Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

    Hallo,
    Om mijn assortiment uit te breiden zou ik graag een lens hebben met nog wat meer bereik, mag een 400 of 500mm prime zijn of een zoom, mag gerust MF zijn, de voornaamste vereiste is dat ze goedkoop is, zo ergens rond een 150€ max. Voor die prijs stel ik natuurlijk geen hoge eisen, zolang er maar geen krassen op zijn die zichtbaar zijn op de foto's.
    't Is niet dringend...
    Moet passen op een D70.

    P.S. Ik woon in Oost-Vlaanderen, maar wil gerust naar de belendende provincies rijden. Noord-Nederland is me wat ver

  • #2
    Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

    als je voor 150 euro een 4-500mm vind, mag je me gerust eens zeggen waar
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

    Comment


    • #3
      Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

      Ik vrees er ook voor dat je met dit bedrag er niet zal komen.
      Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
      Konica Minolta Dimage A2
      Lumix FX-30

      Comment


      • #4
        Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

        er stond er één op kapaza (200-500mm) maar de verkoper zegt dat ze niet gaat passen op m'n d70.
        Zie http://www.kapaza.be/detail/3003494/

        Omdat het een bereik is dat ik zeker niet frequent ga gebruiken wil ik gerust wachten tot er iemand besluit iets weg te doen, ik heb de laatste tijd al iets te veel geld uitgegeven aan deze hobby en ik wil geen honderden euro's spenderen aan een groot bereik.

        Ik vraag ook niet dat het een F4 is hé...

        Enfin, ik wil gerust veel geduld uitoefenen, ik hou de veilingsites in de gaten, maar ik vraag het hier toch ook maar eens...

        Comment


        • #5
          Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          er stond er één op kapaza (200-500mm) maar de verkoper zegt dat ze niet gaat passen op m'n d70.
          Zie http://www.kapaza.be/detail/3003494/

          Omdat het een bereik is dat ik zeker niet frequent ga gebruiken wil ik gerust wachten tot er iemand besluit iets weg te doen, ik heb de laatste tijd al iets te veel geld uitgegeven aan deze hobby en ik wil geen honderden euro's spenderen aan een groot bereik.

          Ik vraag ook niet dat het een F4 is hé...

          Enfin, ik wil gerust veel geduld uitoefenen, ik hou de veilingsites in de gaten, maar ik vraag het hier toch ook maar eens...
          Idd die past niet, maar als ze zou passen dan zou ik ze nog niet kopen
          Spaar liever wat langer voor degelijke tele want die zijn eenmaal duur.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

            Voor die prijs vind je dit niet. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld een teleconvertor kopen en deze op je 70-300 zetten. Of, als je dan toch zo'n lens wilt hebben, een oude lens van eender welk merk ook en die met een adapter op je camera zetten. De kans is dan wel groot dat de lichtmeting niet werkt en de AF werkt dan zowiezo niet. Verwacht zeker geen wonderen van die laatste mogelijkheid voor wat betreft de resultaten. Zelf heb ik een Soligor 400mm f6.3 liggen (gekocht met een Practika Super TL2 camera). Deze is volgens mij met een M42 adapter wel bruikbaar met een D70. Je mag die lens wel gratis hebben, alleen de verzendkosten zou ik dan wel vergoed willen zien.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

              Ik weet ook wel dat ik voor die prijs zeker geen haarscherpe fantastiche autofocus lens kan krijgen hoor, zo 'n dromer ben ik niet.

              Wat zou er het interessantste zijn, een M42-adapter of een 1,4 of 2x converter?

              't Is echt niet de bedoeling om vlijmscherpe showcase-foto's te maken...

              Comment


              • #8
                Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

                een m42-adapter zorgt ervoor dat een schroef-objectief op je body kan zetten.
                gevolg wel: alles manueel!

                een converter zorgt voor een verlenging van je focaal-afstand
                (x1.4, x1.7 of x2.0, afhankelijk van het type).

                een adapter wijzigt de kwaliteit van de lens niet,
                de converters weinig tot acceptabel tot belachelijk,
                afhankelijk van merk.

                ik gebruik mijn 650f8.5 met adapter,
                mijn 200f2.8 met converter(s)

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: 400 of 500mm lens voor Nikon, goedkoop, oud, evt MF.

                  Ik heb van een forumlid een 400mm aangeboden gekregen rond mijn budget, waarvoor veel dank...

                  Ik heb ook veel pm's gekregen met aanbiedingen, vaak ook interessante lenzen voor hun prijs, maar méér dan 100-120€ ga ik niet geven. Wat niet wil zeggen dat ik de pm's niet apprecieer, integendeel!

                  Dus, tenzij iemand een zeer mooie 500mm of een zoom aanbiedt rond de 100€, hoeft men mij niet meer te contacteren ivm dit topic.

                  Toch hartelijk bedankt aan allen die reageerden!

                  Comment

                  Working...
                  X