Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F-16 power

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F-16 power

    Enkele F-16's in Take Off, genomen in Florennes gisteren tijdens de spottersdag.







    Greetings,
    Schanske

  • #2
    Re: F-16 power

    het zal wel de stomste vraag van de week zijn maar waar komen die "vurige ringen" vandaan in de uitlaat bij foto 2 ?

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: F-16 power

      afterburner
      >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

      Comment


      • #4
        Re: F-16 power

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        het zal wel de stomste vraag van de week zijn maar waar komen die "vurige ringen" vandaan in de uitlaat bij foto 2 ?

        PaulM
        Van het sputteren van de stuwmotor zeker. die dingen zijn ook niet meer nieuw hé.

        Maar ik vind deze vraag helemaal niet stom, zou ik ook wel eens willen weten, normaal zou je een egale uitlaatvlam verwachten.

        Ik vind het drie prachtige foto's, met voorkeur voor nr. twee, proficiat schanske.

        Comment


        • #5
          Re: F-16 power

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Van het sputteren van de stuwmotor zeker. die dingen zijn ook niet meer nieuw hé.

          Maar ik vind deze vraag helemaal niet stom, zou ik ook wel eens willen weten, normaal zou je een egale uitlaatvlam verwachten.

          Ik vind het drie prachtige foto's, met voorkeur voor nr. twee, proficiat schanske.
          misschien hulpzaam

          klik
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: F-16 power

            Foto nummer 1: een
            into minimal techno

            Comment


            • #7
              Re: F-16 power

              Mooie eerste Hoe was de spottersdag trouwens? Kon er wegens werkverplichtingen niet bij zijn.

              Comment


              • #8
                Re: F-16 power

                Potverdikke, was dat gisteren? Dju!

                Was er toevallig geen A10 te zien. Ik meen er maandag eentje gezien te hebben in de omgeving van Luik, komende van richting Kleine Brogel...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: F-16 power

                  Zeer mooie platen!!
                  Spottersdag? (graag wat meer info )

                  Jakke
                  Canon en glas
                  www.jakke16.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: F-16 power

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    misschien hulpzaam

                    klik
                    Zeker weten David, dus als ik het goed versta, komen die vuurringen eigenlijk door de niet efficiënte verbranding met de naverbrander aan, KLIK bedankt.
                    Last edited by Guest42; 22 mei 2009, 05:36.

                    Comment


                    • #11
                      Re: F-16 power

                      jep, en wij maar zuinig zijn met onzen auto

                      weeral iets bijgeleerd


                      on-topic:


                      pracht foto's
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: F-16 power

                        Bedankt voor de reacties!

                        @StevenVH: Spotterdag viel mee. Voor 'take-off-shots' stonden we goed daar, maar voor de landing niet. Ze hadden het gras niet afgedaan en daarom had je geen wielen op de foto als ze op de grond stonden. Er waren maar enkele kleine plaatsen waar je, als je snel was, een foto met de wielen erop kon nemen. Ben voor de landing dan maar buiten het veld gaan staan.

                        @Omag: Er zijn geen A-10's geweest. Deze zullen wellicht gaan schieten zijn op de Pampa-Range in Helchteren.

                        @JG16: Een spottersdag is een dag dat vliegtuigliefhebbers op een militaire basis toegelaten worden om de vliegtuigen te bekijken en te fotograferen. Deze spotterdag is gehouden omdat de TLP (Tactical Leadership Programme, meer info hier) voor de laatste keer in Florennes gehouden is. Vanaf nu gaat de TLP door in Albacete, Spanje, hetgeen helaas wat ver is om te gaan kijken

                        Greetings,
                        Schanske

                        Comment


                        • #13
                          Re: F-16 power

                          Mooi. Vooral die van het 31ste Tiger is

                          Lijken verdacht veel op mijn fotokes Maar we stonden daar allemaal nogal dicht op mekaar geplakt, dus iedereen zal wel ongeveer dezelfde plaatjes hebben.
                          Weet nie of ge de comments hebt gehoord : niks taxi langs de spottersarea omdat sommige buitenlandse airforces niet wilden dat er van dichtbij foto's gemaakt werden.
                          Greetzzzzzzzzzzzz......
                          Wonnie
                          www.spectare.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: F-16 power

                            De eerste is het scherpst.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: F-16 power

                              totaal off-topic maar mits jullie hier over verbruik hebben.

                              een F-16 verbruikt 3000 liter kerosine per UUR en dat zonder akkefietjes, niet door de geluidsmuur en zo...

                              mijn A6 (1993 1.9TDI) verbruikt 5L/100KM
                              Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                              Comment

                              Working...
                              X