Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manuele lenzen voor nikon

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: manuele lenzen voor nikon

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
    Iets dergelijks is me ooit eens per ongeluk overkomen.

Ik had een lens voor 75 euro gekocht op marktplaats en wilde hem weer verkopen. Gangbare (verkoop)prijzen op marktplaats voor die lens zijn 75 euro.
    Aangezien het op marktplaats bijna standaard is om de helft te bieden heb ik de lens te koop gezet voor 125 euro (vraagprijs) met als doel in een onderhandeling zo rond de 65/70 euro uit te komen.

Binnen een uur had ik een mailtje van iemand die die lens voor 125 euro wilde kopen als hij hem maar snel kon hebben... moet je dan nee zeggen?

Natuurlijk niet, hoe zit dat met de vrije markteconomie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
      Iets dergelijks is me ooit eens per ongeluk overkomen.

Ik had een lens voor 75 euro gekocht op marktplaats en wilde hem weer verkopen. Gangbare (verkoop)prijzen op marktplaats voor die lens zijn 75 euro.
      Aangezien het op marktplaats bijna standaard is om de helft te bieden heb ik de lens te koop gezet voor 125 euro (vraagprijs) met als doel in een onderhandeling zo rond de 65/70 euro uit te komen.

Binnen een uur had ik een mailtje van iemand die die lens voor 125 euro wilde kopen als hij hem maar snel kon hebben... moet je dan nee zeggen?
      Daarom dat ik ook zeg : ga er mee naar de sites waar een handeltje opzetten thuishoort en probeer je mede BD'rs niet te op te naaien voor 10 X de prijs.
      Er is nog een klein verschil tussen iets met winst verkopen op de vrije markt of op een fotografieforum geld uit de zakken proberen te kloppen wan mensen die hier in goed vertrouwen iets kopen. TS heeft het in zijn oorspronkelijke post dan nog over de minderwaardige kwalitiet van het Vivitarglas maar schroomt zich niet om er tien maal meer voor te vragen dat hij betaald heeft. Als 't maar opbrengt.
      De bedoeling van de topics "aangeboden" en "gezocht" was oorspronkelijk de de forumleden de gelegenheid te geven in volle vertrouwen tweedehands materiaal onder elkaar te kopen of verkopen. Als je even naar de posts van TS kijkt zie ik iets helemaal anders. Vrije markt of een centje bijverdienen heeft hier niks mee te maken, daar heb ik ook helemaal niets tegen zolang dit gebeurd op Ebay, Kapazaa of andere Marktplaatsen.
      Wat hier gebeurd is noem ik gewoon schaamteloze geldklopperij en misbruik van het forum uit winstbejag. Er zijn mss niet veel normen meer vandaag, maar ik dacht dat dit forum er toch nog enkele trachtte hoog te houden.
      Verkeerd gedacht dus
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Daarom dat ik ook zeg : ga er mee naar de sites waar een handeltje opzetten thuishoort en probeer je mede BD'rs niet te op te naaien voor 10 X de prijs.
        Er is nog een klein verschil tussen iets met winst verkopen op de vrije markt of op een fotografieforum geld uit de zakken proberen te kloppen wan mensen die hier in goed vertrouwen iets kopen. TS heeft het in zijn oorspronkelijke post dan nog over de minderwaardige kwalitiet van het Vivitarglas maar schroomt zich niet om er tien maal meer voor te vragen dat hij betaald heeft. Als 't maar opbrengt.
        De bedoeling van de topics "aangeboden" en "gezocht" was oorspronkelijk de de forumleden de gelegenheid te geven in volle vertrouwen tweedehands materiaal onder elkaar te kopen of verkopen. Als je even naar de posts van TS kijkt zie ik iets helemaal anders. Vrije markt of een centje bijverdienen heeft hier niks mee te maken, daar heb ik ook helemaal niets tegen zolang dit gebeurd op Ebay, Kapazaa of andere Marktplaatsen.
        Wat hier gebeurd is noem ik gewoon schaamteloze geldklopperij en misbruik van het forum uit winstbejag. Er zijn mss niet veel normen meer vandaag, maar ik dacht dat dit forum er toch nog enkele trachtte hoog te houden.
        Verkeerd gedacht dus
        Dus je mag hier alleen spullen verkopen me verlies ??
        Dat is dan nieuw voor mij.
        In jouw ogen is dit schaamteloze geldkloperij om dat je toevallig weet wat hij inkoop betaald heeft.
        Als je dat niet geweten was, dan was er niets aan de hand geweest.
        Wat zijn winst is is toch helemaal niet van belang. Het zou wat anders zijn als hij spullen probeert te verkopen die gestolen zijn of niet goed functioneren.
        Dit zijn gewoon goederen die, zover ik weet, in zeer goede staat zijn en waar ander forumleden erg veel plezier van gehad hadden kunnen hebben.

Ik koop mijn spullen al jaren gebruikt en met erg veel voldoening. Er zijn legio mensen die perse nieuw willen hebben en dus de volle mep betalen. Worden die dan ook ge......d door de winkelier ??

alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Heb ik nooit beweerd.

Worden die dan ook ge......d door de winkelier ??

De winkelier is een handelaar, die moet daar van leven en heeft zijn vaste kosten.

Maar goed, blijkbaar ontgaat je de essentie van mijn post :
          BD is geen forum om handel te drijven.
          Dit lijkt weer zo'n discussie te worden zonder einde, daar wil ik echt geen tijd insteken. Ik trek mijn conclusies, sommige mensen hebben andere morele waarden dan andere mensen.
          Is iets van alle tijden, dus niks nieuws onder de zon zeker ?
          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht

Heb ik nooit beweerd.

Worden die dan ook ge......d door de winkelier ??

De winkelier is een handelaar, die moet daar van leven en heeft zijn vaste kosten.

Maar goed, blijkbaar ontgaat je de essentie van mijn post :
            BD is geen forum om handel te drijven.
            Dit lijkt weer zo'n discussie te worden zonder einde, daar wil ik echt geen tijd insteken. Ik trek mijn conclusies, sommige mensen hebben andere morele waarden dan andere mensen.
            Is iets van alle tijden, dus niks nieuws onder de zon zeker ?
            Naar mijn mening verwar je toch 2 dingen.
            Dat het forum niet is om echt handel te drijven, daar kan ik mij in vinden.
            Alhoewel ik het zonde blijf vinden als er door deze regel koopjes onthouden blijven.

Echter om iemands morele waarden in twijfel te trekken omdat hij wat wil verdienen , dat is iets geheel anders.
            Aan winst is helemaal niets vies. Ook niet als het veel is. Het gaat er om wat iemand er voor over heeft.

alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
              Naar mijn mening verwar je toch 2 dingen.
              Dat het forum niet is om echt handel te drijven, daar kan ik mij in vinden.
              Alhoewel ik het zonde blijf vinden als er door deze regel koopjes onthouden blijven.

Echter om iemands morele waarden in twijfel te trekken omdat hij wat wil verdienen , dat is iets geheel anders.
              Aan winst is helemaal niets vies. Ook niet als het veel is. Het gaat er om wat iemand er voor over heeft.

alex
              ja, maar dan moet je er niet mee zitten opscheppen over hoe goedkoop je wel aan bepaalde dingen geraakt bent op het ene forum, en ze dan op een ander forum te koop zetten aan 10x de betaalde prijs...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                ja, maar dan moet je er niet mee zitten opscheppen over hoe goedkoop je wel aan bepaalde dingen geraakt bent op het ene forum, en ze dan op een ander forum te koop zetten aan 10x de betaalde prijs...

Dat is inderdaad niet echt slim. Volkomen mee eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  Dat is inderdaad niet echt slim. Volkomen mee eens
                  en dat is nu net waarom er hier zo op gereageerd werd
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
                    en dat is nu net waarom er hier zo op gereageerd werd
                    Dan moet je het nog eens goed doorlezen. Het ging de meeste mensen toch echt over het feit dat hij zoveel winst hierop maakte. Iemand anders haalde een post van een ander forum waaruit bleek dat hij de lenzen erg goedkoop ingekocht had. Toen werd het zogenaamd een handeltje wat bij de meeste mensen in het verkeerde keelgat schoot.

En nu stop ik er mee, want ik zit hier een beetje de handel van een ander te verdedigen

Comment

Deze verkoop is op een discussie uitgedraaid en de TS heeft ondertussen zijn aanbod ingetrokken, dus we sluiten hier deze draad .

Mag ik jullie vragen om in het vervolg on topic te blijven, indien geen interesse, niet reageren.

Het is aan ieder voor zich om zelf uit te maken of je dit aanbod aantrekkelijk vindt en wilt kopen of aan je neus laten voorbijgaan.

Onregelmatigheden mogen steeds worden gemeld aan de forumleiding en/of moderatoren.

Bedankt voor jullie medewerking.
                      Groeten,
                      Ludo

Comment

Working...
                      X