Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnenschip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binnenschip

    Dit binnenschip gefotografeerd bij de eerste sneeuw.


  • #2
    Re: Binnenschip

    kleuren zijn mooi, alleen die rode schijn op de zijkant van het schip vind ik iets minder.

    Voor iso400 heb je redelijk wat ruis vind ik wel eerlijk gezegd.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Binnenschip

      Bedankt voor je reactie Mark,

      Op het origineel is geen ruis te zien, oorspronkelijk in RAW gemaakt. Ik denk dat dit van het verkleinen afhangt. 800x600 pixels en 250 Kb.

      Het rood op de zijkant vind ik juist erg mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zouden we met z'n allen hetzelfde mooi vinden....

      Grt

      Jef

      Comment


      • #4
        Re: Binnenschip

        Awel ,da rood is voor mij juist mooi
        So much to do, so little time !
        http://franky289.fotopic.net/

        Comment


        • #5
          Re: Binnenschip

          Mooie foto. Het rood stoort me niet, integendeel, ik vind het een leuk cachet.
          Scherp en mooie kleuren. Een zaak stoort me wel (tja ...) en dat is de BxH verhouding : 1.333 ???? Dat wringt bij mij. Maar dat is misschien persoonlijk.
          Ik vraag me af wat het had gegeven indien ge een metertje of drie naar links waart uitgestapt en aldus in lijn stond met de zijkant van de sluis. Dan had je geen "last" gehad van het blauwige gebouw (tankstation ?).

          Voor mij

          Waar is dit genomen ?

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Binnenschip

            Heel mooi plaatje!
            Misschien inderdaad iets van de bovenkant afsnijden...
            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

            Comment


            • #7
              Re: Binnenschip

              ik vind dit zonder meer een mooie foto.

              Comment


              • #8
                Re: Binnenschip

                Deze foto is gemaakt aan het voorlaatste sas van de kempische vaart te Schoten. Deze foto is genomen met een D700, en dus full frame, vandaar de verhoudingen.

                Grt
                Jef

                Comment


                • #9
                  Re: Binnenschip

                  Oorspronkelijk geplaatst door JosDel Bekijk bericht
                  Deze foto is gemaakt aan het voorlaatste sas van de kempische vaart te Schoten. Deze foto is genomen met een D700, en dus full frame, vandaar de verhoudingen.

                  Grt
                  Jef
                  Ik dacht al dat ik die plaats herkende, daar ben ik ooit een paar keer op de fiets voorbijgereden.

                  Het is een mooie nachtfoto, en ik vind de kleuren (rood op de zijkant van het schip, en blauw van het tankstation) eigenlijk niet storend.

                  Ik zie wel een klein beetje ruis, als je nachtfoto's maakt dan kan je gerust op iso 100 werken (of 200 als de camera niet lager kan), want dan gebruik je toch een statief.
                  Op die manier heb je minder ruis, maar met lange sluitertijden kan dat soms ook wat tegenvallen. In ieder geval krijg ik minder ruis op iso 100 en 30sec, dan op iso 200 en 15sec.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Binnenschip

                    rode schijn geeft imho ietsje "meer" aan deze foto ... wel had ik een gedeelte links uit beeld gelaten
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                    Comment

                    Working...
                    X