Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fontein

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Fontein

Gerrit Laurent

Re: Fontein

Bubbelpret!
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

In deze bevroren waterdans is het een en ander waar te nemen. Fantastisch ook al zou ik voor een meer artistieke titel gaan want het zit er in !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik vind een knap waterspel!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          In deze bevroren waterdans is het een en ander waar te nemen. Fantastisch ook al zou ik voor een meer artistieke titel gaan want het zit er in !
          Bedankt Raymond, maar doe mij eens een voorstel...
          Een titel bij een foto is soms lastig, en soms vanzelfsprekend.
          Voor mij heeft een titel drie kanten:
          1. Als een foto de titel nodig heeft, vind ik de foto dikwijls minder geslaagd.
          2. Als de titel niet origineel is, wordt de foto dikwijls ook maar met een half oog bekeken en ondergewaardeerd...'t is weer van da...
          3. Met een originele titel krijg je dikwijls een overwaardering van de foto, met het gedacht van: das goed en leuk gevonden, das knap...
          Liefst heb ik een mooie foto met een originele artistieke titel er bovenop, maar dat vind ik niet zo simpel.
          Bij een van mijn vorige foto's hier op het forum gaf ik de titel "nieuw leven in het kippenhok" tot Archi in zijn commentaar sprak van "das een echt piepkuiken" en deze titel dekte volledig de lading.
          Doe mij een voorstel, ik sta er volledig voor open en wil graag nog iets bijleren
          Bedankt en grt
          Gerrit
          Last edited by de Gerre; 9 mei 2022, 14:37.

Comment

Mooi waterballet !
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Leuk dansfeestje - de middenste heeft een grappige neus en een strik in het haar
              De rechtse staat een beetje achter de middenste maar das zonder twijfel een olifant (inc slurf, slagtanden en oren)
              De eerste heb ik nog niet kunnen thuisbrengen
              mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                Bedankt Raymond, maar doe mij eens een voorstel...
                Een titel bij een foto is soms lastig, en soms vanzelfsprekend.
                Voor mij heeft een titel drie kanten:
                1. Als een foto de titel nodig heeft, vind ik de foto dikwijls minder geslaagd.
                2. Als de titel niet origineel is, wordt de foto dikwijls ook maar met een half oog bekeken en ondergewaardeerd...'t is weer van da...
                3. Met een originele titel krijg je dikwijls een overwaardering van de foto, met het gedacht van: das goed en leuk gevonden, das knap...
                Liefst heb ik een mooie foto met een originele artistieke titel er bovenop, maar dat vind ik niet zo simpel.
                Bij een van mijn vorige foto's hier op het forum gaf ik de titel "nieuw leven in het kippenhok" tot Archi in zijn commentaar sprak van "das een echt piepkuiken" en deze titel dekte volledig de lading.
                Doe mij een voorstel, ik sta er volledig voor open en wil graag nog iets bijleren
                Bedankt en grt
                Gerrit
                De titel is en blijft een keuze van de maker van het 'werk', in dit geval op BD een foto. In dit werk zie ik een kunstwerk uit water waarbij ik je (nu, als antwoord) al wil verwijzen naar de commentaar van "blauwzwart". Wat ik, jij of anderen in een foto zien kan erg verschillend zijn en hoef je niet mee akkoord te gaan. Een titel is geen hoofdzaak maar een leidraad of hulpmiddel. Je kan er oneindig over discussiëren. Persoonlijk hou ik wel van een verhaal in een beeld en daar koppel ik heel graag een titel aan vast, een vingerwijzing a.h.w., geen noodzaak of verplichting want wie zei ook : " Een beeld verteld meer dan duizend woorden" ook al wil ik dit graag relativeren !
                Wat bijleren betreft Gerrit gaarne een vrijblijvend voorstel : Maak eens kennis met beeldende kunsten in een ruime betekenis en blijf voor de rest bij je mening over het onderwerp 'titel' zoals je in 1,2 en 3 omschrijft. Ik wou eerst niet reageren op je reactie want ben behoedzaam voor verkeerde begrippen en misverstanden
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Hallo Raymond, bedankt dat je toch gereageerd hebt, want inderdaad een titel is geen hoofdzaak maar kan een leidraad of een hulpmiddel zijn.
                  Er kan zeker geen sprake zijn van verkeerde begrippen of misverstanden, want je hebt dit op een zeer correcte en sublieme manier geformuleerd.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst...ik tracht er aan te denken...
                  grt
                  Gerrit

Comment

Working...
                  X