Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalitta crash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kalitta crash

Gelukkig vielen er geen doden.

Mijn mening is dat hierdoor is duidelijk geworden dat niet spreidingsplannen, opgelegd door de regering onder druk van enkele drukkingsgroepen, maar wel de ATC's in de toren de runway keuze moeten maken. Een crash is nooit uit te sluiten. Het risico kan wel beperkt worden. Dat gewoon even in de marge.
    Sometimes truth is stranger than fiction

Re: Kalitta crash

Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
    Mijn mening is dat hierdoor is duidelijk geworden dat niet spreidingsplannen, opgelegd door de regering onder druk van enkele drukkingsgroepen, maar wel de ATC's in de toren de runway keuze moeten maken
    Lesje voor de politiekers ? Och ja, ze zullen wel weer een uitleg hebben
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
      Mijn mening is dat hierdoor is duidelijk geworden dat niet spreidingsplannen, opgelegd door de regering onder druk van enkele drukkingsgroepen, maar wel de ATC's in de toren de runway keuze moeten maken. Een crash is nooit uit te sluiten. Het risico kan wel beperkt worden. Dat gewoon even in de marge.
      Eventjes off-topic : Het is eerder aan de luchthaven om zulke toestellen te wijgeren ipv elke maatschappij te aanvaarden. Toestel kon trouwens perfect opstijgen op die piste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purple Ice Bekijk bericht
        Toestel kon trouwens perfect opstijgen op die piste
        Natuurlijk. Het gaat erom dat de marges op deze baan kleiner zijn dan op de 25R bijvoorbeeld.
        Sometimes truth is stranger than fiction

Comment

en nu weer back on topic aub
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

schoon foto's, het is alsof ik er zelf bij ben. ramptoerisme van uit de luie stoel.

Comment

mooi in beeld gebracht
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

Comment

Bij je 2e is het echt duidelijk hoe immens zo'n toestel is...
                BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purple Ice Bekijk bericht
                  Eventjes off-topic : Het is eerder aan de luchthaven om zulke toestellen te wijgeren ipv elke maatschappij te aanvaarden. Toestel kon trouwens perfect opstijgen op die piste
                  First: leuke foto's!

Second: volgens de info die stilaan binnenkomt zou de piloot ruim na de "V1" snelheid (ook wel bekend als het point of no return) zijn vertrek afgebroken hebben na 1 engine flameout gevolgd door wss een 2de uitval. Strikt genomen moet een vliegtuig na uitval van 1 motor (of in dit geval 2 motoren) toch doorstarten en onmiddelijk rechtsomkeer maken en landen. De piloot heeft er echter voor gekozen om toch te remmen (en aan de foto's van het toestel te zien enkel en alleen op de wielen, dus wss waren de trust reversers (omkering stuwkracht om te remmen) niet beschikbaar. Volgens mijn bescheiden mening heeft de piloot hiermee een grote(re) ramp vermeden...

De kortere baan heeft hiermee niks te maken. Indien het toestel idd "V1" voorbij was had hij zelfs op een andere baan kunnen crashen...

Maar goed, 't gaat hier over de foto's zeker?
                  *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Mooie foto van een bedroevend onderwerp.
                    gegroet, Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                      Lesje voor de politiekers ? Och ja, ze zullen wel weer een uitleg hebben
                      Groot gelijk mexicano , ze zullen inderdaad wel weer zwichten voor een paar stemmen meer of minder.

Vind het gewoon schandalig dat er ¨berhaupt al zo'n actie groepen worden toegestaan. Eerst in zaventem gaan wonen omdat het daar goedkoper is en dan klagen over het lawaai.

Zie je al die mensen die langs spoorlijnen of autostrades wonen klagen dat de E40 of de NMBS weg moet? nee toch

Sorry moest er even uit
                      www.sergioprodi.com
                      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Working...
                      X