Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van een oude foto een herinneringsfoto maken.. AI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van een oude foto een herinneringsfoto maken.. AI

Dit is een foto van 50 jaar geleden van mijn moeder, (is inmiddels allang overleden) die heb ik voor mijn oudste zus met AI veranderd in een mooie herinneringsfoto, ze was er in ieder geval heel blij mee. Ik zeg eerlijk ik zou dit zelf nooit kunnen met Photoshop dus voor mij is het resultaat heel mooi, maar het belangrijkste was dat mijn zus er een WOW gevoel bij kreeg... Dat is toch het belangrijkste voor mij... Voor mij persoonlijk is AI echt een mooi aanvulling qua kunst.

Originele foto, gemaakt met zo'n goedkope camera met rolletje...

De AI versie.. Deze wordt bij mijn zus ingelijst, daar gaat het mij om, als ik iemand blij kan maken.
    Haar maakt het niks uit dat dit met AI is gemaakt, haar gevoel/reactie is er niet minder om.
    Misschien breng ik iemand op een idee zodat ik blijdschap kan doorgeven in deze wereld.

​Rob,

't is idd mooi gedaan. Ik heb wel dubbel gevoel met AI.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      't is idd mooi gedaan. Ik heb wel dubbel gevoel met AI.
      Ik snap dat heel goed, maar mijn prioriteit ligt hoofdzakelijk (als ik met AI aan de gang ga) om iemand blij te maken en dat is al meermalen gelukt. En als ik daar maar een beperkte rol in speel door alleen mijn foto als input te geven met een verhaaltje hoe ik het ongeveer wil hebben, dan vind ik dat ondergeschikt..
      Een foto genereren zonder input kan ook, maar dat vind ik niet veel aan, ik vind wel dat ik er zelf een rol in moet spelen, hoe klein ook..

Bijv. ook een liedje genereren met AI voor een bekende of voor iemand die ziek is, je schrijft een verhaal over die persoon, maakt er een songtekst van (door AI) en dat wordt dan helemaal als lied gezongen voor die persoon, waarbij het natuurlijk leuk is als zijn/haar naam of situatie te horen is in de song. Je maakt er iemand enorm blij mee, had ik zelf niet kunnen doen... En voor de personen die ik toe nu toe blij heb kunnen maken maakt het niet uit als ik zeg dat het door AI gemaakt is..

Maar dit is uiteraard hoe ik het zie, als je het niks vind of een dubbel gevoel bij hebt dan is dit blijkbaar niet iets wat je nu moet gebruiken, misschien ooit nog een keer, hoewel ik voorspel dat dit een ontwikkeling is die exponentieel gaat groeien..

Bovendien als ik bijv. een Twirl maak ik Photoshop elements (zonder AI) van een bestaande foto dan hoef ik maar op een paar knoppen/filters te drukken, toch krijg je dan een heel mooi figuur, je zou het bijna met een blinddoek kunnen doen..

Dit pleidooi is overigens niet bedoelt om iemand te overtuigen, daar ben ik niet zo van, maar meer om aan te geven hoe ik hier tegenaan kijk....

Rob,

Comment

Rob, wat jij presteert met AI daar heb ik grote bewondering voor, zeker waarom je het doet en voor wie.
        Het is niet om hoge scores te halen, maar wel om iemand te plezieren, en dat siert je. Chapeau
        Ik ben altijd tegen het manipuleren van foto's geweest, maar als het op deze manier kan, ben ik fan
        grt
        Gerrit
        Last edited by de Gerre; 9 juli 2025, 19:39.

Comment

Bedankt Gerrit...

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
            Ik snap dat heel goed, maar mijn prioriteit ligt hoofdzakelijk (als ik met AI aan de gang ga) om iemand blij te maken en dat is al meermalen gelukt. En als ik daar maar een beperkte rol in speel door alleen mijn foto als input te geven met een verhaaltje hoe ik het ongeveer wil hebben, dan vind ik dat ondergeschikt..
            Een foto genereren zonder input kan ook, maar dat vind ik niet veel aan, ik vind wel dat ik er zelf een rol in moet spelen, hoe klein ook..

Bijv. ook een liedje genereren met AI voor een bekende of voor iemand die ziek is, je schrijft een verhaal over die persoon, maakt er een songtekst van (door AI) en dat wordt dan helemaal als lied gezongen voor die persoon, waarbij het natuurlijk leuk is als zijn/haar naam of situatie te horen is in de song. Je maakt er iemand enorm blij mee, had ik zelf niet kunnen doen... En voor de personen die ik toe nu toe blij heb kunnen maken maakt het niet uit als ik zeg dat het door AI gemaakt is..

Maar dit is uiteraard hoe ik het zie, als je het niks vind of een dubbel gevoel bij hebt dan is dit blijkbaar niet iets wat je nu moet gebruiken, misschien ooit nog een keer, hoewel ik voorspel dat dit een ontwikkeling is die exponentieel gaat groeien..

Bovendien als ik bijv. een Twirl maak ik Photoshop elements (zonder AI) van een bestaande foto dan hoef ik maar op een paar knoppen/filters te drukken, toch krijg je dan een heel mooi figuur, je zou het bijna met een blinddoek kunnen doen..

Dit pleidooi is overigens niet bedoelt om iemand te overtuigen, daar ben ik niet zo van, maar meer om aan te geven hoe ik hier tegenaan kijk....

Rob,
            Mooi gedaan. Bij deze foto's kan je nog zien dat ze gecreëerd zijn met AI. Ik vrees dat, dat niet meer zo is in de toekomst en waar staat de fotografie dan? Als fotograaf kan je dan niet meer tippen aan deze resultaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsje Bekijk bericht

Mooi gedaan. Bij deze foto's kan je nog zien dat ze gecreëerd zijn met AI. Ik vrees dat, dat niet meer zo is in de toekomst en waar staat de fotografie dan? Als fotograaf kan je dan niet meer tippen aan deze resultaten.
              Thanks, Marsje.

Ik ben niet op de hoogte van de nieuwste camera's, maar het zal mij niks verbazen dat er de komende jaren een camera uitkomt die de nabewerking d.m.v. AI al voor je kan doen, als je dat wilt natuurlijk, zal vast een knopje komen om dat aan te zetten..
              En laten we eerlijk zijn, als ik nu in Photoshop op een aantal filters klik dan kan het eindresultaat ook ver van het origineel af staan, maar dan heet het fotografie, maar als je hetzelfde resultaat met AI haalt dan is het opeens geen fotografie meer..
              Ik denk dat de input, (de pure foto) altijd moet dienen voor een mooi eindresultaat, dat kan met AI of met Photoshop, voor mij maakt dat niet zoveel verschil.. Je kunt ook een foto genereren zonder INPUT (van je eigen foto) maar dat vind ik niet leuk, ik moet wel zelf het origineel gemaakt hebben..

Rob,

Comment

PS Bij mijn natuurfoto's maak ik geen gebruik van AI, maar in deze rubriek Stilleven & Abstract is het weleens leuk om daarmee te experimenteren.

Rob,

Comment

Zelfs al gewoon de comments hier in BD drijven de fotografen naar AI. “Zou je dit niet wegpoetsen, daar wat oplichten, … enz…”

AUB stop daarmee. Als een fotograaf een foto post is dat omdat hij vindt dat ze in zijn ogen oké is.

Comment

Working...
                  X