Nadat hij door onkundige stoker en machinist letterlijk en figuurlijk naar de haaien was geholpen schraapte de N.M.B.S. al hun spaarcenten samen om de locomotief in het "Ausbesserungswerk Leipzig" door deskundig (ex DDR) techniekers tip top in orde gebracht.
Doordat de ketel vastgeroest was aan de ketelstoel werd deze door het opwarmen lichtjes gebogen.
Door het ondeskundig omgaan met het stoken waren de roosters allen kapot.
En er was nog meer schade aan de lok aangebracht.
In het "Ausbesserungswerk Leipzig" hebben ze een totaal nieuwe ketel gemaakt met alles erop en eraan.
Ik denk dat die herstelling meer dan 3.000.000 Fr. heeft gekost.
Nu waren bij de directie van de NMBS eindelijk uit hun slaap gewekt en stuurden ze enkele machinisten naar Leipzig voor de opleiding als machinist en stoker van een stoomlocomotief.
Het type 29.013 na zijn herstelling in Leipzig:
Doordat de ketel vastgeroest was aan de ketelstoel werd deze door het opwarmen lichtjes gebogen.
Door het ondeskundig omgaan met het stoken waren de roosters allen kapot.
En er was nog meer schade aan de lok aangebracht.
In het "Ausbesserungswerk Leipzig" hebben ze een totaal nieuwe ketel gemaakt met alles erop en eraan.
Ik denk dat die herstelling meer dan 3.000.000 Fr. heeft gekost.
Nu waren bij de directie van de NMBS eindelijk uit hun slaap gewekt en stuurden ze enkele machinisten naar Leipzig voor de opleiding als machinist en stoker van een stoomlocomotief.
Het type 29.013 na zijn herstelling in Leipzig:
Comment