Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldje.... + 2 update's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Beeldje.... + 2 update's

Dit keer een beeldje gefotografeerd.

update na advies Frans.. met meer schaduw..

update: iets lichter gemaakt na advies Bouk...

origineel.

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 31 januari 2021, 18:59. Reden: iets lichter gemaakt.

Re: Beeldje.... ÷÷÷

Mooi maar mag iets lichter.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Mooi maar mag iets lichter.
      grt,bouk.
      Thanks Bouk.... ik heb haar nu iets lichter gemaakt...

Rob,

Comment

vroom hé, in zoiets had ik toch liever wat licht/schaduwspel gezien
        wat de up betreft, het verschil tussen beide zal miniem zijn, ik zie het niet
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          vroom hé, in zoiets had ik toch liever wat licht/schaduwspel gezien
          wat de up betreft, het verschil tussen beide zal miniem zijn, ik zie het niet
          Thanks Frans..

Ik was begonnen met een lichtbron van onderaf... dan krijg je de schaduw van de handen op de borst.... daarna een lichtbron van bovenaf zodat je geen schaduw krijgt.. Update geplaatst met meer schaduw... ik dacht in eerste instantie dat de schaduw voor de meeste niet mooi zou zijn dus vandaar dat ik degene plaatste zonder schaduw... maar met schaduw had ik dus ook gemaakt..

Rob,

Comment

Komt goed uit tegen de zwarte achtergrond.
            Door te scrollen, merk ik het verschil ook niet, misschien als ze naast elkaar zouden staan?
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Die met schaduw is op zijn minst plastischer ... de schaduwen leggen wel niet zoals ik ze zou proberen leggen maar ik vind up2 toch minder saai

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                Komt goed uit tegen de zwarte achtergrond.
                Door te scrollen, merk ik het verschil ook niet, misschien als ze naast elkaar zouden staan?
                thanks...

als je naar het hoofdje (bovenkant) kijkt en de handjes zie je een subtiel verschil, niet veel, maar lichter wou ik hem ook niet maken...

Rob,

Comment

Ga voor de up.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi voorbeeld van hoe een schaduwspel je foto kan veranderen, hoe miniem ook, je eerste upje vind ik best.
                    Groetjes Katrien
                    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                      thanks...
                      als je naar het hoofdje (bovenkant) kijkt en de handjes zie je een subtiel verschil, niet veel, maar lichter wou ik hem ook niet maken...
                      Rob,
                      Dat subtiel verschil had ik wel gezien.
                      De eerste update oogt beter dan je laatste.
                      De schaduwen komen onnatuurlijk over, belichting van onder...
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                        Dat subtiel verschil had ik wel gezien.
                        De eerste update oogt beter dan je laatste.
                        De schaduwen komen onnatuurlijk over, belichting van onder...
                        Thanks..

de belichting van onderen was de eerste reeks.. daarna van boven... mijn eerste gevoel was om het beeldje zonder schaduwen te tonen.. het heeft wel wat meer sfeer, maar degene zonder schaduw heeft ook weer positieve kanten...

Rob,

Comment

Jammer dat we niet allemaal hetzelfde beeldje hebben, houdend aan 1 standaardcompositie konden we eens ieder voor zich daar licht gaan opzetten en dan de verschillen bekijken, hard/ zacht, andere hoek, al of niet strijklicht of zelfs tegenlicht ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Jammer dat we niet allemaal hetzelfde beeldje hebben, houdend aan 1 standaardcompositie konden we eens ieder voor zich daar licht gaan opzetten en dan de verschillen bekijken, hard/ zacht, andere hoek, al of niet strijklicht of zelfs tegenlicht ...
                            Ik moet ook zeggen dat ik weinig ervaring heb met stillevens belichten, het was gewoon een snel opzetje.. in de badkamer... hoe zou jij dit dan belichten bijv. 1 lichtbron? of 2 en onder welke hoeken?

Rob,

Comment

Ik vind je eerste update de mooiste, ik zou hier in PS de zachte schaduwen die er in zitten ietsje versterken 'met burn en dodge'
                              Zo veel mensen, zoveel meningen
                              Groetjes Francine

Comment

Working...
                              X