Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue Glass...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blue Glass...

Na een heel weekend vanalles te hebben geprobeerd - wat telkens mislukte - is het dit ongeveer geworden, wel op 'n maandag avond...

Niet zo origineel, maar heb mij er wel meer geamuseerd... dat is het belangrijkste zeker...

En nog een EXTRAATJE voor wie er niet genoeg van kan krijgen.
    Last edited by Maarten_T; 5 december 2006, 01:04.

Re: Blue Glass...

Zijn prachtige foto's, hoewel ik al gelijkaardig werk van John Freeman gezien heb.
    Foto 2 heeft mijn voorkeur.

Heb je gewerkt met een zwart voorwerp (buiten beeld) om er wat contrast in te brengen?
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Thx.. die van John Freeman heb ik wel nog nooit gezien.. dus dan kan ik het wel als een compiment beschouwen

Ik gebruik altijd mijn geheim zwart reflectiepaneel als ik reflecterende voorwerpen fotografeer, zo styleert de vorm beter en bekom je inderdaad een goed contrast in de foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        .... mijn geheim zwart reflectiepaneel .....
        Goeie tip....

Knappe foto's.

Ook voor mij voorkeur voor de 'klassiekere' opstelling van de 2de.
        Fuji X - Less became more

Comment

Mijn voorkeur gaat uit naar de 2de. Knap!

Wil iemand mij eens wat uitleg geven over dat geheim zwart reflectiepaneel aub?
          Maarten
          Canon 40D + en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht

idd.

Prachtige reeks, één en twee
            Mooi gedaan.

groeten, Cahor

Comment

Die eerste, maar dan zonder de weerspiegeling

Comment

mooie reeks geworden hoor, mijn voorkeur gaat uit naar de tweede opname.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht

Heel simpel. Als je een foto maakt van een leeg glas, dan zie je bijna geen vorm daarin, omdat die vorm een beetje verloren gaat. Er vallen wat lichtreflecties op de countouren van het glas, wat een beetje een vorm geven, maar de foto blijft oncontrastrijk. Hou je nu een zwart paneel/blad langs dat glas dan reflecteerd dat zwart in het glas = contrast + zwarte countouren die erin reflecteren.

Met zilver is dat ook zo. Zilver fotograferen is moeilijk omdat zilver geen echte kleur is, op foto wordt dat grijs. Om contrast in dat "grijs" te krijgen is het ook makkelijk zwart te gebruiken. Zo denkt het oog weer dat het zilver is. Ook hier hetzelfde i.v.m. de vorm, denk bijvoorbeeld aan een vork... zet er een zwart paneeltje voor en de vork krijgt vorm hé...

Natuurlijk geldt dit enkel als het licht goed staat. Experimenteren is de boodschap!

Comment

Hartelijk bedankt voor deze leerrijke uitleg

Groeten, Cahor

Comment

super!!! Ik heb enkele maanden geleden ook zoiets gemaakt.
                      Vooral de eerste vind ik prachtig!
                      How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Gatverderrie, da's ook toevallig. Zit ik vanmorgen te experimenteren met het fotograferen van glazen maar het wordt maar niks en nu lees ik hier jouw experimenten!

Ga ik zeker ook uitproberen, toch wel handig dit forum, leer je nog wat van!

Prachtige foto's trouwens. By the way, de vorken op jouw portfolio, daar ben ik een tijdje geleden ook mee bezig geweest. Ze zijn wel niet zo mooi geworden als die van jou maar al doende leert men (ik dus).

Comment

geweldig om naar te kijken ... en ik blijf er naar kijken ... heel boeiend & creatief ... knap zulle
                          Scotty... beam me up !!!

Comment

zeer knappe foto's mijn voorkeur gaat uit uit naar de tweede en de 4de (link)deze intrigeert me het meest
                            zou ik mogen vragen waar je de glazen op neergezet hebt(de spiegelende oppervlakte die overloopt in een wit vlak)? en hoe je dit gedaan hebt om deze zo mooi te laten overvloeien. heb nl. enkele foto's die goed waren in alle andere opzichten maar waar dit toch steeds een probleem vormde.

groeten, robbe
                            Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                            Wait. Look. Feel.
                            Then shoot ! (David Muench)

Comment

Je tweede vanwege de minst drukke compo
                              mvg,
                              Ludo V.

Comment

Working...
                              X