Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mustang 350GT

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mustang 350GT

www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Re: Mustang 350GT

de tweede
    into minimal techno

Comment

Het wit van de eerste foto, tegenover het wit van de derde kleurenfoto, is een mooi voorbeeld van een verkeerde witbalans.

Compo kon beter, en nogal rommelige opnames.

Comment

1 is best wel mooi, compo is niet wat ik zou doen, maar vind het niet echt slecht.

Foto 2 is een snapshot vrees ik, de omzetting naar z/w is geslaagd, maar buiten is het serieus overbelicht hé.

Om heel eerlijk te zijn zou ik foto 3 niet gepost hebben, deze haalt het niveau van je post een stuk naar beneden omdat de WB totaal de mist in gegaan is, iets wat je in de z/w versie natuurlijk niet ziet

Zo te zien op Spa Francorchamps ... heb je ook panning shots van deze machtige wagens ?

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bedankt voor jullie comment. Hieronder enkele verduidelijkingen waarom en hoe op enkele opmerkingen ...

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          1 is best wel mooi, compo is niet wat ik zou doen, maar vind het niet echt slecht.
          Compositie is speciaal zo gekozen omdat je niet vaak twee (bijna) identieke GT 350's bij elkaar ziet staan. Ikzelf hou wel van halve close-up foto's van auto's en hier kon ik dit combineren met twee wagens. Daarom dus deze compositie die niet gecropt is!

Foto 2 is een snapshot vrees ik, de omzetting naar z/w is geslaagd, maar buiten is het serieus overbelicht hé.
          Ook hier is de compositie echt wel zo gekozen. Net nog de 'stripes' van beide auto's erop en beide auto's half in beeld, dus geen snapshot.

De overbelichting buiten valt eigenlijk nog mee. Enkel het bovenste deel is uitgebrand maar als je een witte wagen met een héél lichte achtergrond hebt dan moet je natuurlijk wel zorgen dat de contouren van de auto nog zichtbaar zijn. Ik vergelijk het met een studioshoot waar het model witte kledij aanheeft en de achtergrond ook wit is. Dan zorg je er ook voor dat de kledij nog structuur heeft en 'los' komt van de achtergrond. Dat deze achtergrond uitgebrand is is niet erg want je wilt het wit hebben.

Om heel eerlijk te zijn zou ik foto 3 niet gepost hebben, deze haalt het niveau van je post een stuk naar beneden omdat de WB totaal de mist in gegaan is, iets wat je in de z/w versie natuurlijk niet ziet
          De reden waarom ik hem wel gepost heb is omdat ik geprobeerd heb om er een bepaalde sfeer aan te geven en aangezien ze binnen in de pitsbox staan met kunstlicht vond ik dat het gele dit wel goed weergaf. Het klopt wel dat ik de witbalans op auto had staan op m'n toestel en dus niet altijd optimaal is maar indien ik de witbalans niet goed vond dan had ik die in lightroom wel aangepast. Maar ik begrijp jullie opmerking als je ze met de andere vergelijkt.

Het wit van de eerste foto, tegenover het wit van de derde kleurenfoto, is een mooi voorbeeld van een verkeerde witbalans.

Compo kon beter, en nogal rommelige opnames.
          Ivm compo, zie hierboven en de witbalans is in mijn ogen niet 'verkeerd' maar 'anders'. Van zodra je je foto digitaal aanpast ga je weg van de originele (en zogezegd correcte) setting en manipuleer je je beeld (door filters, plug-ins, contrastwijzigingen, ...). Dat is de vrijheid van de (digitale) fotograaf om dat weer te geven wat hij voor ogen heeft.

En je zou eens moeten zien wat voor rommel er echt in zo'n pitbox ligt. Het is een kunst om dat net niet mee op beeld te hebben om nog maar te zwijgen van de mecaniekers en het publiek!
          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

Working...
          X