Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venetiaanse taxi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Venetiaanse taxi

Ik vind hem niet slecht. Sow what dat die horizon scheef staat. Je kan moeilijk verwachten dat een boot steeds waterpas vaart he Integendeel, door de scheve horizon voel je echt het varen, wat nog eens versterkt wordt door het stromende water. De dof zit goed, wat zorgt voor een zekere spanning in de opname. Waar ik het echter moeilijk mee heb, is de vignettering en het uitgebrand wit. Toch niet slecht hoor
    Jochenvde Photography
    Flickr

Comment

ik vind de foto goed zoals hij is, en ik volg teun helemaal in zijn antwoord.
      Als je de foto rechtzet gaat de horizon mooi recht zijn maar ik heb het hier eens gedaan en dat viel me dik tegen.
      nu zit er een goede dynamiek in en die mag er zeker niet uit.
      mijn enige negatieve commentaar gaat naar het uitgebrande wit.
      Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
      Fuji X10

Comment

een ieder zeurt altijd over een scheve horizon, nou staat ie eens echt scheef en men vind het goed.?
        de horizon hoort ook hier gewoon recht.
        anders maar niet meer zeuren over een scheve horizon hoor en gewoon zeggen/schrijven het hoort zo!!
        heb alle wereld zeeën bevaren en overal stond de horizon horizontaal, al stormde het nog zo hard.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Bouk: over die horizon heb je gelijk, dus aan TS: post nu gewoon een UPDATE met de horizon recht

wat het uitgevreten wit betreft: er is minsten op 3 plekken geen detail meer in het wit, maar de vraag is: stoort dit? Als men een foto technisch gaat bekijken en beoordelen ja, maar iedereen heeft toch al wel foto's gezien van bijvoorbeeld een Michiel Hendryckx. In zijn laatste boek heeft die toch ook foto's gepubliceerd waarin het wit duidelijk overbelicht is? En wie maalt daarom? NIEMAND. Het wit houd je best in de hand maar indien het toch uitgevreten is en het valt niet enorm op (wat bij mij het geval is) dan stoort het toch niet? Maw het overbelichte vraagt imho toch niet alle aandacht? Maar ja dat is mijn nederige mening he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            een ieder zeurt altijd over een scheve horizon, nou staat ie eens echt scheef en men vind het goed.?
            de horizon hoort ook hier gewoon recht.
            anders maar niet meer zeuren over een scheve horizon hoor en gewoon zeggen/schrijven het hoort zo!!
            heb alle wereld zeeën bevaren en overal stond de horizon horizontaal, al stormde het nog zo hard.
            grt,bouk.
            open PS eens en zet de horizon recht? Het resultaat dat je dan krijgt is slechter dan wat hier staat.
            Ik heb de indruk dat er hier op BD heel veel mensen zitten die niet buiten een studio durven komen, waar alles rechttoe rechtaan is, perfect belicht etc.
            Als de boot scheef vaart, moet je een keuze maken: of de boot recht of de horizon recht. Wedden dat wanneer TS de horizon recht zou zetten, er nog hevigere commentaren zullen komen?

OT: ik vind het een zeer leuke plaat, maar had mss liever een beetje meer gezien, uitzoomen dus maw?
            Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Mijn mening ? De foto is maar zo/zo. Ik vind er niet veel aan.
              ---------------
              MAAR...!!!
              een "scheve" horizon moet toch kunnen ? Zeker als de fotograaf zich op een boot bevindt ; dat geeft toch extra dynamiek ? Voor mij had de horizon NOG schever gemogen zijn zodat we allemaal onmiddellijk zouden merken dat de foto MET OPZET zo genomen was...
              ---------------
              En ook de kleuren moeten "kunnen", voor mij.
              ---------------
              Op de duur zitten we ondanks onze tegenwoordig on-be-perk-te mogelijkheden nog altijd dezelfde plaatjes te maken als de zo opgehemelde fotografen van 50-60-70 jaar geleden die mààr zo konden werken omdat hun films niet lichtgevoelig waren en ze dus vaak met statief werkten. Je moet trouwens eens opletten hoe "fiks" de geportretteerden zich houden : ze mochten seconden lang niet bewegen !
              Ik meen me te herinneren dat mijn grootvader voor zijn plechtige-communie-foto zijn hoofdje in een soort "staander" moest wrikken. We spreken nu van het begin van de 20e eeuw, natuurlijk, maar toch...
              Last edited by 35a; 22 november 2009, 17:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                Wedden dat wanneer TS de horizon recht zou zetten, er nog hevigere commentaren zullen komen?
                ben benieuwd!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind 't mooi, laten zo.

De scheve horizon draagt alleen maar bij aan de dynamiek.
                  Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                  Visit my Flickr

Comment

Working...
                  X