Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe veilig is A'dam ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe veilig is A'dam ?

Oorspronkelijk geplaatst door NoName
    Ben in 1963 vertrokken uit Amsterdam en gelijk was de veiligheid met 20% gestegen, of het nu nog zo is
    dacht dat het meer was hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb 2 jaar in Amsterdam gewoond. Nooit beroofd, in elkaar geslagen of zelfs maar lelijk aangekeken Maar ja, ik ben dan ook vrij stevig gebouwd

Ff serieus. Amsterdam is niet gevaarlijker dan een andere willekeurige stad zolang je geen gekke dingen doet. Niet in je eentje om drie uur 's nachts in de mindere wijken gaan rondlopen met een dure camera om je hals bijvoorbeeld

Gewoon doen wat je altijd doet en goed opletten. Zakkenrollers zullen vooral diegenen pakken die snel afgeleid en lekker toeristisch zijn. Als je alert overkomt ben je opeens een stuk minder aantrekkelijk als doelwit.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

31/01 Eén handtasroof op twee gebeurt in Brussel
        In 2004 zijn in België 3.055 diefstallen van (hand)tassen op een publieke plaats vastgesteld. De helft van de feiten (1.680) deed zich in het gerechtelijke arrondissement Brussel voor.
        Dit blijkt uit het antwoord van justitieminister Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van senator Hugo Vandenberghe (CD&V).
        In 2003 werden in ons land 3.512 en in 2002 1.772 van dergelijke diefstallen geregistreerd. Telkens werden de meeste feiten in het Brusselse gepleegd (1.680, 1.966 en 616).
        In 2004 deden zich 296 feiten voor in het gerechtelijk arrondissement Luik, 258 in Charleroi, 126 in Antwerpen en 110 in Bergen.
        In 2004 werden wegens dergelijke feiten 383 aanhoudingen verricht, in 2003 491 en in 2002 211. Ook de meeste aanhoudingen werden in het Brusselse verricht (117, 98 en 35).
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Niet in je eentje om drie uur 's nachts in de mindere wijken gaan rondlopen met een dure camera om je hals bijvoorbeeld
          En hoe weet ik als buitenstaander welke de mindere wijken zijn, bestaat daar misschien een kaartje van

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
          In 2004 zijn in België 3.055 diefstallen van (hand)tassen op een publieke plaats vastgesteld. De helft van de feiten (1.680) deed zich in het gerechtelijke arrondissement Brussel voor.
          Ik heb nooit veel aan gehad met Brussel, jammer dat dit gevoel nu nog maar eens versterkt wordt.
          Last edited by Paul C; 31 januari 2006, 20:14.
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
            En hoe weet ik als buitenstaander welke de mindere wijken zijn, bestaat daar misschien een kaartje
            Dat is simpel: dat wat interessant is om te fotograferen ligt niet in de 'mindere wijken'. Tenzij je interesse ligt bij urban decay of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
              En hoe weet ik als buitenstaander welke de mindere wijken zijn, bestaat daar misschien een kaartje van
              Laat ik het zo stellen, als de buurt rustig is en wat sjofel is, is het niet goed. Hebben de mensen ook nog eens abnormale belangstelling voor je is het uitkijken. Amsterdammers hebben namelijk nergens anders interesse voor dan zichzelf als ze op straat zijn

Echt een kaartje heb ik niet, maar als me een onbehaaglijk gevoel bekroop maakte ik meestal rechtsomkeert. In het centrum, overdag valt het echt wel mee. 's avonds in de rosse buurt is een ander verhaal, maar dat is tegenwoordig overal.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                's avonds in de rosse buurt is een ander verhaal, maar dat is tegenwoordig overal.
                En toch loop ik dan toch liever in de rosse buurt in A,Dam dan op de kruiskade in R,Dam
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

De Bijlmer kun je 's avonds (en in sommige delen ook beter overdag) links laten liggen.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                    De Bijlmer kun je 's avonds (en in sommige delen ook beter overdag) links laten liggen.
                    ho, ho, daar wordt hard aan gewerkt hoor, flats weg, andere woningbouw.
                    heb er trouwens drie jaar in de oude situatie gewerkt en noooooit problemen gehad, soms kan je het natuurlijk ook over je zelf afroepen hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                      Maar waarom zou je als Belgische toerist op zoek naar fotogenieke plekken ueberhaupt daar naartoe gaan? 't Is ook niet zo dat je al wandelend in de stad daar plotseling terecht komt (voor de niet-kenners: het ligt zo'n 10 km buiten de stad.)

Comment

Ik heb er een aantal jaren geleden 3 dagen in rond gelopen, doe gewoon een korte broek aan en ze kijken niet meer naar je dslr, maar naar JOU.
                        Volgens mij zijn er daar in ieder geval meer "gay people" dan criminelen, op die 3 dagen geen enkel crimineel feit gezien, maar wel veel mannen die naar me staarden ipv naar m'n (ex)vrouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                          Ik heb er een aantal jaren geleden 3 dagen in rond gelopen, doe gewoon een korte broek aan en ze kijken niet meer naar je dslr, maar naar JOU.
                          Volgens mij zijn er daar in ieder geval meer "gay people" dan criminelen, op die 3 dagen geen enkel crimineel feit gezien, maar wel veel mannen die naar me staarden ipv naar m'n (ex)vrouw
                          lol tony

je had ze toch niet geschoren ?

Edit: je benen wel te verstaan.
                          Last edited by Xentro; 1 februari 2006, 11:05.
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                            Maar waarom zou je als Belgische toerist op zoek naar fotogenieke plekken ueberhaupt daar naartoe gaan? 't Is ook niet zo dat je al wandelend in de stad daar plotseling terecht komt (voor de niet-kenners: het ligt zo'n 10 km buiten de stad.)
                            Ik zou er ook zeker niet naartoe gaan voor een fotoshoot, maar het is wel A'dam. voor de rest maakt het niet zoveel uit, behalve dat mensen in de rosse buurt ook niet graag op de foto staan.

De keren dat ik problemen heb gehad in Amsterdam was op het Centraal Station, op het moment dat ik de trein uit of in wilde stappen. En dat is zowel in de spits als daarbuiten gebeurt. Dit had niets met beroving of wat dan ook te maken maar meer met bedreiging en het plegen van geweld en lastigvallen. Misdaden gebeuren overal, maar je kunt wel de kans daarop zo veel mogelijk beperken (was in deze gevallen niet gelukt, helaas).
                            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                            --------

Comment

Wil je echt veilig over straat in A'dam, neem dan Noname mee!! Zeker weten dat ze niet bij je in de buurt komen of je lastig vallen. Mocht het wel zo zijn, dan zal Noname zeker zijn tandjes laten zien

Ben ook wel eens in A'dam, Rotterdam, Arnhem foto's wezen maken en geen probleem hoor. Gewoon een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus let op je spullen en zoek de problemen niet op!!
                              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                                en zoek de problemen niet op!!

Problemen kan je altijd nog van je afschuden met vrouwen gaat het al wat moeilijker
                                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                                www.langenacker.nl

Comment

Working...
                                X