Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TKG: degelijke brede zoomlens (Canon mount)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TKG: degelijke brede zoomlens (Canon mount)

Hallo,

Aangezien ik sinds kort de trotse eigenaar ben van een 10D, ben ik op zoek naar een glasservies.
    Om mee te starten zoek ik een goede allroundlens, met een bereik van +/- 18mm tot iets rond de 85mm (ideaal, mag ev. ook meer/minder zijn). Ik zoek wel een kwaliteitslens, en niet een 'starterlens' die ik na een half jaar al moet vervangen.

Laat mij maar iets weten als je een lens te koop hebt die min of meer aan deze beschrijving voldoet.
    Last edited by ODB; 8 februari 2005, 09:13.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: TKG: degelijke brede zoomlens Canon

Hmm, de enige lens die ik ken die aan je beschrijving voldoet is de Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM. Ik heb de lens is in handen gehad, maar ben geen voorstander van s optiek wegens de beperkte inzetbaarheid. En specifiek in dit geval ook wegens de kleine lichtsterkte van het objectief spreekt me dit niet aan. Ik heb momenteel een lens te koop de Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM, is behoorlijk goed van kwaliteit en bereik, alleen het groothoekgebied is wat krap op een 1.6 sensor. Voordeel van deze lens, ze is geschikt voor Full Frame en dus ook voor alle EOS digitale type's. Je mag deze lens gerust is testen, ook voor bijvoorbeeld een periode van 1 week of zo. Verkoopprijs is 200 Euro.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: TKG: degelijke brede zoomlens

Mja, maar ik had het dan ook over: +/- 18 tot +/- 85. Dit mag afwijken, maar had toch wel liefst minstens 18 mm gehad voor groothoek.
      EF-s past niet op mijn 10D , maar ben idd ook geen voorstander van non-fullframe lenzen (ik verwacht betaalbare fullframe binnen xx jaar, technologie staat niet stil )

Ik zal je lens in overweging nemen, maar ik denk toch dat ik nog even ga zien voor 18mm.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
        Mja, maar ik had het dan ook over: +/- 18 tot +/- 85. Dit mag afwijken, maar had toch wel liefst minstens 18 mm gehad voor groothoek.
        EF-s past niet op mijn 10D , maar ben idd ook geen voorstander van non-fullframe lenzen (ik verwacht betaalbare fullframe binnen xx jaar, technologie staat niet stil )

Ik zal je lens in overweging nemen, maar ik denk toch dat ik nog even ga zien voor 18mm.

Ik kan je goed volgen hoor, mijn groothoekzoom is de 17-40 f4 L USM van Canon, die brengt je wel in het gewenste groothoek bereik maar laat het dan weer afweten om het telegebied. Deze lens kan je ook is testen bij mij maar die is niet te koop. Indien je wenst kan je verschillende lenzen bij mij is op je body plaatsen en wat opnames ermee maken, als je dit kan helpen in je beslissing.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Tja een 17-40 is natuurlijk ook wel mooi, temeer omdat ik meestal in groothoek werk. Een aparte telelens vanaf 50mm is ook een optie.

Bedankt voor het voorstel om langs te komen, ik zit nu de hele week in t buitenland, maar als ik dit weekend in de buurt ben spring ik misschien eens binnen (laat dan natuurlijk wel iets weten)

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Ik kan je goed volgen hoor, mijn groothoekzoom is de 17-40 f4 L USM van Canon, die brengt je wel in het gewenste groothoek bereik maar laat het dan weer afweten om het telegebied. Deze lens kan je ook is testen bij mij maar die is niet te koop. Indien je wenst kan je verschillende lenzen bij mij is op je body plaatsen en wat opnames ermee maken, als je dit kan helpen in je beslissing.

Comment

Re: TKG: degelijke brede zoomlens (Canon mount)

Ik heb ondertussen een sigma 18-125 gevonden en ga er normaal gezien dit weekend om. Mocht er nog iemand een alternatief hebben (liefst minstens 18mm aan de groothoekzijde), laat maar komen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
              Ik heb ondertussen een sigma 18-125 gevonden en ga er normaal gezien dit weekend om. Mocht er nog iemand een alternatief hebben (liefst minstens 18mm aan de groothoekzijde), laat maar komen!

Dat is ne 7 x zoom, gaat een zwaar compromis worden denk ik.
              Het is geen EX wat de beste onder de Sigma's zijn
              en je komt al snel op een diafragama van F5.6 ?
              Komt daar dan nog bij dat ze enkel bruikbaar is op een APS sized sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Dat is ne 7 x zoom, gaat een zwaar compromis worden denk ik.
                Het is geen EX wat de beste onder de Sigma's zijn
                en je komt al snel op een diafragama van F5.6 ?
                Komt daar dan nog bij dat ze enkel bruikbaar is op een APS sized sensor.
                Ik weet het, ik ben er zelf nog niet helemaal van overtuigd, maar vind niet zo gauw een alternatief bij Canon (buiten dan de 17-40L, maar die is wat duur). Verder zijn de commentaren op de EX lenzen (vb 15-30) ook niet zo schitterend ...

Comment

Hallo,

Ik heb een SIGMA 17-35mm F2.8-4 EX DG HSM Aspherical
                  met zonnekap, draagtas en BOWER UV filter.

Info: http://www.sigma-benelux.nl/producte...uct.php?pid=50

Mag weg wegens aankoop CANON EF 16-35mm F2.8 L.

Vraagprijs: 325,00 euro

Mvg
                  Marc
                  Canon EOS R5, EOS 1Dx MKII, EF 300mm F/2.8 L IS USM, EF 70-200mm F/2.8 L USM, EF 24-70 F/2.8 L USM, EF 16-35mm F/2.8 L USM, EF 1.4x II, EF 2x II, Speedlite 600EX RT.

Comment

Sorry,
                    Heb mijn 18-125 al een tijdje gekocht. Heb dus geen interesse meer aangezien deze prima voldoet.

Comment

Working...
                    X