Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokina september 2006 - what will be new?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

    Oorspronkelijk geplaatst door trebs
    I'm lucky enough to be there for the whole show. I'll be demonstrating The "Nikuji" Nikon's new Fuji Sensored hybrid. Not only does it offer superior colour rendition and unrivalled dynamic range. it's capable of working at 6400ISO without the slightest inage noise. In fact, the high ISO image quality of the "Nikuji" is so good, it's been fixed at 6400ISO to meet market demands of high ISO performance, You just won't need any lower ISO value!
    If that's not enough.. Unique and patented algorithms allow us to compress image size to an amazing 4kb!!! per frame. That together with the 32fps means you'll fill your CF card in no time at all !

    In addition to this award winning camera release, Nikon will also be demonstrating the superb new 10-1000mm F1.0 AFS VR lens. An improvement on the current non-VR version, this new lens weighs in at just 95kg. This lens comes complete with it's own Sherpa to assist you in your photographic experiences.

    As you can see from this exclusive "taster" Photokina will be a show you can't affoird to miss !

    P.S. I probably violated all my NDA's so might be in jail for the show....
    Ik dacht dat de originele prospect zei: an amazing 95gr not seen anywhere else

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #17
      Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

      Oorspronkelijk geplaatst door trebs
      ...
      In addition to this award winning camera release, Nikon will also be demonstrating the superb new 10-1000mm F1.0 AFS VR lens. An improvement on the current non-VR version, this new lens weighs in at just 95kg. This lens comes complete with it's own Sherpa to assist you in your photographic experiences.
      ....
      One might also consider the optional second Sherpa (see List of Accessories) for those who are already now complaining about the Bigma's heavy weight!...

      Comment


      • #18
        Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

        Oorspronkelijk geplaatst door trebs
        The "Nikuji" Nikon's new Fuji Sensored hybrid
        Daar wil ik het fijne wel van weten.
        Voor zover ik kan volgen zou dit dus een opvolger van de CP8800 kunnen zijn.
        Maar dan zonder ruis gevoeligheid.
        Als hij dan ook nog snel genoeg is voor sportfotografie (motorcross) en over een HOT-SHOE en VR beschikt ga ik toch nog even afwachten met de aankoop van een nieuwe camera.

        Greetz
        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

        Comment


        • #19
          Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

          Canon komt dus wel erg dicht bij 'world-dominance'
          Ik weet uit zeer goede bron dat Canon de 1Des op de markt brengt, die twee nieuwe technologiën invoert die de wereld van de fotografie gaat veranderen:

          De 'es' staat voor 'Elastic Sensor'. Dit is de eerste camera uitgerust met een rekbare sensor zodat je een variabele cropfactor bekomt met behoud van alle pixel. Door het opspannen van de sensor kan je de 25 MP APS sensor uitrekken tot een 25 MP FF sensor...
          Verder heeft deze camera een protonkanon aan boord. Dit kan je op twee manieren instellen :
          SI : Suject immobilisation : door instelling van het protonkanon op lage energiepuls verlam je je onderwerp gedurende enkele seconden. Veel beter dan IS, AS,.... een gedroomde hulp voor éénieder die natuurfotografie beoefend. Het lukt welniet zo erg goed voor vliegende insecten en vogels, maar Canon werkt aan een firmware upgrade die dit ook toelaat
          BD : Background desintegration : Door het protonkanon in te stellen op volle vermogen, kan je met de camera alle storende achtergrondelementen doen desintegreren. Een gemak voor het betere compositiewerk

          Op lensvlak is het helemaal te gek... AIR-prime, waarbij met de AC technologie lucht wordt omgevormd tot perfecte optische elementen... een lens geproduceerd uit lucht als het ware...

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #20
            Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

            Ge had me bijna sugar, maar de zin "beter dan AS" geeft me toch een donkerbruin vermoeden dat ge iets uit u duim aant zuigen zijt.

            Iedereen weet dat AS niet te overtreffen is..
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Canon komt dus wel erg dicht bij 'world-dominance'
              Ik weet uit zeer goede bron dat Canon de 1Des op de markt brengt, die twee nieuwe technologiën invoert die de wereld van de fotografie gaat veranderen:

              De 'es' staat voor 'Elastic Sensor'. Dit is de eerste camera uitgerust met een rekbare sensor zodat je een variabele cropfactor bekomt met behoud van alle pixel. Door het opspannen van de sensor kan je de 25 MP APS sensor uitrekken tot een 25 MP FF sensor...
              Verder heeft deze camera een protonkanon aan boord. Dit kan je op twee manieren instellen :
              SI : Suject immobilisation : door instelling van het protonkanon op lage energiepuls verlam je je onderwerp gedurende enkele seconden. Veel beter dan IS, AS,.... een gedroomde hulp voor éénieder die natuurfotografie beoefend. Het lukt welniet zo erg goed voor vliegende insecten en vogels, maar Canon werkt aan een firmware upgrade die dit ook toelaat
              BD : Background desintegration : Door het protonkanon in te stellen op volle vermogen, kan je met de camera alle storende achtergrondelementen doen desintegreren. Een gemak voor het betere compositiewerk

              Op lensvlak is het helemaal te gek... AIR-prime, waarbij met de AC technologie lucht wordt omgevormd tot perfecte optische elementen... een lens geproduceerd uit lucht als het ware...

              sugar
              Pfff, nu had ik gehoopt dat die AIR-prime mijn camera + lens in de lucht lieten zweven via een soort perslucht. Met zo'n lucht lens val ik niet meer op

              Comment


              • #22
                Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Ehh, wat mist er aan de 30D, 5D en 1D mk II
                Ben ik ook benieuwd naar...??

                Comment


                • #23
                  Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                  @trebs & sugar
                  (I'm not gonna quote all of that in fear of NDA violation)

                  If that's all I'm just gonna wait until 2008, also because I just discovered this amazing function <ctrl A><del> which brings me a whole lotta space and time and... it's free!
                  het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                  Telecaster weblog
                  km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                    Oorspronkelijk geplaatst door oermens
                    Weet er iemand of er ooit nog een nieuwe Sigma (SD11) zit aan te komen, of zijn die daar gewoon mee gestopt?
                    Dat zou toch wel potentieel hebben met een betere body rond een vernieuwde (lichtgevoeligere) Foveon sensor.

                    Ja op de enorme Sigma stand zullen er een paar staan compleet met lenzen.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      De 'es' staat voor 'Elastic Sensor'. Dit is de eerste camera uitgerust met een rekbare sensor zodat je een variabele cropfactor bekomt met behoud van alle pixel. Door het opspannen van de sensor kan je de 25 MP APS sensor uitrekken tot een 25 MP FF sensor...
                      Hey fantastisch! Dan kan je dus al je primes gebruiken alsof het zooms zijn, en toch de scherpte en snelheid behouden!
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                        De grote vraag is... Wat zal Konica Minolta uitbrengen

                        En het zou goed kunnen dat het echte hoogtepunt niet bij Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Fuji,... moet gezoch worden.
                        Leica zou immers zijn digitale M voorstellen...

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                          Toch verwacht ik een 'nieuwe' 5D.
                          Ze hebben niet voor niets een cash-back van 300 EUR weggegeven om de huidige modellen buiten te krijgen.

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                            Toch verwacht ik een 'nieuwe' 5D.
                            Ze hebben niet voor niets een cash-back van 300 EUR weggegeven om de huidige modellen buiten te krijgen.
                            Misschien wel om meer te verkopen?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                              Ik verwacht een nieuwe instap-Nikon en een opvolger van de D70s.
                              Metz zal waarschijnlijk nieuwe digitale flitser uitbrengen (compatibel met Nikon D-camera's).
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotokina september 2006 - what will be new?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                                Misschien wel om meer te verkopen?
                                Mjah, die cash-back dient om de prijs te kunnen verhogen. Dat heeft niets met dumping te maken.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X