Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF 80-200 f2.8 ED

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon AF 80-200 f2.8 ED

Nikon AF 80-200 f2.8 ED schuifzoom + alle doppen, 77mm filter en lederen opbergkoker. Geen gebruikssporen, als nieuw.

Af te halen in Beerse bij Turnhout.

400 Euro vaste prijs.

MVG,
    Last edited by frank207be; 25 november 2006, 19:06. Reden: Meer info toegevoegd na vragen in PM

Re: Nikon AF 80-200 f2.8 ED

Draaizoom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet Bekijk bericht
      Draaizoom?
      Aangepast Voor een draaizoom in dezelfde staat zou ik absoluut meer vragen

Comment

Gereserveerd t.e.m. zaterdag 2 december.

MVG,

Comment

hallo ik weet niet of mijn vorig mailtje aan is gekomen dus daarom nog maar een keer , ik kom hem zaterdag kopen en afhalen als je hem nog niet verkocht heb , ik heb hem dringend nodig voor binnen opname ivm met paardesport , ik ben namelijk elk weekend op pad met mijn vrouw die paard rijdt en kan daarom onze hobby's combineren, kun je zo snel mogelijk iets laten weten ?

groetjes one-click,

detmar@telenet.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door one-click Bekijk bericht
            hallo ik weet niet of mijn vorig mailtje aan is gekomen dus daarom nog maar een keer , ik kom hem zaterdag kopen en afhalen als je hem nog niet verkocht heb , ik heb hem dringend nodig voor binnen opname ivm met paardesport , ik ben namelijk elk weekend op pad met mijn vrouw die paard rijdt en kan daarom onze hobby's combineren, kun je zo snel mogelijk iets laten weten ?

groetjes one-click,

detmar@telenet.be
            Ik laat je zo snel mogelijk of ie zaterdag verkocht is of niet.

MVG,

Comment

Omdat eerlijk altijd het langst duurt...

Na deze week zelf foto's te nemen met dit objectief (ze komt immers van mijn vader) vond ik de resultaten niet allemaal even overtuigend, wat me er toe aanzette vandaag uitgebreide focustesten uit te voeren.

Nu blijkt dat er op deze 80-200 op f2.8 en tussen 150 en 200mm een kleine frontfocus zit voor onderwerpen dichter dan 3-5 meter wat danonscherpe foto's oplevert. Vanaf een afstand van 7 meter en verder kan f2.8 echter wel onbeperkt gebruikt worden omdat dan de DOF groot genoeg is zodat het onderwerp sowieso in focus is. Voor foto's dichtbij en op 200mm moet het diafragma echter op f4 gezet worden om kritische scherpte te bereiken. Aan mijn camera ligt het niet, want die is pas afgeregeld voor focus. Verder speurwerk op internet (DPreview) leerde me dat dit probleem wel vaker bij de AF 80-200 f2.8 ED voorkomt, zowel met de schuif- als de modernere draaizoom.

Dus nog eens samenvattend: tussen 150 en 200mm moet f4 gebruikt worden voor onderwerpen die 3 a 5 meter van je verwijderd staan. In alle andere omstandigheden werkt het objectief volkomen perfect.

De eerste bieder heeft afgehaakt na deze informatie en vanzelfsprekend kan ik de eerst gevraagde 400 Euro niet meer verantwoorden, dus wie alsnog geinteresseerd is, kan beginnen bieden. Op onzinbiedingen wordt uiteraard niet gereageerd. Voorbeeldfoto's van het proleem zijn altijd beschikbaar op aanvraag.

MVG,

Comment

Is verkocht en mag op slot.

MVG,

Comment

Working...
                X