Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reus in Oostende

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reus in Oostende

Hey juppekes

Het was alweer heel lang geleden dat deze reus een bezoekje bracht aan de luchthaven van Oostende

Het is wel jammer dat ik alleen maar fotokes kon maken langs de zijkant

Wel was het weer en leuke oefening om te werken met statief, lage iso en lange sluitertijd

Zeker als je weet dat ik daar meer dan 2 uur aan die draad heb gestaan, met achter mij een gracht van 2 meter diep en een grond die vol met putten en bergen ligt

Plus dat er eigenlijk bijna geen plaats is om dat statief te plaatsen en de foto's gemaakt zijn door een draad met hokjes van 5x5cm

ISO:320
    F:9
    2.5sec

ISO:400
    4sec

ISO:320
    1.6sec
    Bootjes

Re: Reus in Oostende

Beelden zien er best knap uit, zeker als je de omstandigheden erbij neemt.

Maar ik heb toch een vraagje : waarom niet op iso 100 werken en nog langere sluitertijd ? Je staat toch op statief, dus kan je gerust 30 sec sluitertijd nemen niet ?

Ik heb gisteren nog shots gemaakt van een donker interieur in een wagen tijdens een overdekt event : iso 100, f5.6 met als resultaat een sluitertijd van 25 seconden ... op statief is dat toch geen enkel probleem ...

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

mooie beelden en dat kunstlicht helpt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Beelden zien er best knap uit, zeker als je de omstandigheden erbij neemt.

Maar ik heb toch een vraagje : waarom niet op iso 100 werken en nog langere sluitertijd ? Je staat toch op statief, dus kan je gerust 30 sec sluitertijd nemen niet ?

Ik heb gisteren nog shots gemaakt van een donker interieur in een wagen tijdens een overdekt event : iso 100, f5.6 met als resultaat een sluitertijd van 25 seconden ... op statief is dat toch geen enkel probleem ...

Mark
        Veel langere sluitertijden waren niet echt mogelijk µ

Maar ruis heb ik toch niet met deze iso waarden, dus vind ik dat geen probleem

Als je weet dat mijn statief niet op vaste ondergrond stond en traagjes wegzakte tussen de graszoden

Waardoor er dan weer een stukje omheiningsdraad voor de lens komt of het te fotograferen stukje vliegtuig niet meer op de foto staat

Het volgende probleem is dan ook telkens wanneer er afgedrukt wordt dat het scherpstelgedeelte van de lens altijd volledig in en uitschuift, waardoor ik eerst altijd de omheining moet achteruit duwen om scherp te stellen en terug los moet laten om de foto te nemen
        Bootjes

Comment

Knappe beelden, zeker gezien de omstandigheden.
          Enkel vind ik het licht wat te warm.
          Ik zou persoonlijk de witbalans iets minder warm zetten.

Mvg
          Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Saihtam Bekijk bericht
            Knappe beelden, zeker gezien de omstandigheden.
            Enkel vind ik het licht wat te warm.
            Ik zou persoonlijk de witbalans iets minder warm zetten.

Mvg
            Ik wilde die opmerking al maken op uw foto's, dat jij minder last hebt van die gele lichten van de luchthaven
            Bootjes

Comment

Hallo,
              @ Mriya, Kan nog in Photopshop bijgewerkt worden.

Eerst de schaduw onder de vleugel iets opgelicht.
              Dan via NIVEAUS rechter pipet nemen en op een wit punt (vliegtuig) een staal nemen.
              Dit is het resultaat.

Mvg: LFR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

Ik wilde die opmerking al maken op uw foto's, dat jij minder last hebt van die gele lichten van de luchthaven
                Mijn foto's waren oorspronkelijk ook zo geel.
                maar als je in raw trekt kan je achteraf de witbalans veranderen zonder kwaliteitsverlies.
                In Photoshop of lichtroom.
                of je kan natuurlijk ook de witbalans in je camera zelf aanpassen.

Mvg
                Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

Zeker als je weet dat ik daar meer dan 2 uur aan die draad heb gestaan, met achter mij een gracht van 2 meter diep en een grond die vol met putten en bergen ligt

Plus dat er eigenlijk bijna geen plaats is om dat statief te plaatsen en de foto's gemaakt zijn door een draad met hokjes van 5x5cm
                  dat is nu eens passie voor luchtvaart/fotografie
                  into minimal techno

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                    Hallo,
                    @ Mriya, Kan nog in Photopshop bijgewerkt worden.

Eerst de schaduw onder de vleugel iets opgelicht.
                    Dan via NIVEAUS rechter pipet nemen en op een wit punt (vliegtuig) een staal nemen.
                    Dit is het resultaat.

Bedankt voor de info en de foto

Maar op mijn scherm ziet het vliegtuig er erg roze uit

Ik vind ook dat mijn fotokes het meest overeen komen met de realiteit, er gangt daar nu eenmaal zo'n gele sfeer op de luchthaven van Oostende door die verlichting.

Hier wat voorbeelden aan de kant van de torhoutsesteenweg, daar hebben ze witte verlichting

Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Bootjes

Comment

@ Mriya.
                      Ik vind ook dat mijn fotokes het meest overeen komen met de realiteit, er gangt daar nu eenmaal zo'n gele sfeer op de luchthaven van Oostende door die verlichting.

Klopt en de foto mag ook zo blijven, het was alleen om te tonen dat men makkelijk een witbalans kan corrigeren via Photoshop iedereen heeft wel eens een foto waarvan men de witbalans wil aanpassen.
                      De roze schijn kan weggewerkt worden via NIVEAUS daar in de klapmenu KANAAL RGB het rode kanaal selecteren en met de schuivertjes onder invoerniveaus een beetje bijwerken.

Comment

Working...
                      X