Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vispaaltje en Grachtje(2foto's)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vispaaltje en Grachtje(2foto's)

Hier zijn een tweetal foto's gemaakt met de ef24-70 2.8 L hier ben ik echt happy mee!!!.

De eerste is bij de afsluitdijk Lorenzsluizen.
    De tweede is in Bolsward Friesland natuurlijk een van de vele grachten die daar zijn.

Er volgen er wel's meer?.
    Groeten William.
    Last edited by fototje; 15 juli 2005, 10:37.

Re: Vispaaltje en Grachtje(2foto's)

beste, aanzie dat als opbouwende kritiek maar ik denk dat je nog veel zal moeten oefenen om deze lens in de vingers te krijgen hoor, de rezultaten kunnen en moeten veel beter IMHO daar de algemene scherpte veel te zwak is ( eigen ervaring) tenzij er iets loos is wat ik zeer betwijfel

Comment

mee eens, zeker de scherpte kan veel beter.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Scherpte???? ik vindt toch dat de eerste foto toch wel scherp is hoor ik snap er niets van,dan zal het wel aan de diafragma instelling liggen?.
        Ik zal nog wel een foto plaatsen!!!!!.
        Genomen met de Canon 10D.
        William.

Comment

Wel ik denk dat bij je eerste foto de scherpte vooraan is en bij je tweede achteraan.

Misschien f wat hoger, of als je een bril draagt net zoals ik, regelmatig proper maken

Ik heb al gemerkt dat je daardoor ook de scherpte verkeerd inschat

Comment

Heb je de foto na het verkleinen voor het internet nog aangescherpt? Regel nummer 1 van de Photoshop-cursus: Na verkleinen moet je altijd aanscherpen. Gebruik daarvoor unsharp mask (USM) of als je CS2 hebt Smart Sharpen.

Ik zal proberen uit te leggen waarom aanscherpen nodig is. Bij iedere verkleining treed onscherpte op. Denk aan een foto van 100 x 2 pixels, die uit afwisselend zwarte en witte puntjes bestaat. Als je die wilt verkleinen naar 50 x 1 pixels weet Photoshop niet welke puntjes mogen worden weggegooid en welke niet. Daarom zal PS aan nieuwe puntjes berekenen die de gemiddelde grijswaarde van de oorspronkelijke grijspuntjes vertegenwoordigen. Dat betekent dat er een lijn van 50 pixels zal ontstaan die allemaal de 'kleur' 50%-grijs hebben. Dat betekent dat de scherpte totaal verloren is gegaan. In de praktijk is het niet zo heftig als in dit voorbeeld, naar het beeld wordt ontegenzeggelijk minder scherp.

En dat moet je dus corrigeren door het beeld aan te scherpen.

Ik hoop dat ik je zo een klein beetje verder geholpen heb (of iemand anders).

Groeten, Miriam

Comment

Diafragma had bij de 1e voldoende moeten zijn, 2e meer toeknijpen is het devies. En daarna Miriam's advies opvolgen
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ja hier heb ik wel wat aan deze info!!, verscherpen doe ik meestal eerst en dan verkleinen als ik een foto wil posten op dit forem.
                Maar dat doe ik dus verkeert zoals ik nu gelezen heb!!!!!
                Hier nog wat info over de twee foto's hierboven:
                vispaal 1/250 f6.7.
                Gracht 1/125 f 4.0 grote diafragma dus daarom is de scherpte ook niet goed,ik moet daar echt op letten niet te grote openingen(indien mogelijk).
                William.

Comment

Working...
                X