Vinden jullie dit wat ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Koksijde - figuren in de lucht.
Collapse
X
-
-
Re: Koksijde - figuren in de lucht.
't moet echt aan mij liggen, want veel scheelt je materiaal niet met dat van mij, uit je handtekening afgeleid.
Ik sta open voor alle tips die iemand me wil bezorgen
Heel mooie shots!!!!!!2xZ6, 1xD7500, glas, licht
-
Bedankt voor de commentaren !
Tips : ik kan er zelf gebruiken, want 250 van de 300 foto's die ik genomen heb
(met de bigma) zijn om weg te smijten. Alle toestellen zijn bijna zwart (door het tegenlicht). Ik heb zowel met puntmeting als centrumgerichte meting aan het spelen geweest...*** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk berichtBedankt voor de commentaren !
Tips : ik kan er zelf gebruiken, want 250 van de 300 foto's die ik genomen heb
(met de bigma) zijn om weg te smijten. Alle toestellen zijn bijna zwart (door het tegenlicht). Ik heb zowel met puntmeting als centrumgerichte meting aan het spelen geweest...
Tip, alhoewel velen deze zullen tegenspreken heb ik toch al goede ervaringen ondervonden dmv:
f9
1/600 -> 1/2000 (uitproberen)
iso 400 tot 800 (uitproberen)
Deze instelling in combinatie met een niet zo lichtsterke telelens zullen je helpen om de vliegtuigen opzich toch netjes belicht te krijgen!
Dit is hoogst waarschijnlijk niet de juiste methode, maar ze werkt wel!
Bij zonsondergang of opgang, heb je meer licht langs onderen, maar bij vliegtuigen is dat niet altijd zo evident om te wachten...
MvgNikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
Groetjes
Comment
-
Mooi trio
Het fotograferen met tegenlicht is en blijft zeer moeilijk; enige oplossing voor airshows: zonneke in de rug; airshows met tegenlicht daar blijf ik weg of ik zoek ergens een plaats buiten de basis
Comment
-
Comment