Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie foto's, maar nr 1 springt er wel uit, die is knap, het standpunt in nr 2 is te hoog, ofwel ga je laag, ofwel op koplamphoogte ofwel héél hoog zodat je een overhead shot krijgt, maar gewoon rechtstaand is meestal niet zo geslaagd voor auto's.
Ik heb er nog ééntje bijgevoegd. Vinden jullie de compositie van de foto's goed? Enige tips daarover zouden welkom zijn. Tnx.
composities zijn redelijk (voorkeur voor nr3)
ik zie dat je een groothoek hebt gebruikt en dat vervormt de wagen in mijn ogen te veel, zeker bij nr3 waar het rechtse achterwiel percies aant draaien is de schuine boom op beeld nr3 had ook mooier geweest als die recht stond, evenwijdig met de rand van het beeld
op nr1 en 3 sta je zelf op, als reflecie in de wagen
op nr1 en 3 sta je zelf op, als reflecie in de wagen
Dit heb je als een groothoek gebruikt, maar zo te zien was er ruimte genoeg op deze locatie, kan je prima met een wat langere lens werken en zo de reflectie minimaal krijgen, dan nog effe in PhotoShop 'clonen' en 't is opgelost.
Heb puur uit intresse al eens een auto met mijn 40D/70-200 'getrokken', heb je wel veel plaats nodig, maar je eigen reflectie wordt zo klein dat je zelf moet gaan zoeken in PhotoShop, of ze gewoon laten staan
Als je wat verder weg kan gaan staan kan je ook met een lage f-waarde werken, krijg je de achtergrond nog een beetje wazig ook terwijl de hele wagen toch scherp is (effe DOF berekenen zodat je rond de 5 meter scherpte krijgt).
Comment