Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini Cooper

    Hier een Minike van een maat van me..





    Mvg,
    Roelandg

  • #2
    Re: Mini Cooper

    voorkeur 2e.. Wel de horizon ietsjes rechter zetten...eerste mag aan de randjes wat af, zodat er wat takken verdwijnen. De wolken zijn wat licht en fototje lijkt me niet helemaal scherp, 3e staat niet helemaal in het midden, en de kentekenplaten vind ik persoonlijk nogal slordig onleesbaar gemaakt. Groetjes, Alex!

    Comment


    • #3
      Re: Mini Cooper

      Foto's zijn niet slecht, maar de volgende keer toch op deze details letten :
      foto 1 : bij een donkere wagen nooit de schaduwzijde fotograferen, dat is niet mooi, zeker als je hem kan verplaatsen (dus niet bij een event of zo) altijd met de zon in de rug werken, nu heb je in de lucht uitgebrande vlekken om toch nog maar het donkergroene van de lak weer te kunnen geven.

      foto 2 : de mooiste van de twee, maar ook hier een klein foutje, het voorwiel nooit op deze manier plaatsen of je moet reklame voor het bandenmerk willen maken, altijd de velg in het zicht zetten.
      Zowel op foto 1 als 2 staat de wagen eigenlijk verkeerd in de compositie, een auto moet vooraan meer plaats hebben dan achteraan, dat ziet er gewoon beter uit.

      foto 3 : je mist links net een stukje spatbord en bumper, dat is heel jammer. Ook zijn er rare schaduwen op de voorkant te zien.

      Foto 2 is de beste, alleen nog een extra lichtpunt op de grille en hij kan zo de boekjes in

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Mini Cooper

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Foto's zijn niet slecht, maar de volgende keer toch op deze details letten :
        foto 1 : bij een donkere wagen nooit de schaduwzijde fotograferen, dat is niet mooi, zeker als je hem kan verplaatsen (dus niet bij een event of zo) altijd met de zon in de rug werken, nu heb je in de lucht uitgebrande vlekken om toch nog maar het donkergroene van de lak weer te kunnen geven.

        foto 2 : de mooiste van de twee, maar ook hier een klein foutje, het voorwiel nooit op deze manier plaatsen of je moet reklame voor het bandenmerk willen maken, altijd de velg in het zicht zetten.
        Zowel op foto 1 als 2 staat de wagen eigenlijk verkeerd in de compositie, een auto moet vooraan meer plaats hebben dan achteraan, dat ziet er gewoon beter uit.

        foto 3 : je mist links net een stukje spatbord en bumper, dat is heel jammer. Ook zijn er rare schaduwen op de voorkant te zien.

        Foto 2 is de beste, alleen nog een extra lichtpunt op de grille en hij kan zo de boekjes in

        Mark
        Ff een vraag..
        Hoezo moet hij meer plaats vanvoor dan vanachter hebben?
        Dat snap ik even niet:d
        Mvg,
        Roelandg

        Comment


        • #5
          Re: Mini Cooper

          Oorspronkelijk geplaatst door Roelandg Bekijk bericht
          Ff een vraag..
          Hoezo moet hij meer plaats vanvoor dan vanachter hebben?
          Dat snap ik even niet:d
          Geen probleem hoor, bekijk deze crop even :


          Je ziet dat er voor de wagen meer ruimte op de foto is dan achter de wagen ... dat bedoelde ik dus eigenlijk.

          Heb hem ook even door mijn workflow gehaald, de horizon recht gezet en de voorkant een beetje lichter gemaakt omdat deze in de schaduw zat, als je deze in raw gemaakt hebt is er nog een stuk meer uit te halen.

          Als je nog vragen hebt, aarzel niet

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Mini Cooper

            Ooh ok
            Danku Danku
            Jah was dus makkelijker dan verwacht:d
            Ik maak niets in raw:d moet ik eigenlijk eens testen
            Lichter maken met burn en dodge?
            Mvg,
            Roelandg

            Comment

            Working...
            X