Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi, enkel jammer van de goedkope vignettering...
Het verheugt me oprecht zoveel positieve reacties te mogen ontvangen, maar ik waardeer ook heel bijzonder reacties waarbij minpunten worden aangehaald zoals die van jou. Bedoel je dat de vinettering die ik heb toegepast niet ten goede komt aan het beeld of bestaat er een vignettering die beter is? Groeten en dank aan allen
Ludo, over vignettering pro en contra spreek ik me niet uit. Mensen kopen dure lenzen die geen vignettering mogen vertonen, maar gaan achteraf in Photoshop vignettering aanbrengen. Je ziet de contradictie...
Ik ben dus niet tegen, het helpt een foto. Ook hier, maar een cirkel trekken en de rest wat verdonkeren, is 'goedkoop'. Zo'n prent trekken, en dan goedkoop, past niet samen. Iets verzorgder aanbrengen verdient deze plaat. Misschien enkel op de bank vignettering door laten komen, de lucht heeft dit niet nodig, de blik wordt toch geleid door de bank.
ps: "cirkel trekken en verdonkeren": dit effect heeft je manier van vignettering in deze foto op me, ik weet ook dat je het zo niet hebt gedaan...
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment