Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fontein
Collapse
X
-
-
Re: Fontein
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtIn deze bevroren waterdans is het een en ander waar te nemen. Fantastisch ook al zou ik voor een meer artistieke titel gaan want het zit er in !
Een titel bij een foto is soms lastig, en soms vanzelfsprekend.
Voor mij heeft een titel drie kanten:
1. Als een foto de titel nodig heeft, vind ik de foto dikwijls minder geslaagd.
2. Als de titel niet origineel is, wordt de foto dikwijls ook maar met een half oog bekeken en ondergewaardeerd...'t is weer van da...
3. Met een originele titel krijg je dikwijls een overwaardering van de foto, met het gedacht van: das goed en leuk gevonden, das knap...
Liefst heb ik een mooie foto met een originele artistieke titel er bovenop, maar dat vind ik niet zo simpel.
Bij een van mijn vorige foto's hier op het forum gaf ik de titel "nieuw leven in het kippenhok" tot Archi in zijn commentaar sprak van "das een echt piepkuiken" en deze titel dekte volledig de lading.
Doe mij een voorstel, ik sta er volledig voor open en wil graag nog iets bijleren
Bedankt en grt
GerritLast edited by de Gerre; 9 mei 2022, 14:37.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk berichtBedankt Raymond, maar doe mij eens een voorstel...
Een titel bij een foto is soms lastig, en soms vanzelfsprekend.
Voor mij heeft een titel drie kanten:
1. Als een foto de titel nodig heeft, vind ik de foto dikwijls minder geslaagd.
2. Als de titel niet origineel is, wordt de foto dikwijls ook maar met een half oog bekeken en ondergewaardeerd...'t is weer van da...
3. Met een originele titel krijg je dikwijls een overwaardering van de foto, met het gedacht van: das goed en leuk gevonden, das knap...
Liefst heb ik een mooie foto met een originele artistieke titel er bovenop, maar dat vind ik niet zo simpel.
Bij een van mijn vorige foto's hier op het forum gaf ik de titel "nieuw leven in het kippenhok" tot Archi in zijn commentaar sprak van "das een echt piepkuiken" en deze titel dekte volledig de lading.
Doe mij een voorstel, ik sta er volledig voor open en wil graag nog iets bijleren
Bedankt en grt
Gerrit
Wat bijleren betreft Gerrit gaarne een vrijblijvend voorstel : Maak eens kennis met beeldende kunsten in een ruime betekenis en blijf voor de rest bij je mening over het onderwerp 'titel' zoals je in 1,2 en 3 omschrijft. Ik wou eerst niet reageren op je reactie want ben behoedzaam voor verkeerde begrippen en misverstandenKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Hallo Raymond, bedankt dat je toch gereageerd hebt, want inderdaad een titel is geen hoofdzaak maar kan een leidraad of een hulpmiddel zijn.
Er kan zeker geen sprake zijn van verkeerde begrippen of misverstanden, want je hebt dit op een zeer correcte en sublieme manier geformuleerd.
Kunst is genieten - genieten is een kunst...ik tracht er aan te denken...
grt
Gerrit
Comment
Comment