Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil jij je file-serienummer weten van je 20D of 350D ? kijk hier...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

Even verplaatst naar een meer gepast forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP
      Even verplaatst naar een meer gepast forumonderdeel.
      Dan had je er nog véél moeten verzetten hoor...
      Subforum Camera's

Het Camera's forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      Last edited by de.lesse.be; 2 april 2006, 13:46.
      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Dan had je er nog véél moeten verzetten hoor...
        de.lesse.be, de forumregels gelden ook voor jou!

seppuku [mod]

Comment

Re: Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

heb 2 bestanden gemailt.

30D en 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            heb 2 bestanden gemailt.

30D en 300D
            nog niks ontvangen....
            -=- Light is the key...

Comment

naar de.lesse.shutter.canon@scarlet.be ?

Comment

Ben je iets met een jpg uit een D30 (dus geen 30D) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  Ben je iets met een jpg uit een D30 (dus geen 30D) ?
                  je mag altijd eentje (klein) sturen... de 10d is ook anders... voorlopig kan ik de counter zeggen van de 20d/350d. De structuur van de 30d lijkt hetzelfde als de 20d, maar een beetje anders... (zit warm in de buurt)
                  -=- Light is the key...

Comment

je mag altijd eentje (klein) sturen... de 10d is ook anders... voorlopig kan ik de counter zeggen van de 20d/350d. De structuur van de 30d lijkt hetzelfde als de 20d, maar een beetje anders... (zit warm in de buurt)
                    De.lesse.be zeg gewoon hoe je het te weten komt. Dan kunnen we zelf kijken.
                    Of ga je hier munt uit slaan?
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                      De.lesse.be zeg gewoon hoe je het te weten komt. Dan kunnen we zelf kijken.
                      Of ga je hier munt uit slaan?
                      Wie weet....
                      Ik zag gewoon de structuur van de shuttercount en heb dat effe in elkaar gestoken en heb nu zo'n lijst... (kan ook met formule)
                      Last edited by de.lesse.be; 2 februari 2007, 15:26.
                      -=- Light is the key...

Comment

Wie weet....
                        Ik zag gewoon de structuur van de shuttercount en heb dat effe in elkaar gestoken en heb nu zo'n lijst... (kan ook met formule)

Ik zeg hier nog niks van, want naar 't schijnt ben ik de enige die et weet (google en fora niks te vinden)... (buiten canon centra....)
                        Waw, zeg je job op want binnen 2 maand zwem je in het geld
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                          Waw, zeg je job op want binnen 2 maand zwem je in het geld

laat lesley nu toch effe doen , het is makkelijk met iemand zijn idee te gaan lopen , maar hij is zelf nog volop aan het testen of hij geen blunders slaagt .
                          En nee hij zal er niet schatrijk van worden , maar het is toch uniek ondertussen al even een paar gedaan en nu nog eentje waar ik vrij zeker van ben .

Comment

eh?

dit is het allereerste dat ik ervan hoor..

met een canon kun je je kliks (nog) niet nakijken? vrij bizar

google geeft:
                            "shuttercount for canon via opandasoftware"
                            canon tags (maar voor die 20D..)
                            met de quote:
                            There is a number that appears in my raw files and it increases by one with every shot I take. It does not match the image number that the camera puts on the image and I'm curious if it's the shutter actuation count. If it is, someone popped off about 6,000 shots either before I got the camera, or at the service center last year. If anyone wants to check, use a hex editor to view the number located at 95D and 95E (or bytes 2397 and 2398) in a raw file. Mine currently shows 1F 88 which is 8,072. The camera named this file IMG_2696.CR2, so it isn't that number.
                            blijkbaar een 'code' om een exifprogi te maken. zit shuttercount deel bij. links zijn zeker de moeite om na te kijken als je er zelf mee bezig bent.

die fameuze exiftool waar het hierboven over gaat

tot zover men beperkte zoektocht.
                            wat ik hieruit leer:
                            1) blijkbaar is het niet zo simpel om een shuttercount progi te vinden voor canon
                            2)het is misschien handig als je een versimpeld progi kan schrijven
                            3)in de koopjeshoek staan er vele 20D's met vermelding shuttercount...
                            Last edited by parakiet; 3 april 2006, 10:33.
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                              eh?

dit is het allereerste dat ik ervan hoor..

met een canon kun je je kliks (nog) niet nakijken? vrij bizar
                              stuur maar een fileke van 20d/350d. ik bewijs het u wel....
                              -=- Light is the key...

Comment

stuur maar een fileke van 20d/350d. ik bewijs het u wel....
                                neenee, ik geloof je wel zie men edit van de post hierboven => links

ik vind het nog steeds bizar dat het "zo moeilijk" is om aan die shuttercount te geraken!
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X