Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Cad East is op een heuvelrug, op een wat uitstekend gedeelte als ik het goed heb, aan een vallei in Wales. Er is ook Cad West, waar je op het uiteinde van een heuvelrug staat en de toestellen ziet aankomen. Dit is een gebied waar de Britse luchtmacht (en ook af en toe andere luchtmachten zoals de Amerikaanse met hun F-15E's, maar ook de Alpha Jets van QinetiQ en Eurofighter Typhoons, die vanuit de fabriek bij BAe Systems komen, vliegen er soms rond) oefent op laagvliegen, om in oorlogssituaties onder de radar te kunnen vliegen.
Ben er zelf gek op, ik wil er ooit een gewoonte van maken er naartoe te gaan...ik denk dat de dichtsbijzijnde luchthaven Birmingham is, waar je rechtstreeks naartoe kan vanuit Brussel (Brussels Airport) met Brussels Airlines. 't Is dan wel nog een aardig eindje rijden en je moet die berg opstappen...de ene locatie is al steiler en moeilijker dan de andere.
Cad East is op een heuvelrug, op een wat uitstekend gedeelte als ik het goed heb, aan een vallei in Wales. Er is ook Cad West, waar je op het uiteinde van een heuvelrug staat en de toestellen ziet aankomen. Dit is een gebied waar de Britse luchtmacht (en ook af en toe andere luchtmachten zoals de Amerikaanse met hun F-15E's, maar ook de Alpha Jets van QinetiQ en Eurofighter Typhoons, die vanuit de fabriek bij BAe Systems komen, vliegen er soms rond) oefent op laagvliegen, om in oorlogssituaties onder de radar te kunnen vliegen.
Klopt volledig.
Cad West is een betere plaats dan deze, maar in de voormiddag heb je hier tegenlicht.
Naar de Loop in Wales gaan is zoiets zoals gaan vissen. Je weet nooit wat je daar gaat vangen. Ik heb er al dagen gestaan dat er niets gevlogen had en andere dag dan een stuk of 20. Dit was de eerste keer dat ik daar stond en ik had ze niet van ver had zien afkomen. Ze vliegen daar meestal zo laag dat ze in het landschap opgaan. (niet in de blauwe lucht dus) Had ik hem enkele seconden later gezien, dan had ik hem niet gehad.
Speelt natuurlijk ook mee dat ik daar al 3u zat zonder een vliegtuig te zien, de aandacht is dan wat minder.
Je moet er dus constant opletten. De humo lezen tijdens het wachten zit er niet bij.
Ik heb nog even gekeken naar de opnametijden. Tussen deze foto en een foto langs achter als hij voorbij is zitten 3 seconden!
@JorisVdB: verder inzoomen, daar had ik de tijd niet voor
Vond het al verdacht dat het vliegtuig geladen was... Maar als dit dus een oefengebied is voor de Britse luchtmacht, dan verklaart dit veel.
Maar het is een prachtig plaatje vind ik
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
Als ik goed zie is hij niet 'geladen' hoor, alle 'hardpoints' (bevestigingspunten voor bewapening zoals ongeleide raketten, lucht-grondraketten, bommen, enz) zijn nog leeg, op twee na: dat zijn extra brandstoftanks . Als het bommen ofzo van dat formaat waren zou de Harrier met moeite de lucht in geraken, vrees ik .
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Als ik goed zie is hij niet 'geladen' hoor, alle 'hardpoints' (bevestigingspunten voor bewapening zoals ongeleide raketten, lucht-grondraketten, bommen, enz) zijn nog leeg, op twee na: dat zijn extra brandstoftanks . Als het bommen ofzo van dat formaat waren zou de Harrier met moeite de lucht in geraken, vrees ik .
Na zelf eens even beter gekeken te hebben moet ik je gelijk geven
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
Comment