Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gallardo op Spa Francorchamps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gallardo op Spa Francorchamps

    Vandaag al even afgezakt naar het circuit van Spa Francorchamps voor het SpaItalia event ... verschillende keren uitgeregend en niet echt veel bezoekers gezien, maar toch enkele goede foto's kunnen maken rond het circuit.

    Zoals deze Lamborghini Gallardo op snelheid :


    trouwens ... deze is met de Canon EOS 5dII genomen met 24-105 lens, dus absoluut geen sport camera, maar hij doet het toch maar (Eos 5dII, 24-105 f4 IS USM, 82mm 1/125e f11 iso100 voor wie de cijfertjes wil weten)

    Kijk ook even naar dit 100% detail van het voorwiel ... ik kan zelfs het Lamborghini script op de remklauw lezen, zo scherp is deze foto ... wie beweert nu nog dat de 5dII geen autosport kan verwerken

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Gallardo op Spa Francorchamps

    Mark,

    Mooie foto, maar om te beweren dat de 5D wel effectief dienst zou kunnen doen moet je toch op een plaats fotograferen waar meer snelheid is dan daar. Aan het uitkomen van de 'Source' komen ze niet aan een snelheid voorbij om als referentie te nemen!

    Wel een mooie foto + mooi detail!

    ps: in Zolder is er meer te zien :-)
    http://www.flickr.com/photos/autosport
    www.autosport.be

    Comment


    • #3
      Re: Gallardo op Spa Francorchamps

      Oorspronkelijk geplaatst door go-photo Bekijk bericht
      maar om te beweren dat de 5D wel effectief dienst zou kunnen doen moet je toch op een plaats fotograferen waar meer snelheid is dan daar.
      Heb ik niet gezegd hé, er stonden wel smilies bij hoor ... vond alleen dat het nog reuze meeviel om eerlijk te zijn, natuurlijk voor panning heb je geen snelle sluitertijden nodig hé, die probeer je juist te vermijden ... het enige wat tegenvalt is de fps rate, die is echt wel noppes, zelfs in vergelijking met mijn 'oude' 40D ... die nog best meekan hoor

      Mark
      Last edited by LamboCars; 21 juni 2010, 13:37.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Gallardo op Spa Francorchamps

        Mooie foto van alweer een Lamborghini maar de foto lijkt op het eerste zicht niet scherp.
        Hoe resize je de foto's toevallig en waar upload je deze ? Want het lijkt dat daarin de kwaliteit verloren gaat.

        Comment


        • #5
          Re: Gallardo op Spa Francorchamps

          Oorspronkelijk geplaatst door D4VY Bekijk bericht
          Mooie foto van alweer een Lamborghini maar de foto lijkt op het eerste zicht niet scherp.
          Met mijn nick zou je wel foto's van Lamborghini verwachten denk je niet ? Mijn Lamborghini site trekt 4000 bezoekers per dag trouwens, dus ja ik maak foto's van Raging Bull ... so what ?

          OT : Je kijkt hier naar een 900x600 beeld uit een 5dII met 20mpx ... er is nu al lichtjes trap effect onderaan de deur zichtbaar ... en die zou jij nog verder verscherpen
          Heb je de moeite gedaan om naar het detail van de rem klauw te kijken ? Als die niet scherp is op 100% moet ik dringend ander werk gaan zoeken vrees ik

          Oorspronkelijk geplaatst door D4VY Bekijk bericht
          Hoe resize je de foto's toevallig en waar upload je deze ? Want het lijkt dat daarin de kwaliteit verloren gaat.
          Ik weet het, ik ben nog maar een prutser

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Gallardo op Spa Francorchamps

            Als je mijn kritiek niet aan kan op een foto, waarom post je het dan op een forum Mark ?
            Ik heb het gevoel dat je toch wel lichtgeraakt bent door het feit dat ik zeg dat "ik" je foto niet scherp vind.
            De verkleinde versie is in mijn ogen niet scherp en ik heb trouwens je PM beantwoord over je velg in detail.
            Hierin zie ik wel de scherpte maar op de verkleinde gewoonweg niet. Dus mijn excusses omdat ik mijn mening geef.

            Comment


            • #7
              Re: Gallardo op Spa Francorchamps

              Oorspronkelijk geplaatst door D4VY Bekijk bericht
              Als je mijn kritiek niet aan kan op een foto, waarom post je het dan op een forum Mark ?
              Ik heb het gevoel dat je toch wel lichtgeraakt bent door het feit dat ik zeg dat "ik" je foto niet scherp vind.
              De verkleinde versie is in mijn ogen niet scherp en ik heb trouwens je PM beantwoord over je velg in detail.
              Hierin zie ik wel de scherpte maar op de verkleinde gewoonweg niet. Dus mijn excusses omdat ik mijn mening geef.
              Heb geen enkel probleem met kritiek hoor, iedereen kan bijleren, ik ook, maar ik blijf erbij dat je niet moet overdrijven met sharpening in post processing, je krijgt héél snel een kunstmatig effect.

              Ik werk trouwens in CS4 (ben begonnen met PhotoShop 4, dus ik draai al een tijdje mee ), daar zal het zeker niet aan liggen, maar op 900x600 px kan je niet echt een beeld beoordelen, het geeft een indruk, maar zeker niet dezelfde als een print ... als je beeld niet scherp is valt dit onmiddellijk op als je groot afdrukt, en dat was hier niet het geval, daarom mijn reactie .

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Gallardo op Spa Francorchamps

                Geen probleem Mark, bedoelde het ook niet slecht hoor maar zo viel het mij op.
                Maar over sharpening heb je inderdaad gelijk maar nu je zelf zegt op een afbeelding van 900 pixels kan je niet beoordelen.
                Plaats dan in het vervolg anders ook even de hoge resolutie in een link ?

                Comment

                Working...
                X