de openingsdag van het nieuwe center in Brussel, en er zou niet enkel de verhuis "problematiek" zijn, maar blijkbaar zou er niet al teveel "communicatie en medewerking" zijn vanuit De Beuckelaer, waardoor Nikon zelf moet gaan uitzoeken welke winkels er in Belgie zijn, welke toestellen nog herstelling nodig hebben, wat de status is van de back-orders, enz, enz...

Maar dit is natuurlijk "van horen zeggen"
                Als er iets van waarheid in zit (en geef toe, in roddels zit er meestal wel "iets" van waarheid) , dan mogen we al blij zijn dat we niet nog 3 maand moeten wachten op de back-orders.

Ter info: ik was dus even langs gegaan bij Tuyttens om te weten hoe snel ik aan een D200 kan komen, na gehoord te hebben van diverse winkels dat er al 6 weken niks geleverd wordt vanuit Nikon.
                Zij wisten mij te zeggen dat ze in dat nieuwe Nikon center bij de Nato niks anders staan hadden dan D200's......... 'k zal dus niet lang meer moeten wachten. (kopers van D50 of D70s, geen idee hoe lang 't nog zal duren).
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Nou, ik heb de indruk dat Nikon in gang geschoten is. Praktisch alle webshops hebben terug D200's op voorraad. Ik ga vanavond de mijne oppikken.
                  Reparatie zal nu ook wel goed op gang komen.
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
                    maar blijkbaar zou er niet al teveel "communicatie en medewerking" zijn vanuit De Beuckelaer, waardoor Nikon zelf moet gaan uitzoeken welke winkels er in Belgie zijn, welke toestellen nog herstelling nodig hebben, wat de status is van de back-orders, enz, enz...
                    ik heb in andere sectoren ook al een gelijkaardige "overname" van de commerciële activiteit van een invoerder naar de fabrikant meegemaakt .. zowel aan de kant van de overgenomenen en aan de kant van de overnemende partij .. en dit soort getouwtrek waar de klant de dupe van is, is blijkbaar standaard wanneer een partij tegen zijn wil een distributie verliest .. de oorzaak zijn vaak enorme meningsverschillen over centen die de fabrikant moet betalen bij overname .. en er wordt dan vaak enorm gemierenneukt over komma's in contracten .. en die discutes hebben als belangrijkste benadeelde partij de consument .. 't is een wapen dat de verdeler die de distributie verliest gebruikt om de centen waar het aanspraak op maakt te kunnen afdwingen van de overnemende verdeler.

Comment

Bon, mijn D70s is nu binnen bij Lingier in Oostende. Nu nog afwachten op het resultaat van Nikon. Ben beneiuwd hoe lang het weg zal bliven !

Comment

Mijn toestel is nu tien dagen weg en bon ik ben nog in blijde verwachting van een herstelde D70. Ik heb wel een week of drie geduld hoor, maar bon, ik verwacht ook niet dat het in een week gedaan is he. Maar sommigen hier hebben duidelijk een boontje voor bij Nikon als je de snelle service ziet.
                        (wat goed is voor de mensen in kwestie hoor!)

ik ben benieuwd...
                        _______ Xommy ______
                        Lidnummer: BD0248BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xommy
                          Mijn toestel is nu tien dagen weg en bon ik ben nog in blijde verwachting van een herstelde D70. Ik heb wel een week of drie geduld hoor, maar bon, ik verwacht ook niet dat het in een week gedaan is he. Maar sommigen hier hebben duidelijk een boontje voor bij Nikon als je de snelle service ziet.
                          (wat goed is voor de mensen in kwestie hoor!)

ik ben benieuwd...
                          je kan ook niet verwachten dat iedereen even snel geholpen wordt hè... pro's moeten van hun toestel leven...amateurs gelukkig niet dus ik denk dat ze momenteel hun handjes al bijna vol hebben met de pro's verder te helpen
                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                            je kan ook niet verwachten dat iedereen even snel geholpen wordt hè... pro's moeten van hun toestel leven...amateurs gelukkig niet dus ik denk dat ze momenteel hun handjes al bijna vol hebben met de pro's verder te helpen
                            Pro's hebben wel meer dan één toestel, die zitten dus niet echt te wachten op een herstelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                              Pro's hebben wel meer dan één toestel, die zitten dus niet echt te wachten op een herstelling.

dream on... 't is nie overal rozengeur en maneschijn hoor... 'k ken er verschillende die een digitale body hebben en een analoge... of een topmodel digitaal en een "instapperke" als backup... ze verdienen nie allemaal bakken geld hè
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                                dream on... 't is nie overal rozengeur en maneschijn hoor... 'k ken er verschillende die een digitale body hebben en een analoge... of een topmodel digitaal en een "instapperke" als backup... ze verdienen nie allemaal bakken geld hè
                                Zoveel kost dat niet een 2de body (bvb een D50), en als pro kun je je niet permitteren om een opdracht te weigeren of stop te zetten omdat je niet over een 2de body beschikt. Zie maar eens op het forum hoeveel er hier niet een 2de camera hebben. Daarbij, als je daar maar zo weinig mee verdient, kun je beter een andere stiel zoeken.

Comment

Working...
                                X