Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    01. Naam bedrijf: APPLE - Iphoto - MacOSX
    02. Wat bestelde je: grootste boek, harde kaft, 28 x 21,5 cm, 20 pgs.
    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): €39,91 totaal (boek €24,99 + €7,99 verzending + €6,93 btw)
    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) besteld 18/!, geleverd 31/8 met de post
    05. Stevige verpakking bij verzending? ja! eerst verpakt in plastiek - kartonnen doos van Apple - bruine kartonnen doos
    06. Algemene indruk: 99 (in %)
    07. Kwaliteit kaft: 80 (in %) wel jammer dat de foto op de kaft is geplakt, gedrukt had mooier geweest, is minpunt vind ik.
    08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3 formaten zachte kaft, 1 formaat harde kaft
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) harde kaft in canvas en zachte kaft, geen idee, geen leder wat jammer is.
    11. Software: Nederlands? ja!
    12. Software: eenvoudig te bedienen? héél simpel, zit standaard bij je computer in Iphoto, keuze tussen verschillende thema's oa modern, formeel, reizen, aquarel etc, veel keuze en ofwel automatische vulling
    ofwel beslis je zelf, héél eenvoudig en het doorsturen duurt nog geen 10min!
    13. Voor alle MAC-gebruikers raad ik dit zeker aan, je hebt snel een mooi boek, alleen vind ik de wachtijd wat lang, het komt trouwens van Venray-Nederland dus niet ver. Mijn boekje is wel dun, wat jammer is maar dat ligt natuurlijk aan mezelf, extra pg. extra betalen natuurlijk.
    Zeker een aanrader!! Foto's zijn heel mooi afgewerkt, fotokwaliteit!
    Heb wel gewerkt met een Nikon D200, hoge resolutie.
    Foto volgt later...

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Traveler,

      Voor de bewerking in PS start ik met 3589x3589 pixels, 300ppi. Dat heeft een ietsjes grotere afmeting dan 30x30.
      Net voor het uploaden zet ik alle pagina's om naar jpg files, van 7 à 8 MB.

      Ik nummer de foto's in volgorde dat ik ze in het boek wil zien voor het uploaden. Je kan ze natuurlijk op hun correcte plaats zetten bij het gebruik van de software van Pixbook, maar dat gaat zeer traag.
      Tja, het blijft altijd schipperen tussen kwaliteit en werksnelheid.

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Ik heb net een boek besteld bij Blokker . Die gebruiken dezelfde layoutsoftware als happyalbum .
        Ben eens benieuwd
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door rebelke Bekijk bericht
          Traveler,

          Voor de bewerking in PS start ik met 3589x3589 pixels, 300ppi. Dat heeft een ietsjes grotere afmeting dan 30x30.
          Net voor het uploaden zet ik alle pagina's om naar jpg files, van 7 à 8 MB.

          Ik nummer de foto's in volgorde dat ik ze in het boek wil zien voor het uploaden. Je kan ze natuurlijk op hun correcte plaats zetten bij het gebruik van de software van Pixbook, maar dat gaat zeer traag.
          Tja, het blijft altijd schipperen tussen kwaliteit en werksnelheid.
          Bedankt voor de info. Ik ga dat eens ne keer uitproberen.

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Heeft iemand al ervaring met een fotoboek van Blurb **gedrukt in Europa**? Dit laatste is iets nieuws sinds enige maanden, maar enige info over de kwaliteit is mij niet bekend.

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Ik denk dat Spector de kwaliteit toch nog een beetje wil verbeteren t.o.v. vorig jaar.
              Ik heb vorig jaar een boek van 80 pagina's besteld en dat was 57MB aan te verzenden data. Nu heb ik terug eenzelfde type boek samengesteld en het is 200MB voor evenveel pagina's. Als ik het boek binnen enkele dagen mag ontvangen zal ik wel zien of dit daadwerkelijk ook zichtbaar zal zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                Heeft iemand al ervaring met een fotoboek van Blurb **gedrukt in Europa**? Dit laatste is iets nieuws sinds enige maanden, maar enige info over de kwaliteit is mij niet bekend.
                Mijn kameraad heeft mij er eentje getoond vorige week (gedrukt in Europa): de kwaliteit was erg goed en zeker evenwaardig aan diegene uit de VS..
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                  Heeft iemand al ervaring met een fotoboek van Blurb **gedrukt in Europa**? Dit laatste is iets nieuws sinds enige maanden, maar enige info over de kwaliteit is mij niet bekend.
                  Ik heb een klein softcover boekje liggen en het bevalt me enorm. Ik heb nu een groter boek met hardcover in bestelling. Als dat binnen is zal ik een kleine review posten.

                  Maar algemeen, voor die prijs kan je het niet laten. Het grote boek met 156 pagina's en hardcover komt op 37 Euro. Bij Fotobuch was ik meer dan 100 Euro kwijt voor iets gelijkaardigs. Dat kleine softboekje toont al aan de kwaliteit niet echt moet onderdoen.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Ik heb een klein softcover boekje liggen en het bevalt me enorm. Ik heb nu een groter boek met hardcover in bestelling. Als dat binnen is zal ik een kleine review posten.

                    Maar algemeen, voor die prijs kan je het niet laten. Het grote boek met 156 pagina's en hardcover komt op 37 Euro. Bij Fotobuch was ik meer dan 100 Euro kwijt voor iets gelijkaardigs. Dat kleine softboekje toont al aan de kwaliteit niet echt moet onderdoen.
                    Ben wel eens benieuwd hoe zo'n boek met harde cover, large formaat en +/- 400blz. er zou uitzien. Moet een echte kanjer zijn.

                    Sven

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      En ik ben ondertussen benieuwd wat de conclusie nu is?
                      Ik wil ook een boek (laten) maken dus als de kwaliteit belangrijk is ga ik bij/naar...?
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door rebelke Bekijk bericht

                        Zelf heb ik ervaring met Pixbook (x4). De kwaliteit zou ik 8/10 geven.
                        Ter vergelijking: Recent heb ik een album van Foto.com gezien. Hun kwaliteit zou ik maar een 4/10 gegeven hebben.


                        - software: gebruiksvriendelijk offline-programma. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik mijn pagina's maak in PS en dan als 1 foto upload.



                        Laat maar weten als er nog vragen zijn.
                        Rebelke,

                        Ik lees hierboven dat je volledige pagina's maakt en die dan als 1 foto upload in Pixbook. Waarom doe je dit zo? Wat is volgens jou het voordeel hiervan (lijkt mij nogal omslachtig)? Welke dimensies gebruik je voor zo'n pagina?

                        Dank voor elke toelichting,

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                          En ik ben ondertussen benieuwd wat de conclusie nu is?
                          Jammer genoeg zal ik je dan moeten ontgoochelen
                          Dit zal er volgens mij nooit komen. Als ik van min. 10 centrales 20 reviews heb, kan je van een goede review spreken, hier zijn we nog lang niet.

                          Sven

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                            Jammer genoeg zal ik je dan moeten ontgoochelen
                            Dit zal er volgens mij nooit komen. Als ik van min. 10 centrales 20 reviews heb, kan je van een goede review spreken, hier zijn we nog lang niet.

                            Sven
                            Juist, bovendien is het een medium dat razendsnel evolueert.
                            Wat vandaag bvb minder goed is, kan in de toekomst al stukken beter zijn.
                            In ieder geval is deze topic heel interessant en blijvend actueel.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Ik weet het, ik ben lui maar juist daarom heb ik deze topic gelezen.
                              Ik zal nog eens wat lezen en afgaan op de meningen van de laatste posts, mss staar er ergens anders nog een review op het web.

                              Slukes!
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                                Jammer genoeg zal ik je dan moeten ontgoochelen
                                Dit zal er volgens mij nooit komen. Als ik van min. 10 centrales 20 reviews heb, kan je van een goede review spreken, hier zijn we nog lang niet.

                                Sven
                                Plus eigenlijk zou je indentiek hetzelfde boek moeten maken bij al die centrales en die dan eens bij elkaar leggen. Want ik maak elke keer een ander boek, en de sfeer van het boek is vaak totaal anders wat een objectieve beoordeling een stukje moeilijker maakt.

                                Een tweede probleem is dat er zoveel fotoboek services zijn.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X