Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Right hand turning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Right hand turning

    The Mach Loop, Cad East - Wales



    Greetings,
    Schanske
    Last edited by Schanske; 30 mei 2010, 18:09. Reden: Foto rechter gezet.

  • #2
    Re: Right hand turning

    Een mooie! Al staat hij wel wat schuin.

    Comment


    • #3
      Re: Right hand turning

      Da's een hele knappe. Waar stond, zat of vloog jij zelf ??

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Right hand turning

        Genomen vanuit een "adembenemend" standpunt. Knap
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Right hand turning

          Heel mooi! Mocht wat mij betreft wel meer ingezoomd (maar je kan niet veel meer zie ik net, 375mm op de 100-400). Cad East is een prachtige locatie...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Right hand turning

            Prachtig beeld...dit vraag wel meer uitleg :-) waar stond je, vloog je, who in earths name brought you there?

            Comment


            • #7
              Re: Right hand turning

              Cad East is op een heuvelrug, op een wat uitstekend gedeelte als ik het goed heb, aan een vallei in Wales. Er is ook Cad West, waar je op het uiteinde van een heuvelrug staat en de toestellen ziet aankomen. Dit is een gebied waar de Britse luchtmacht (en ook af en toe andere luchtmachten zoals de Amerikaanse met hun F-15E's, maar ook de Alpha Jets van QinetiQ en Eurofighter Typhoons, die vanuit de fabriek bij BAe Systems komen, vliegen er soms rond) oefent op laagvliegen, om in oorlogssituaties onder de radar te kunnen vliegen.

              Ben er zelf gek op, ik wil er ooit een gewoonte van maken er naartoe te gaan...ik denk dat de dichtsbijzijnde luchthaven Birmingham is, waar je rechtstreeks naartoe kan vanuit Brussel (Brussels Airport) met Brussels Airlines. 't Is dan wel nog een aardig eindje rijden en je moet die berg opstappen...de ene locatie is al steiler en moeilijker dan de andere.
              Last edited by JorisVdB; 31 mei 2010, 08:36.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Right hand turning

                inderdaad adembenemend
                into minimal techno

                Comment


                • #9
                  Re: Right hand turning

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Cad East is op een heuvelrug, op een wat uitstekend gedeelte als ik het goed heb, aan een vallei in Wales. Er is ook Cad West, waar je op het uiteinde van een heuvelrug staat en de toestellen ziet aankomen. Dit is een gebied waar de Britse luchtmacht (en ook af en toe andere luchtmachten zoals de Amerikaanse met hun F-15E's, maar ook de Alpha Jets van QinetiQ en Eurofighter Typhoons, die vanuit de fabriek bij BAe Systems komen, vliegen er soms rond) oefent op laagvliegen, om in oorlogssituaties onder de radar te kunnen vliegen.
                  Klopt volledig.

                  Cad West is een betere plaats dan deze, maar in de voormiddag heb je hier tegenlicht.
                  Naar de Loop in Wales gaan is zoiets zoals gaan vissen. Je weet nooit wat je daar gaat vangen. Ik heb er al dagen gestaan dat er niets gevlogen had en andere dag dan een stuk of 20. Dit was de eerste keer dat ik daar stond en ik had ze niet van ver had zien afkomen. Ze vliegen daar meestal zo laag dat ze in het landschap opgaan. (niet in de blauwe lucht dus) Had ik hem enkele seconden later gezien, dan had ik hem niet gehad.
                  Speelt natuurlijk ook mee dat ik daar al 3u zat zonder een vliegtuig te zien, de aandacht is dan wat minder.
                  Je moet er dus constant opletten. De humo lezen tijdens het wachten zit er niet bij.
                  Ik heb nog even gekeken naar de opnametijden. Tussen deze foto en een foto langs achter als hij voorbij is zitten 3 seconden!

                  @JorisVdB: verder inzoomen, daar had ik de tijd niet voor

                  Bedankt voor de reacties.

                  Greetings,
                  Schanske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Right hand turning

                    Vond het al verdacht dat het vliegtuig geladen was... Maar als dit dus een oefengebied is voor de Britse luchtmacht, dan verklaart dit veel.
                    Maar het is een prachtig plaatje vind ik
                    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Right hand turning

                      Als ik goed zie is hij niet 'geladen' hoor, alle 'hardpoints' (bevestigingspunten voor bewapening zoals ongeleide raketten, lucht-grondraketten, bommen, enz) zijn nog leeg, op twee na: dat zijn extra brandstoftanks . Als het bommen ofzo van dat formaat waren zou de Harrier met moeite de lucht in geraken, vrees ik .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Right hand turning

                        Nen knappe daar moet ik ook eens naar toe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Right hand turning

                          Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
                          Nen knappe daar moet ik ook eens naar toe
                          Welke luchtvaartliefhebber/spotter wil daar niet naartoe ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Right hand turning

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Als ik goed zie is hij niet 'geladen' hoor, alle 'hardpoints' (bevestigingspunten voor bewapening zoals ongeleide raketten, lucht-grondraketten, bommen, enz) zijn nog leeg, op twee na: dat zijn extra brandstoftanks . Als het bommen ofzo van dat formaat waren zou de Harrier met moeite de lucht in geraken, vrees ik .
                            Na zelf eens even beter gekeken te hebben moet ik je gelijk geven
                            Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Right hand turning

                              Indrukwekkend.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X