Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afsluitdijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afsluitdijk.

Hier nog een foto van de Lerenssluizen.genomen met de Canon 10D ef24-70 L 2.8
    Ik kreeg bij de andere topic dat de foto's niet scherp waren,nou dat snap ik niet bij dezel lens?.
    En deze dan??.
    William.

Re: Afsluitdijk.

Heb je het center AF punt gebruikt Volgens mij is de pilaar in het midden niet scherp, maar ligt de focus ervoor. Vind het overigens moeilijk in te schatten met deze foto.

Wat waren je instellingen
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

probeer eens midden op de weg te gaan staan daar en dan een opname maken van al die torens achter elkaar(denk wel om het verkeer).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier zijn wat instellingen voor deze foto?
        ile Name
        afsluitdijk sluizen.jpg
        Camera Model Name
        Canon EOS 10D
        Shooting Date/Time
        13-7-2005 16:10:27
        Tv( Shutter Speed )
        1/250
        Av( Aperture Value )
        8.0
        ISO Speed
        100
        Image Size
        2048x3072
        Flash
        Off
        Color Space
        sRGB
        File Size
        2870KB
        Owner's Name
        Maar ik heb hier een link waar de foto onverkleint op staat als die niet scherp is moet ik een bril hebben????.
        foto mischien komt het door de compressie dat het niet scherp is???.
        William

Comment

beste hierbij mijn bewerking vertrekkende van je origineel enkel toegepast met USM met settings 130-0.6-0 Als je wil dat ik verwijder laat maar weten

groetjes roland

Comment

Maar moet je gaan verscherpen met deze dure lens? zo is die natuurlijk veel scherpen ja dat wel.
            Heb je de originele grote van deze foto al gezien?.
            Maar ja mischien moet je ook wel leren omgaan met deze lens ik heb hem ook nog maar drie dagen.
            William.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fototje
              Maar moet je gaan verscherpen met deze dure lens? zo is die natuurlijk veel scherpen ja dat wel.
              Heb je de originele grote van deze foto al gezien?.
              Maar ja mischien moet je ook wel leren omgaan met deze lens ik heb hem ook nog maar drie dagen.
              William.
              beste het heeft niets te zien met deze lens, maar alles met digitalefotografie, een foto van om het even welke digitale camera en met om het even welke superlens moet USM in zekere mate ondergaan. Dit komt door de bouw van de sensors en de aanwezigheid van een filter om moire te voorkomen. Als je het niet doet, ja dan benut je niet het volle potentieel van je camera en lens.
              en hier als je post voer je de USM uit na alle andere bewerkingen zoals aanpassing van kleur, grote enz .

Comment

Ja dat zal wel dat je zelf bij dure lensen USM moet toepassen en je heb ook nog eens compressie verlies wegens jpg formaat denk ik.
                Ik heb nog nooit in raw gefotografeert ik weet niet of dat verschil maakt?.
                Maar ik moet me nog even eigen maken(wennen) aan deze lens veel oefen,ik heb ook gemerkt dat als ik met een F2,8 de foto onscherper is dan b.v.b F11 mag dat bij een L lens?.
                Groeten.
                William.

Comment

Ja dat zal wel dat je zelf bij dure lensen USM moet toepassen en je heb ook nog eens compressie verlies wegens jpg formaat denk ik.
                  Eerst verkleinen en dan verscherpen is het motto. En ja, bij alle lenzen goedkoop of duur moet je enige mate van verscherpen toepassen. Je kunt dat door het toestel laten doen, maar zelf doen is beter

Ik heb nog nooit in raw gefotografeert ik weet niet of dat verschil maakt?.
                  Niet schrikken, dat is nog onscherper als het uit het toestel komt Het voordeel is dat het toestel helemaal niets aan de foto veranderd en dat aan jou overlaat

Maar ik moet me nog even eigen maken(wennen) aan deze lens veel oefen,ik heb ook gemerkt dat als ik met een F2,8 de foto onscherper is dan b.v.b F11 mag dat bij een L lens?.
                  Groeten.
                  William.
                  Iedere lens presteert wijd open (= f2.8 voor jouw lens) minder dan toegeknepen. Het verschil tussen goedkopere en duurdere lenzen is dat de duurdere wijd open nog steeds goed presteren, terwijl de goedkopere lenzen pas vanaf f8 echt scherp zijn. Dat betekent ook gelijk dat f8 tot f11 het verschil in scherpte niet zo gek groot meer is tussen goedkoop en duur Die L lenzen zijn over het algemeen echter wijd open al heel bruikbaar en 1 stop dichtgeknepen goed.

Andere zaken als kleur en contrast zijn beter en constanter bij de betere lenzen. En natuurlijk maakt de afwerking een groot verschil t.o.v. de goedkopere lenzen.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Ok,
                    Weer bedankt voor de info hier kan ik eerst weer mee vooruit!!!nu maar hopen dat er mooie dage nog komen om erop uit tetrekken?
                    William.

Comment

Working...
                    X