Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het moeten niet altijd reuzen zijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het moeten niet altijd reuzen zijn

Hey juppekes

Op die fotorijke zondag brachten die Turken ook eens een bezoekje aan de luchthaven van Oostende

Het was een mooie oefening om wat panning uit te voeren

Last edited by Mriya; 25 november 2009, 08:20.
    Bootjes

Re: Het moeten niet altijd reuzen zijn

Misschien iets te krap gekadreerd, maar de tweede vind ik toch een mooie, met het wieletje die net de grond verlaat.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
      Misschien iets te krap gekadreerd, maar de tweede vind ik toch een mooie, met het wieletje die net de grond verlaat.
      Ik volg.
      into minimal techno

Comment

Kn(r)ap duo
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

Comment

Hey juppekes

Bedankt allemaal voor de reacties

Ze waren aan het landen, dus was het wieltje net nog niet op de grond maar dat kon jij natuurlijk niet weten

Oorspronkelijk geplaatst door thiele Bekijk bericht
          Ik volg.
          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Kn(r)ap duo
          Het is nu wel eenmaal zo dat ik de vliegtuigfotografie, de toestellen er bijna altijd heel krap op staan
          Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

Ze waren aan het landen, dus was het wieltje net nog niet op de grond maar dat kon jij natuurlijk niet weten
            Ik heb de foto nog eens goed bekeken en gezocht naar zaken waaraan je kan zien als het vliegtuig aan het landen of aan het opstijgen is". (ik leer graag bij) Ik denk dat de neergeklapte flappen onderaan de vleugels dienen om af te remmen, dus dat ze bij het opstijgen opgeklapt zijn. Klopt dit? Ik denk dat de misleiding vooral komt omdat de foto's in omgekeerde volgorde staan.
            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Hey juppekes

Ik heb de foto nog eens goed bekeken en gezocht naar zaken waaraan je kan zien als het vliegtuig aan het landen of aan het opstijgen is". (ik leer graag bij) Ik denk dat de neergeklapte flappen onderaan de vleugels dienen om af te remmen, dus dat ze bij het opstijgen opgeklapt zijn. Klopt dit? Ik denk dat de misleiding vooral komt omdat de foto's in omgekeerde volgorde staan.
              Ik denk dat bij het landen of opstijgen die flappen altijd omlaag staan

Welke volgorde bedoel je

Niet opgelet dat het om twee verschillende toestellen gaat, dus de volgorde speelt geen rol
              Bootjes

Comment

Normaliter worden flaps gebruikt om bij take-off een grote lift te hebben en bij de landing om een grotere weerstand te veroorzaken.
                Bij zweefvliegtuigen gebruikt men de flaps niet bij take-off...

Bij de tweede foto zie je ook de voorste piloot iets naar achter hellen, wat een normale houding is bij het afronden van de landing...
                into minimal techno

Comment

Flaps (achterkant van de vleugel) en slats (voorkant van de vleugel) (dit type geeft geen slats), dienen om de draagkracht van de vleugel te vergroten door de oppervlakte van de vleugel te vergroten.
                  Zo heeft het toestel bij lage snelheid (tijdens landen en opstijgen) toch voldoende draagkracht.
                  Tijdens het opstijgen worden de flaps niet volledig uitgelaten, tijdens het landen wel.
                  Dus dit toestel is hier aan het landen.
                  Mooie tweede

Mvg
                  Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

De 2de is heel goed, beter dan de 1ste omdat de achtergrond beter gekozen is en daardoor de beide piloten onder hun koepel beter tot hun recht komen.
                    Mooie panning.
                    BD0723BE

Comment

Ik ben niet onder de indruk van de panning, maar voeg wel meteen bij dat deze poging al stukken beter is waar ik ooit geraakt ben.
                      De 2de vind ik de betere.
                      Dank u wel.

Comment

Working...
                      X