Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Jij hebt nogal een rijke verbeelding, Rob. Van zwanen met engelen uit de vrome beeldjes van onze kindertijd tot monsterlijke invasies.
Even serieus: de verandering van scherptediepte tussen jouw origineel en wat AI ervan gemaakt heeft, opent bij mij wel perspectief om mijn archief te herbekijken...
AI is een blijver, zoals fotografie ondanks alle gefrustreerde schilders van het einde van de 19e eeuw, een blijver is. De echte uitdaging is om er iets waardevol mee te doen (en ik bedoel hier geen geld).
Groetjes,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortselBekijk bericht
Jij hebt nogal een rijke verbeelding, Rob. Van zwanen met engelen uit de vrome beeldjes van onze kindertijd tot monsterlijke invasies.
Even serieus: de verandering van scherptediepte tussen jouw origineel en wat AI ervan gemaakt heeft, opent bij mij wel perspectief om mijn archief te herbekijken...
AI is een blijver, zoals fotografie ondanks alle gefrustreerde schilders van het einde van de 19e eeuw, een blijver is. De echte uitdaging is om er iets waardevol mee te doen (en ik bedoel hier geen geld).
Groetjes,
Xavier
Thanks Xavier.
Ik ben altijd heel transparant als ik AI heb gebruikt, (is overigens iets van de laatste paar weken, omdat ik nu een nieuwe snellere computer heb gekocht), mijn werkwijze staat hieronder, wie weet heb je er wat aan.
Overigens gebruikt ik dit alleen in deze topic (Stilleven & Abstract).
#1 Ik scharrel in mijn archief voor een geschikte foto.
#2 In mijn hoofd heb ik al een verhaaltje bij deze foto.
#3 Ik open ChatGPT, (de gratis versie) hier mag je 3 foto's per dag Uploaden, ik log in met mijn google account. Je zult in de betaalde versie zoals gewoonlijk wel meer mogelijkheden hebben.
#4 samen met de foto en mijn verhaal vraag ik AI hier de foto van te maken die ik in mijn hoofd heb.. En als hij klaar is en ik vind het geschikt dan plaats ik hem samen met het origineel.
Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortselBekijk bericht
Bedankt Rob, ik ga er zeker ooit iets mee doen.
Groetjes,
Xavier
Graag gedaan, Xavier.
Ook de moeite waard om eens mee te experimenteren is suno.com, daar heb ik al een aantal mensen waaronder mijn zus en een vriendin diep mee ontroert..
Ik heb eerst een tekstje voor de persoon in word (tekstverwerker) geschreven (gewoon haar huidige omstandigheden) daarna ik heb ik copilot (ai) gevraagd om hier een songtekst van te maken en die met copy en paste in suno.com gedaan en een liedje van deze songtekst gegenereerd.. Onvoorstelbaar, er komt een kant en klaar gezongen liedje uit voor die persoon en als die het dan hoort is die echt ontroert.... Allemaal gratis, gratis versie is wel beperkt qua mogelijkheden, maar genoeg om er een mooie persoonlijke song van te maken op maat gemaakt...
Hier ga je iemand echt blij mee maken.... Dus gewoon een keer de tijd nemen om hiermee te experimenteren, een echte aanrader!
Comment