Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bob de bouwer in HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bob de bouwer in HDR

    Vond dit een leuk tractortje!





    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Bob de bouwer in HDR

    Als je geen rekening houdt met het licht- en schaduwspel in een foto, dan wordt het slordig en onnatuurlijk.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Bob de bouwer in HDR

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Als je geen rekening houdt met het licht- en schaduwspel in een foto, dan wordt het slordig en onnatuurlijk.
      Het was niet mijn bedoeling om een natuurlijke HDR af te leveren. Leek me iets te saai.
      Toch heb ik geprobeerd de achtergrond wat 'natuurgetrouwer' te laten.
      In welk opzicht vind jij ze slordig?
      Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

      Comment


      • #4
        Re: Bob de bouwer in HDR

        Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
        ... In welk opzicht vind jij ze slordig?
        Kijk - bijvoorbeeld - naar de laatste foto. Aan de lange schaduwen kan je zien dat de zon laag staat, (voor de kijker) rechts van de tractor. Toch is de kleur en de belichting aan de binnenzijden van de voorwielen identiek. Dat kan niet, want de binnenzijde van het voorwiel aan de rechterkant bevindt zich in de schaduw.
        Dát noem ik slordig.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Bob de bouwer in HDR

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Kijk - bijvoorbeeld - naar de laatste foto. Aan de lange schaduwen kan je zien dat de zon laag staat, (voor de kijker) rechts van de tractor. Toch is de kleur en de belichting aan de binnenzijden van de voorwielen identiek. Dat kan niet, want de binnenzijde van het voorwiel aan de rechterkant bevindt zich in de schaduw.
          Dát noem ik slordig.
          Is dat niet de hele bedoeling van HDR? Dat ook de schaduwpartijen beter tot hun recht komen?!
          Anders kan je gewoon beter de foto plaatsen zonder HDR...
          Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

          Comment


          • #6
            Re: Bob de bouwer in HDR

            Ik vind het persoonlijk toch best muggeziften hoor

            Knappe HDR plaatjes

            Comment


            • #7
              Re: Bob de bouwer in HDR

              Wat mij betreft heeft dit nog weinig met fotografie te maken...
              Tenzij dit een foto is van een zwaar radioactieve tractor
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Bob de bouwer in HDR

                Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                Is dat niet de hele bedoeling van HDR? Dat ook de schaduwpartijen beter tot hun recht komen?! ...
                Dus: schaduwen die er niet meer zijn, komen beter tot hun recht?

                Sta me toe, om over deze - toch wel ingewikkelde stelling - een paar dagen na te denken.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Bob de bouwer in HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Dus: schaduwen die er niet meer zijn, komen beter tot hun recht?

                  Sta me toe, om over deze - toch wel ingewikkelde stelling - een paar dagen na te denken.
                  Ok, misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maar een liefhebber van HDR had allang begrepen waar ik het over had.

                  Wat mij betreft heeft dit nog weinig met fotografie te maken...
                  Tenzij dit een foto is van een zwaar radioactieve tractor
                  Greetz, Kariboe
                  90% van de HDR's zijn onnatuurlijk.
                  Ik neem aan dat jij tot dezelfde categorie behoort als Jos.
                  Of je houdt er van, of je vind het vreselijk...
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bob de bouwer in HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                    Ik vind het persoonlijk toch best muggeziften hoor

                    Knappe HDR plaatjes
                    Oef! Toch nog één liefhebber van HDR!
                    Merci Cubalistic!
                    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bob de bouwer in HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                      Ok, misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maar een liefhebber van HDR had allang begrepen waar ik het over had.



                      90% van de HDR's zijn onnatuurlijk.
                      Ik neem aan dat jij tot dezelfde categorie behoort als Jos.
                      Of je houdt er van, of je vind het vreselijk...
                      absoluut!
                      en ik houd ervan
                      ik vind het mooie foto's en de HDR bewerking is aanwezig, maar toch nog een beetje subtiel, mooi gedaan

                      Ik denk zelfs dat als ik deze HDR's zou gemaakt hebben, dat het nog veel extremer zou zijn; scherper,harder,ruwer en onverschillig tov halo's

                      ik neem zeer zelden HDR's om alles natuurgetrouw en binnen de regeltjes te houden. een HDR is voor mij een foto die een beetje onnatuurlijk moet zijn (in 90% vd gevallen dan)

                      als je kijkt naar mijn HDR's zijn deze toch ook altijd lekker overdreven en onnatuurlijk, maar dat is waarom ik ervan houd

                      wat betreft Jos zijn commentaar over die (niet-)schaduwpartijen aan de wielen; ik snap zijn mening wel, maar ik volg ze niet
                      Last edited by Matthias; 14 januari 2009, 12:21.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bob de bouwer in HDR

                        ik vind het knap, alleen komt het iets té fel en blinkend over voor een werkpaard te zijn..... 't is net alsof ie juist uit een museum is gerold, maar dat kan natuurlijk wel het geval zijn

                        zijn dit echte HDR's, of achteraf gegenereerd uit telkens één foto?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bob de bouwer in HDR

                          zeker niet slecht, vraag me wel af, hoe eea zonder glans zou zijn op de tractor, mss nog wel mooier ook, maar da´s persoonlijk maybe..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bob de bouwer in HDR

                            Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                            ik vind het knap, alleen komt het iets té fel en blinkend over voor een werkpaard te zijn..... 't is net alsof ie juist uit een museum is gerold, maar dat kan natuurlijk wel het geval zijn

                            zijn dit echte HDR's, of achteraf gegenereerd uit telkens één foto?
                            Wel, ik heb de eigenaar toevallig gezien en er even een praatje mee gemaakt.
                            Het 'ding' is van 1964, en hij heeft het vorig jaar op de kop getikt en volledig opgemaakt, gezandstraald, gelakt, nieuwe banden opgelegd,... enz.
                            Vandaar dat alles nog zo mooi glanst.

                            Het zijn 3 foto's samengevoegd, telkens met 2 stops erover en eronder.

                            Bedankt voor jullie commentaren!
                            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bob de bouwer in HDR

                              Knappe reeks, goede hdr waarvan de eerste de beste compo heeft het al of niet ontbreken van de schaduwpartijen doet hier imo niets terzake;Vindt het zo knap en dat is alles wat telt.
                              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                              www.cromagnonman.be

                              Comment

                              Working...
                              X