Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Dat zijn echte pareltjes van Italiaanse bootbouw, maar toch oh zo duur ... trouwens een Riva kan je met een Lamborghini Marine motor bestellen ... tot 800 Pk
Om eens tegendraads te doen.... Ik vind het net mooi dat de boot zelf wel recht is en de horizon scheef, ook de desaturatie kan ik zeker smaken. Het schuim vind ik ook wel een beetje uitgebrand precies?
Voor mij een goeie foto: ja, de horizon staat scheef en moet gecorrigeerd worden, maar de rest roept bij mij een héél goed,enigszins nostalgisch gevoel op.
De combinatie van de elementen (gedesat.kleuren, Venetie, motorboot,(hopelijks voor jou was het een Riva),een jaren 60-70 sfeer) maakt dat ikzelf wat langer bij de foto blijf.
En dat is wat telt in goeie fotografie voor mij: maakt een foto iets los bij mij of niet. Deze dus wel
Ideaal draadje dat aantoont waar het verkeerd loopt met BD: de boot moet recht, de horizon moet recht, vignetering is goed, is niet goed, uitgebrand of niet, kleuren bevallen of niet, en dat terwijl de TS niet eens aangeeft wat zijn bedoeling is. Shakesperiaans eigenlijk.
Maar aangezien dit 'showcase transport' is mag er een topfoto verwacht worden, en het onderwerp is 'venetiaanse taxi'.
Objectief zie ik een scherpe foto van een achterdek van een luxeboot (tropisch hout netjes in de hoogglans vernis gezet). Driekwart van de foto is echter zelfs het beginnersforum onwaardig, ik lees dan ook graag de motivatie van merlin38.
Ideaal draadje dat aantoont waar het verkeerd loopt met BD:
wat heeft dat nou met het verkeerd lopen van BD te maken?
een ieder mag/geeft gewoon zijn mening of visie op deze opname meer niet.
en omdat het hier Showcase is, mag je er van uitgaan dat TS geen beginneling meer is en gerust de comments wel begrijpt, ook al zijn die niet eenduidig.
grt,bouk.
wat heeft dat nou met het verkeerd lopen van BD te maken?
een ieder mag/geeft gewoon zijn mening of visie op deze opname meer niet.
en omdat het hier Showcase is, mag je er van uitgaan dat TS geen beginneling meer is en gerust de comments wel begrijpt, ook al zijn die niet eenduidig.
grt,bouk.
Niet de TS maar diegenen die reageren gaan in de fout.
Comment