Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuilen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuilen

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Alles tips zijn welkom, maar als er 1/3 ingekort wordt, dan verlies je het majestueuze van deze zuilen en ook nog het beeldformaat 2/3.
    Ik weet niet of we ons hier strak moeten aan houden, maar bij deze vind ik 2/3 toch mooier dan (bijna) vierkant.
    Mee eens dat een - ongeveer - vierkant formaat niet werkt. Maar ik bedoelde dat mijn
    smaak nog verder ging wat inkorten betreft (tot 1/3 van de oorspronkelijke hoogte !).
    Niet bedoeld als tip, maar als mijn benadering van het moois dat in de oorspronkelijke opname ligt besloten.

Ik heb het nog eens nagelezen en ik vrees dat ik mij niet helder genoeg heb uitgedrukt.
    Ik bedoel dus dat mijn smaak uitgaat naar het onderste 1/3 deel van de foto.
    Last edited by Plaatwerker; 2 november 2010, 08:41. Reden: helderheid
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Van harte Lut ! 'k Vind 'm prachtig zoals hij is Als die de HoF niet gehaald had, dan ken 'k er niets meer van .
      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
      Grtjs, Jacky

Comment

Dik verdiende HOF plaats Lut

Groetjes chrit.
        Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Had deze dan toch gemist want vind dit weer een superbeeld van jou
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dit is (eens te meer?) een echte "Lut". Knap gezien en vastgelegd. Verdiende HoF plaats.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Zie hem nu pas vanwege de HOF. Alles is al gezegd Lut. Dit is een juweeltje in alle opzichten.
              Proficiat en laat er nog maar komen.

Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                ...
                Proficiat en laat er nog maar komen.

Groeten, Bert
                Allemaal goed en wel, maar dan moet ik nog eens terug gaan.
                OK, 't komt er nog wel eens van, maar deze week niet meer.

Comment

Proficiat !
                  Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Vet verdiende HoF

greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

Comment

Mag ik weer eens tegendraads zijn?
                      Ik deel de vreugde over deze plaat niet. Integendeel. Deze algemene vreugde stemt me eerder moedeloos.
                      Zopas heb ik nog een kritisch oordeel gegeven op de selectie van de HOF-platen.
                      Welke ook van toepassing is op dit plaatje :
                      het is mooi, technisch geslaagd én volstrekt inhoudsloos.
                      Goede fotografie dient hoog te scoren op deze drie facetten.
                      Aan het einde van mijn betoog schreef ik ook dat er waarschijnlijk wel niets zal veranderen op BD.
                      Wat hiermee nogmaals bewezen is.

( Lut, het is niet dat ik iemand z'n HOF nominatie niet gun, ik heb het enkel over de foto )

Comment

Tsja, dan moet ik de mening eens vragen van experten, want nu weet ik het ook niet meer. Heb je een paar adressen?

Comment

Een mens zou nog beginnen twijfelen om een foto te posten, uit vrees dat ie in den HoF zou terechtkomen

greetz
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Mag ik weer eens tegendraads zijn?
                            Ik deel de vreugde over deze plaat niet. Integendeel. Deze algemene vreugde stemt me eerder moedeloos.
                            het is mooi, technisch geslaagd én volstrekt inhoudsloos.
                            Goede fotografie dient hoog te scoren op deze drie facetten.

Ben ik het helemaal niet mee eens. Eén van de drie facetten kan al genoeg zijn.
                            Er zijn foto's verkozen tot "world press foto" die alleen aan het facet "inhoud" voldeden en verder technisch niet klopten en zeker niet mooi waren.
                            Andersom kan ook, juweeltjes van architectuur of model maar zonder inhoud.
                            Ik heb zelf foto's "in den HOF" gehad die technisch behoorlijk goed waren maar volstrekt inhoudsloos. (hoe geef je in godsnaam inhoud aan een stuk van het centraal station in Antwerpen)
                            Dus, deze keer ben ik het niet met je eens en dat is uitzonderlijk want meestal schat ik jouw waardering en mening hoog in. Zal wel weer goed komen denk ik

Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                              Tsja, dan moet ik de mening eens vragen van experten, want nu weet ik het ook niet meer. Heb je een paar adressen?
                              pm verstuurd.

Een mens zou nog beginnen twijfelen om een foto te posten, uit vrees dat ie in den HoF zou terechtkomen
                              ik denk dat er eens goed gepookt mag worden in de HoF.
                              Er moet vooral worden nagedacht over de criteria om tot HoF-platen te komen.

( Heb ik al eens per pm aan een mod geschreven, maar dat werd me niet in dank afgenomen)

Comment

Hoi Lut, proficiat met je welverdiende HOF

Comment

Working...
                                X