Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wil jij je file-serienummer weten van je 20D of 350D ? kijk hier...
Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!
Oorspronkelijk geplaatst door JLP
Even verplaatst naar een meer gepast forumonderdeel.
Dan had je er nog véél moeten verzetten hoor...
Subforum Camera's
Het Camera's forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
Re: Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!
Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
Ben je iets met een jpg uit een D30 (dus geen 30D) ?
je mag altijd eentje (klein) sturen... de 10d is ook anders... voorlopig kan ik de counter zeggen van de 20d/350d. De structuur van de 30d lijkt hetzelfde als de 20d, maar een beetje anders... (zit warm in de buurt)
Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
je mag altijd eentje (klein) sturen... de 10d is ook anders... voorlopig kan ik de counter zeggen van de 20d/350d. De structuur van de 30d lijkt hetzelfde als de 20d, maar een beetje anders... (zit warm in de buurt)
De.lesse.be zeg gewoon hoe je het te weten komt. Dan kunnen we zelf kijken.
Of ga je hier munt uit slaan?
Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
Waw, zeg je job op want binnen 2 maand zwem je in het geld
laat lesley nu toch effe doen , het is makkelijk met iemand zijn idee te gaan lopen , maar hij is zelf nog volop aan het testen of hij geen blunders slaagt .
En nee hij zal er niet schatrijk van worden , maar het is toch uniek ondertussen al even een paar gedaan en nu nog eentje waar ik vrij zeker van ben .
There is a number that appears in my raw files and it increases by one with every shot I take. It does not match the image number that the camera puts on the image and I'm curious if it's the shutter actuation count. If it is, someone popped off about 6,000 shots either before I got the camera, or at the service center last year. If anyone wants to check, use a hex editor to view the number located at 95D and 95E (or bytes 2397 and 2398) in a raw file. Mine currently shows 1F 88 which is 8,072. The camera named this file IMG_2696.CR2, so it isn't that number.
tot zover men beperkte zoektocht.
wat ik hieruit leer:
1) blijkbaar is het niet zo simpel om een shuttercount progi te vinden voor canon
2)het is misschien handig als je een versimpeld progi kan schrijven
3)in de koopjeshoek staan er vele 20D's met vermelding shuttercount...
Comment