Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Begrijpelijk dat je moeilijk een review kan schrijven.
    Wel spijtig dat je anderhalf jaar en 220 posts wacht om dit mee te delen, velen hadden graag eens een overzicht gezien.
    En de inzet komt vooral ook van al de mensen die de moeite deden om hier aan mee te werken.
    De resultaten zijn zeer uiteenlopend, de ene is tevreden, de andere is minder tevreden ... misschien is de ene veeleisender dan de andere, wie zal het zeggen.
    Veel maatschappijen werken trouwens ook samen en verschillenden laten de boeken trouwens in onderaanneming maken.
    Spector is er eentje van ... sinds een maand zijn ze zelf begonnen met de aanmaak van de albums. Het verandert inderdaad continu.
    Ja, en dat maakt het zo moeilijk om een "eerlijk" review te schrijven over afdrukcentrales. Ik gebruik al jaren photobox voor m'n afdrukken naar grote tevredenheid. Toch was de laatste bestelling helemaal niet naar behoren. Akkoord, ze maken na een klacht wel een reprint maar het is toch weer vervelend, zeker als je met een bepaalde deadline zit.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      De reden dat ik zo lang gewacht heb is logisch (denk ik toch ): Ik dacht meer (en dan bedoel ik echt véél) reviews te krijgen in Juni na de communies of in September na de zomervakantie. Maar jammer genoeg was dit niet het geval, vandaar dat ik er liever mee stop.

      Sven

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Ik ga de vragenlijst niet invullen aangezien er toch geen review komt, maar ik wil toch even mijn bevindingen met photobox.ie meedelen.

        Ik heb een fotoboek gemaakt met 122 foto's (52 blz) en ik ben heel erg tevreden over het resultaat! Zeker voor herhaling vatbaar

        prijs: 53.39 euro / zwarte harde kaft met opening / formaat ~20.5/27.5
        leveringstermijn: enkele dagen / software in het engels en gemakkelijk in gebruik

        enige nadeel: ik heb de foto's doorgestuurd in de oorspronkelijke bestandsgrootte en dat heeft ontzettend lang geduurd: dat moet ik volgende keer anders doen.

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Ik gebruik al jaren photobox voor m'n afdrukken naar grote tevredenheid. Toch was de laatste bestelling helemaal niet naar behoren. Akkoord, ze maken na een klacht wel een reprint maar het is toch weer vervelend, zeker als je met een bepaalde deadline zit.
          Ik had nog beter bij Spector ... twee identieke boeken laten maken en één was goed en de andere was slecht.
          Ze hermaken die en wat blijkt, even slecht ... hadden gewoon hetzelfde teruggestuurd. Dan nogmaals teruggestuurd en dan uiteindelijk anderhalve maand na de bestelling een correct exemplaar gekregen.
          Inderdaad ook hier wreed vervelend daar het boek niet voor mezelf was en ik beloofd had dat het er binnen de 10 dagen zou zijn.
          Volgens Spector allemaal de fout van de onderaannemer waarmee ze toen samenwerkten, nu doen ze ondertussen alles zelf.

          Ik geef ze nog een kans voor het volgende boek om te bewijzen dat ze het beter kunnen dan voordien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            ... de fotograaf zegt dat het aan Spector ligt en hij enkel de aflevering doet en bij Spector zeggen ze ook dat de fotograaf verantwoordelijk is voor de afhandeling ... rare manier van doen.
            Dus nu in afwachting van een hopelijk positieve oplossing.
            Hallo, ik ben al jaren klant bij Spektor. Het is me al voorgekomen dat een druk niet goed verlopen was en het was dan ook geen enkel probleem als iets die niet ok afgeleverd werd dit ook terug te geven. Ook de betaling moest niet gedaan worden. De winkel is de schakel tussen klant en Spektor. Misschien eens veranderen van spektor winkel.

            Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG
            Leica M9/Fuji X 100s/phone

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              hello, ik heb, na heel deze topic van de eerste tot laatste post gelezen te hebben, besloten om een fotoboek te maken met blurb.....
              De mogelijkheden met blurb vallen me toch maar tegen eigelijk. Je hebt niet de mogelijkheid om zelf naar eigen smaak een pagina samen te stellen, en dat is toch wel spijtig.
              Vooral ook de mogelijkheden met de TEKST vallen me tegen.
              In sommige vakjes is het niet mogelijk om tekstgrootte aan te passen, en in andere dan weer wel....
              Ik was aan het spelen met een template voor een pagina, nadat ik de fotos en de tekst had geplaatst.... Toen ik een andere template nam, werd alle opmaak van de tekst teniet gedaan.....
              Ik ben dus sterk aan het overwegen om alle paginas op voorhand te maken in Photoshop, en ze dan als een foto in het fotoboek te zetten.... Want als ik op die manier 1000 fotos moet plaatsen, en tekst bijzetten, dan ben ik volgend jaar rond deze tijd nog bezig!

              Weet er mss iemand een gebruiksvriendelijker programma?

              thx

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke Bekijk bericht
                Laat het duidelijk zijn, het zijn geen “foto afdrukken” die je krijgt, maar gewoon drukwerk.
                [/COLOR]
                en wat is er mis met gewoon drukwerk? Dat krijg je dagelijks onder ogen
                laat het duidelijk zijn dat er, voor zulke prijzen, geen enkele centrale 'echte' foto afdrukken levert...Je zou zowiezo blij moeten zijn dat je uberhaupt 1 fotoboek zoals je hebt gehad kunt laten maken, voor een SUPER lage prijs zoals ze op dit moment liggen
                Ik schat dat een digitale drukkerij er met 1 boek zeker 1 tot 1,5 uur mee bezig is
                en ik spreek uit ervaring

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Ondanks dat er geen samenvatting komt, ga ik toch mijn bevindingen neerschrijven, aangezien ik dankzij deze samenvatting toch een beetje bijgeleerd heb. Ik was wel al van plan eerder deze post neder te pennen, maar door steeds een nieuwe afdrukcentrale te proberen werd dit steeds maar uitgesteld.

                  1. Myphotobook - Fotobuch - Apple - Mypublisher : aangezien ik met een mac werk zijn de afdrukcentrales waar ik terecht kan vrij beperkt : juist Blurb zou ik nog eens moeten proberen, maar hun software mogelijkheden zijn veel te beperkt.

                  2. Alle waren fotoboeken op A4-formaat, zowel rechtstaand als liggend

                  3. Aangezien alle boeken niet even dik waren, is het moeilijk hierop te antwoorden (zie ook hun website natuurlijk). Maar Myphotobook was wel de goedkoopste, gevolgd door Mypublisher (dankzij de goedkope dollar, maar denk wel eventjes aan de douane, en dankzij een actie waar ze een korting gaven van 40 %), dan Fotobuch en de duurste was dus Apple. En wat de zaak bij Apple nog erger maakt : wanneer men verschillende boeken besteld worden telkens de verzendkosten extra berekend : voor 1 boek is dat ongeveer € 10, voor 3 boeken € 30.... Bij Fotobuch is bij een bestelling vanaf ongeveer € 149 portkostenvrij. Bij Mypublisher vroegen ze voor de 1 boek ongeveer $ 18 (express-dienst), voor elke extra boek nog eens $ 4 of $ 5, dus bij een bestelling van 11 boeken was dat met de huidige dollarkoers nog niet te veel per boek (zeker aangezien de snelle service).

                  4. Myphotobook weet ik niet meer (boek was besteld vorig jaar), Mypublisher razendsnel (woensdagmiddag doorgestuurd naar de USA, vrijdagochtend aan de deur), Fotobuch een 2-tal weken, en bij Apple durf het al eens een kleine 3 weken duren.

                  5. Verpakking was bij alle leveranciers in orde.

                  6. Alle boeken hebben een harde kaft, zien er verzorgd uit.

                  7. Zowel bij Fotobuch als bij Myphotobook is er een foto afgedrukt op de kaft, bij Fotobuch is deze mat en bij Myphotobook blinkend. Bij Myplubisher is het een stoffen kaft, met daarin een uitsnede waarop ze een foto geplakt hebben. Bij Apple hebben ze de foto direct op de harde kaft geplakt, maar bij iphoto 08 is het tegenwoordig met een "dust jacket". Eenmaal heb ik de fout begaan een soft-cover te bestellen bij Apple, maar dit is gewoonweg een ramp (op een boek van 54 blz was dit € 23 goedkoper) : de afdrukkwaliteit van de cover is veel te slecht + de plastiekfolie begon direct los te komen.

                  8. Myphotobook : deze foto's zijn te donker afgedrukt (andere boeken zijn op dezelfde computer gemaakt en hebben dit probleem niet), maar de afdrukkwaliteit is verder boven het gemiddelde. Mypublisher was voor mij de grootste tegenvaller : ze durven de curves e.d. van de foto volledig veranderen, en vooral het contrast was geweldig veel verhoogd : dit gaf mij het gevoel naar goedkoop drukwerk te kijken. Fotobuch is dan vrij goed van afdrukkwaliteit (boek is afgedrukt in 2006), maar ze stranden op de 2° plaats. De Apple afdrukcentrale levert gewoon de beste kwaliteit, beter dan Fotobuch.

                  9. & 10. Ik zou zeggen raadpleeg de website, want iedere firma heeft verschillende mogelijkheden tot afdrukken, en gewoon maar opsommen zou een beetje stom zijn. En waarschijnlijk vergeet ik dan nog de helft te vertellen.

                  11. & 12. Myphotobook : Nederlandstalige software, wel vrij beperkt in zijn mogelijheden, zelfs in zijn "expert"-niveau. Maar men kan wel nog foto's toevoegen.
                  Mypublisher: Engelstalige software, wel wat mogelijkheden om uw bladeren in te delen (tot max 12 foto's per bladzijde), maar men kan allen de voorziene templates gebruiken, en de foto nog verbeteren is ook al zo goed als onmogelijk in het programma zelf.
                  Fotobuch : Duits- & Engelstalige software : eindelijk is deze software ook beschikbaar voor mac : mijn laatste reden dat pleitte voor een PC is hiermee verdwenen. De software is heel uitgebreid, zowel voor het verbeteren van foto's als voor het veranderen van de bladindeling : Alleen voor het bijvoegen van foto's is dit wel niet zo gemakkelijk om deze recht uit te lijnen met andere foto's. En wat ik persoonlijk ook wel vind is dat deze software precies nog gemaakt is in de middeleeuwen van het computertijdperk : in het begin heb ik mij er zeer erg aan geërgerd, maar na een tijd leert men er wel mee werken en verdwijnt de grootste ergernis. Maar toch blijft het wel wat zoekwerk.
                  Apple : Hierbij heb ik gewerkt zowel met iphoto '05 / '08, als met Aperture :
                  Iphoto '08 : Dit moet zowat het meest gebruiksvriendelijke software zijn voor het maken van fotoboek (die ik in ieder geval al ben tegengekomen) : Nederlandstalige software en alles is zo logisch en simpel gemaakt dat men werkelijk niet computer-minded moet zijn voor een boek samen te stellen. De grootste beperking hierbij is wel dat het aantal foto's per bladzijde niet kan aangepast worden, maar men heeft hier ook wel vrij veel mogelijkheden. Ook zijn er vrij veel mogelijkheden om de foto's te verbeteren, zodat men dit niet in een ander programma hoeft te doen.
                  Aperture : Engelstalige software : is een programma vergelijkbaar met Nikon Capture NX en Adobe Lightroom : een uitgebreid fotobewerkingsprogramma dus. Men kan hier dus ook een boek mee samenstellen dat men veel verder kan personaliseren dan bij iphoto. Dit is het meest fantastische programma om foto's bij te voegen of te verwijderen, het uitlijnen tov van andere foto's is op een zo simpele manier te doen dat men daaraan totaal geen tijd aan verliest. En aangezien zoals gezegd Aperture een fotobewerkingsprogramma is zijn de mogelijkheden zowat onbeperkt om de foto's te verbeteren.

                  13. Myphotobook en Mypublisher ga ik waarschijnlijk nooit meer gebruiken, Fotobuch en Apple wel : de kwaliteit van Apple is beter dan bij Fotobuch, maar het prijskaartje bederft wel een groot deel van de pret. Zodoende zal ik waarschijnlijk meestal bij Fotobuch bestellen, en als het boek echt goed moet zijn bij Apple (en dan waarschijnlijk via Aperture). Of Steve Jobs moest eens iets aan zijn prijzenpolitiek gaan doen.....

                  Hopelijk heeft deze post iets bijgedragen voor diegenen die nog een afdrukcentrale aan het zoeken zijn.

                  mvg
                  Peter

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                    hello, ik heb, na heel deze topic van de eerste tot laatste post gelezen te hebben, besloten om een fotoboek te maken met blurb.....
                    De mogelijkheden met blurb vallen me toch maar tegen eigelijk. Je hebt niet de mogelijkheid om zelf naar eigen smaak een pagina samen te stellen, en dat is toch wel spijtig.
                    Vooral ook de mogelijkheden met de TEKST vallen me tegen.
                    In sommige vakjes is het niet mogelijk om tekstgrootte aan te passen, en in andere dan weer wel....
                    Ik was aan het spelen met een template voor een pagina, nadat ik de fotos en de tekst had geplaatst.... Toen ik een andere template nam, werd alle opmaak van de tekst teniet gedaan.....
                    Ik ben dus sterk aan het overwegen om alle paginas op voorhand te maken in Photoshop, en ze dan als een foto in het fotoboek te zetten.... Want als ik op die manier 1000 fotos moet plaatsen, en tekst bijzetten, dan ben ik volgend jaar rond deze tijd nog bezig!

                    Weet er mss iemand een gebruiksvriendelijker programma?

                    thx
                    Ik heb onlangs eentje laten maken bij Blurb. Een kort reis verslag boekje. Best tevreden over de kwaliteit. De aangahaalde problemen kunnen volgens mij verholpen worden door alles zelf te doen @home en dan volledige bladzijden door te sturen. Dit is mogelijk bij blurb.
                    natwork.be

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Net als Perico werk ik met mac, en zijn er pas sinds enkele maanden meerdere aanbieders. En ik kom ook uit op Aperture... na een rampzalige ervaring met Elka. Zij hebben wel een heel netwerk van fotowinkels waar je gratis kan afhalen en dus dure verzendingen uitsluit, maar mijn bestelling was eerst zoek, dan weer gevonden, terug zoek...enfin, iets langer dan 3 maanden...
                      Als grote voordeel de prijs, maar de opmaakmogelijkheden en het uitzicht van hun linnen kaften is maar pover in vergelijking met Aperture.
                      Als de verwerking bij Elka normaal verloopt is de prijs doorslaggevend: iets minder dan de helft van de prijs t.o.v. Aperture! De drukkwaliteit is identiek (digitale offset) maar niet zo denderend qua helderheid: alles blijft redelijk flets, wat normaal is als je het vergelijkt met foto-afdrukken.

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Ben eigenlijk zwaar ontgoocheld Sven,
                        Waarom ?
                        Wel ik heb je zelf een aantal pm's gezonden met mijn ervaringen (en ook mijn tijd ingestoken), ik verneem nu ook ditzelfde van enkele forumleden, dat jij een ongelooflijke verzameling aan informatie van ons allen hebt verkregen.
                        Ok, de laatste periode staat er heel veel op dit forum te lezen.
                        Dit had jij één jaar geleden ook ons kunnen meedelen, niet ?
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik heb onlangs zowel een Fotobuch als een Blurb boek laten maken voor goede vrienden hun trouw. Dat Blurb boekje was om aan de bruidskindjes te geven.
                          Een paar foto's komen nu dus voor in beide boeken.

                          Als je het zo naast elkaar legt dan zie je het verschil. De kwaliteit van Fotobuch komt voor mij veel beter over. Ik vermoed dat dit komt omdat Blurb nog een extra verscherping toepast en misschien wel gecombineerd met een stevigere compressie van je foto's.
                          De foto's in het Blurb boekje zijn iets te scherp en je krijgt daardoor als je goed kijkt een aantal halo's en JPG artifacten te zien.

                          Toen ik het koppel vroeg welke van de 2 ze de beste afdrukkwaliteit vonden. Kreeg ik als antwoord dat zij geen verschil zagen. Zij zitten natuurlijk ook niet met hun ogen op het boek geplakt

                          Ik blijf dus Fotobuch gebruiken voor als het beter moet zijn. En Blurb voor de gunstige prijs.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Ik heb reeds enkele fotoboeken laten drukken bij albumprinter.nl

                            De kwaliteit is niet wat ik ervan verwacht had. Ik ben natuurlijk echte foto's gewoon (en dan nog glanzend omwille van de kwalitait).

                            Het enige voordeel is dat zo'n album compact is (in dikte).

                            Misschien werk ik met een labo dat een mindere kwaliteit bied????

                            Ik ga terug op de klassieke manier werken, klassiek album en foto's inkleven. Dit biedt nog altijd de beste kwaliteit. En prijs? Kwaliteit stelt zijn prijs.

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door vanwasan Bekijk bericht
                              01. Naam bedrijf: APPLE - Iphoto - MacOSX
                              02. Wat bestelde je: grootste boek, harde kaft, 28 x 21,5 cm, 20 pgs.
                              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): €39,91 totaal (boek €24,99 + €7,99 verzending + €6,93 btw)
                              04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) besteld 18/!, geleverd 31/8 met de post
                              05. Stevige verpakking bij verzending? ja! eerst verpakt in plastiek - kartonnen doos van Apple - bruine kartonnen doos
                              06. Algemene indruk: 99 (in %)
                              07. Kwaliteit kaft: 80 (in %) wel jammer dat de foto op de kaft is geplakt, gedrukt had mooier geweest, is minpunt vind ik.
                              08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
                              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3 formaten zachte kaft, 1 formaat harde kaft
                              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) harde kaft in canvas en zachte kaft, geen idee, geen leder wat jammer is.
                              11. Software: Nederlands? ja!
                              12. Software: eenvoudig te bedienen? héél simpel, zit standaard bij je computer in Iphoto, keuze tussen verschillende thema's oa modern, formeel, reizen, aquarel etc, veel keuze en ofwel automatische vulling
                              ofwel beslis je zelf, héél eenvoudig en het doorsturen duurt nog geen 10min!
                              13. Voor alle MAC-gebruikers raad ik dit zeker aan, je hebt snel een mooi boek, alleen vind ik de wachtijd wat lang, het komt trouwens van Venray-Nederland dus niet ver. Mijn boekje is wel dun, wat jammer is maar dat ligt natuurlijk aan mezelf, extra pg. extra betalen natuurlijk.
                              Zeker een aanrader!! Foto's zijn heel mooi afgewerkt, fotokwaliteit!
                              Heb wel gewerkt met een Nikon D200, hoge resolutie.
                              Foto volgt later...

                              Hier dan EINDELIJK wat foto's van mijn Iphoto7-boek.



                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                01. Naam bedrijf: mx-books.be oftewel... theemotioncompany.com. Is blijkbaar hetzelfde?
                                02. Wat bestelde je: 30 x 30 hardcover
                                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 58 EUR
                                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde): 3-4 tal weken
                                05. Stevige verpakking bij verzending?: Jeps
                                06. Algemene indruk: .... (in %): 100 %
                                07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 90 %, jammer van de randjes/rug die in ander materiaal is
                                08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 100 %
                                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?: Ik dacht van wel
                                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...): Ja
                                11. Software: Nederlands?: Ja
                                12. Software: eenvoudig te bedienen?: Kan altijd beter
                                (13. Eventuele opmerkingen):
                                Mijn allereerste fotoalbum ooit heb ik besteld bij extrafilm. Dit was een grote teleurstelling (ondermaatse afdrukkwaliteit, zwakke kaft, slechte inbinding...).
                                Via de promotor van het BK Mx (2cmx.be) ben ik terecht gekomen op mx-books.be. Ik heb alle pagina's ontworpen in Photoshop en daarna pagina vullende foto's in het fotoboek geplaatst met de software. Foto's van het boek vind je op nifin.be, onder het 'design' onderdeeltje.

                                www.nifin.be

                                Comment

                                Working...
                                X