Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie oude foto, AI.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reparatie oude foto, AI.

Deze hele oude foto gerepareerd met AI, toch wel heel knap hoe die techniek tegenwoordig dat doet en het staat nog maar in de kinderschoenen en het lijkt ook nog sprekend op mijn moeder

AI reparatie

Rob,

Ongelooflijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarGe Bekijk bericht
      Ongelooflijk!
      idd, ongelooflijk, maar soms slaat hij (AI) de plank ook wel behoorlijk mis als je niet hele duidelijke instructies geeft.. er is nog wel werk aan de winkel, maar hier heeft AI het echt goed gedaan..

Om een idee te geven hoe het werkt.....MarGe, altijd leuk om te leren toch want deze ontwikkeling gaat met de lichtsnelheid veel dingen overnemen dus je kunt er maar beter vroeg bij zijn, en echt niet alleen op fotografie-gebied.

ik stelde de volgende vraag aan AI nadat ik de foto als input heb gegeven.

ik hoop dat je deze foto kan repareren?

AI antwoordde:

Ja, ik kan je helpen met het verbeteren van deze foto! De afbeelding is een beetje onscherp en heeft een reflectie/lijn erdoorheen, maar ik kan proberen:
      1. De scherpte te verbeteren.
      2. De kleuren te herstellen.
      3. De lichtreflectie/lijn weg te halen.
      4. De algehele kwaliteit op te krikken.

Wil je dat ik deze aanpassingen nu doorvoer? En moet ik iets speciaals in gedachten houden, zoals het behouden van een originele sfeer of stijl?

ik antwoorde daarop:
      ja alles wat je aankaart mag je repareren

en toen ging AI aan de slag met bovenstaande resultaat.... Dus als mensen nog eens een hele oude foto willen repareren kunnen ze met AI goed uit de voeten... Maar zoals gezegd, het is niet altijd feest want soms bakt hij er niet veel van.

Rob.

Comment

Bedankt voor je uitleg, top en tof!
        Grt
        Marc.

Comment

Bedankt voor je uitleg, top en tof!
          Grt
          Marc.
          Heel graag gedaan Marc, kennis is om te delen en niet voor jezelf te houden is mijn motto.. Ik heb het ook weer via een vriend ontdekt anders wist ik het ook niet..
          Ik hoorde het wel vaak op tv maar dat ging een beetje langs mij heen.... Overigens heb je meerdere AI tools software. Ik heb dit in ChatGPT gemaakt, de gratis versie, kun je 3 foto's per 24 uur uploaden en een vraag over stellen, maar daarnaast ook alles vragen, wat je maar wilt, heel makkelijk zo'n kennisbron.

Rob,

Comment

bericht verwijdert​​​​
            Last edited by MarGe; 16 juli 2025, 08:55.

Comment

Ongelooflijk waar AI al toe in staat is... het is beangstigend en mooi (zoals in dit geval) tegelijk...

Comment

Hoy Rob,

ik heb ondertussen ook een foto van mezelf toen ik ±1,5 jaar (1965) was door chatgpt getrokken en dit is het resultaat, knap maar ik vind wel dat ik bij de "update" van die "killeroogskes" gekregen heb...
                Origineel en AI
                Als je wil haal ik dit wel terug weg! Let me know!
                Ik zie geen foto's...Marc.

Rob,

Comment

Foto's zijn wel te zien wanneer ingelogd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                    Ongelooflijk waar AI al toe in staat is... het is beangstigend en mooi (zoals in dit geval) tegelijk...
                    Het lukt mij niet altijd hoor, een oude familiefoto lukt nog niet, ik krijg steeds niet lijkende gezichten... ik probeer te vragen aan AI wat de beste instructies zijn om mee te geven zodat het goed lijkt. Maar bij deze foto van mijn moeder lukte het wonderbaar in 1 keer.. Maar het is idd ongelofelijk wat er allemaal kan..

Rob,

Comment

Foto's zijn wel te zien wanneer ingelogd
                      Ik ben ingelogd... en zie ze niet..

Comment

Je hebt ze nog in png formaat staan, even omzetten naar jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                          Je hebt ze nog in png formaat staan, even omzetten naar jpg
                          Ik probeer het later , heb bericht ondertussen verwijdert

Comment

Okey, gewoon even in Photoshop binnenhalen en opslaan als jpg...

Comment

Working...
                            X